Genelec

Gestart door TurboMarco, februari 02, 2018, 22:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco



Ik heb een inspiratiebron gevonden voor mijn te bouwen diy project  8-)

Ik vind ze dus cool om te zien ,gehoord heb ik ze nog nooit .

iemand ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Op het buurforum zijn momenteel actieve JBL's helemaal hot.

Maus

Klinken retestrak, (dus compleet levenloos, niet muzikaal, elk tikje of pingeltje hoor je) zijn gebouwd om ongeveer op je bureau te staan. Gaat totaal niet werken als woonkamerinstallatie.
Ik heb er redelijk veel mee gewerkt, studiowerk destijds.

Als je ze DIY wilt bouwen, hoe denk je aan de drivers te komen? Vooral de tweeter is nog een uitvinding lijkt me.

Behringer (en wel meer fabrikanten) heeft een imitatie gemaakt die heel weinig kost.

TurboMarco

Ik heb nog wel een setje Beyma's en Scan speak drivers :-P

Ik zie dat dergelijke studio monitoren veel gebruikt worden voor metal muziek , het idee lijkt mij wel wat .



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op februari 02, 2018, 22:44:56
Op het buurforum zijn momenteel actieve JBL's helemaal hot.

Link ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


Maus

Citaat van: TurboMarco op februari 02, 2018, 22:54:44
Ik heb nog wel een setje Beyma's en Scan speak drivers :-P

Ik zie dat dergelijke studio monitoren veel gebruikt worden voor metal muziek , het idee lijkt mij wel wat .

Ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen, leuk :D Zelfbouwprojecten zie ik hier niet veel..

pdufrenne

Leuk project zo'n Nearfield Monitor. Komt meer bij kijken dan bij een "standaard" luidspreker, zoals versterker modules en eventueel een DSP.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha