Center speaker vervangen , optisch ?

Gestart door RedHenk, februari 07, 2018, 10:46:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RedHenk

Wij zijn zeer tevreden met onze home cinema set , SR7008 , UD5005 , Jamo S606 speakers en magnat sub.
Dan spreek ik met name over het Stereo geluid bij muziek.
Nu kijken wij uiteraard ook wel eens surround speelfilms en die kwaliteit , mwwah  nopompom.
Dit is begrijpbaar wat de surround speakers en center speakers zijn gedateerde Pioneer speakers , maar zijn ( voor mijn vrouw ) optisch pareltjes...... :-o
Nu vind ik het geluid van de center speaker zodanig dat ik die wil vervangen voor een kwalitatieve beter klinkende speaker , maaarrrrrr , Het ook wil ook wat , wil het liefst een slanke speaker die past binnen dit plaatje.
Ook willen wij er de hoofdprijs niet aan kwijt.
Graag een idee of mogelijkheid waarmee onze relatie niet op het spel word gezet ( bij wijze van spreken dan  :angel: ).


Marvin


Marvin


Marvin


Marvin

Tannoy Saturn S6C Dual Concentric Center + Front | Tannoy DC http://link.marktplaats.nl/m1250117452?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ook een hele fijne, en makkelijk zelf in een kleurtje te spuiten.

Marvin


Marvin

Zullen vast anderen op de proppen komen met andere merken. Ook goed! Mijn grootste ervaring ligt bij Tannoy, vandaar.

RedHenk

Hallo Marvin,
De bedoeling is goed, en ook het merk, maar wat we eigenlijk zoeken is iets slanks wat in ons moderne interieur past, desnoods ook weer aan de vogel staander, wat ook nog eens een goed geluid geeft voor een center.

Marvin


DansaN

Moet je niet gewoon kijken naar de bijpassende S606 surround en center speakers?
De fronts heb je er ook doorheen gekregen.

Met speakers die je aan de Vogel stands kan hangen ga je naar mijn idee nooit het geluid van je fronts matchen.
Daar kunnen alleen maar kleine melkpakjes aan en dan kom je voor mijn gevoel altijd te kort in het kritische middengebied.

RedHenk

CiteerDe fronts heb je er ook doorheen gekregen.
Dat dan weer wel  clown1
Dat word dan toch een keer keer verplicht shoppen dan.
Eerlijk is eerlijk , het aangezicht is voor ons belangrijker dan het geluid , daar muziek onze voorkeur heeft en films eigenlijk bijzaak is.
Werktechnisch ben ik het grootste deel van het jaar in het buitenland , en bij thuiskomst is het een genot om eens lekker een stuk fijn klinkende muziek te horen , en films........ die zie ik in de praktijk / life al genoeg.