marantz sr geen sub laag?

Gestart door toetertje20, februari 05, 2018, 12:30:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toetertje20

Ik vond het laag van de sr7007 en 7009 altijd al wat tegen vallen.
Het ging met 2 x 10 inch peerless xls woofers met dsp niet echt diep.

Nu had ik het weekend een Integra 70.4 te logeren, en ik wist niet wat
mij overkwam. De bank waar ik op zit ging bijna aan de wandel, en de
kopjes stonden in de kast te rammelen. Het ging niet zo zeer harder, maar
veééél dieper.

Nu staat helaas de sr7009 weer op zijn plek, maar wat ik ook probeer, er
komt geen laag uit. Het is net of er een soort van high pass op het sub kanaal staat.
Ik weet dat de sub output van de marantz laag is, hij staat dan ook op plus 9 db.

Hebben meer mensen dit ondervonden?
Even voor de duidelijkheid, beide versterkers draaiden in direct mode.


xlr8

Daar je in direct afspeelt, Ik neem aan dat je in de set-up MAIN +SUB heb gekozen ?

toetertje20

Ja dat klopt, op de sr staat main plus LFE geselecteerd.

Nog even een correctie, de integra stond op stereo, omdat deze de bovengenoemde functie niet heeft.
Ik heb wel gecontroleerd dat er niets aanstond om het laag te versterken.


xlr8

Als in de Marantz LFC of Subw. niveau niet in de min staat zal de output van het LFE idd wel lager zijn t.o.v. de Integra, heb er geen verklaring voor.  Kan ook exemplarisch zijn? 

Ken Integra overigens enkel vanuit de custom install, heb er nog geen Marantz naast gehad ter verglijk.
Had zelf bij de 7007, 7010, en 8012 genoeg output. Sub staat met zijn eigen volume op één vierde en in het receiver menu alles op 0 db. 

Marvin

Gewoon een slinger geven aan die knop op de subwoofer. Lijkt me dat het probleem dan verholpen is.

toetertje20

Nogmaals ter verduidelijking, het gaat niet om het volume, het gaat om diepgang.
De Marantz loopt niet zo diep door als andere versterkers. Ik heb nu ook een philips avr 9900
geprobeerd. Deze loopt ook dieper door. Het is net of de Marantz een octaaf mist.
Onder de 40 / 35 Hz gebeurt er niet veel meer.

hchifi.nl

Wat gebeurt er als je Audyssey uitzet ?
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

toetertje20

Citaat van: hchifi.nl op februari 07, 2018, 11:30:11
Wat gebeurt er als je Audyssey uitzet ?

Die staat uit. Het gaat om direct en pure direct.

Marvin

Het moet eruit komen, dus staat er iets niet goed. Of hij is gewoon stuk.

hchifi.nl

Citaat van: toetertje20 op februari 07, 2018, 13:22:42
Die staat uit. Het gaat om direct en pure direct.

In pure direct staat de sub zowiezo uit.
In direct ligt het helemaal aan de instelling..

Een Marantz gaat gewoon diep.. wel is bekend dat de sub out minder hard uitstuurt dan bij sommige andere.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

toetertje20

Citaat van: hchifi.nl op februari 08, 2018, 17:28:06
In pure direct staat de sub zowiezo uit.
In direct ligt het helemaal aan de instelling..

Een Marantz gaat gewoon diep.. wel is bekend dat de sub out minder hard uitstuurt dan bij sommige andere.

Nee, in pure direct en direct speelt de sub gewoon mee. Mits je de sub hebt
ingesteld op LFE + Main.
Helaas was dit bij de integra niet zo, anders had ik hem gelijk om geruild.  :-(

Marcel

#11
Hallo, ik heb sinds kort een Marantz SR7009, in het begin dacht ik, wat is dit ? helemaal geen laag ? Instellen op Main + LFE.........Maar is idd een instelling, heb nu zowat strak graflaag op de Mission AS1, je moet het subniveau sowieso instellen op +10 (max 12) cross-overs heb ik allemaal op 80 gezet, afstand tot sub is bij mij 5 meter vanaf de luisterpostitie, het sub level staat op de helft (op de sub zelf) en de cross-over staat op een kwart (iets minder zelfs) Sterkte ! (of heb je het inmiddels opgelost ?)
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

sonsan

Hoezo subniveau sowieso instellen op +10? Dat is toch per situatie verschillend? En als je de receiver het bas management laat doen dan moet je de crossover van je sub helemaal open zetten, dus niet beperken. Staat ook zo in de gebruikershandleiding.
Ik heb met Audyssey alles ingemeten en mijn subs staan netjes op 0 in het subniveau, de subs staan op 1/4 volume , enkel LFE (dus geen main) en de cross-overs op 60. Maar dat laatste is ook voor iedereen verschillend. Bij mij trillen de vullingen uit je kiezen met deze instellingen!
Dus begin met de Audyssey metingen en ga vandaar uit je aanpassingen verichten die voor jou het beste klinken. Ik heb een 7007 en die gaat dus echt wel laaaag.....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

blueznl

Zit een beetje te bladeren op het forum. Ik had een bijna gelijke situatie... Geen laag met een SR6011 (en de oude Magnasphere houden wel van een baslijntje). Omgeruild voor een SR7011 en probleem opgelost.

Allebei na een reset, in direct en 4.0 mode. Er kan blijkbaar verschil zitten tussen de ene setup en de andere...