Twee subwoofers aansluiten op en SR7007

Gestart door sonsan, januari 31, 2018, 16:57:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik heb de handleiding al doorgespit maar ben het niet tegen gekomen:

Ik wil twee (identieke) subwoofers aansluiten op mijn SR7007. Deze heeft twee sub uitgangen maar ik kan nergens in het menu aangeven dat ik er twee ga gebruiken. Ik vraag me dan ook af of Audessey rekening houd met die tweede subwoofer.
Bij de luidspeakerconfiguratie kan ik (uiteraard) wel aangeven dat ik een subwoofer gebruik, maar dus geen twee....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

pdufrenne

Audessy ziet géén verschil tussen 1 of 2 subwoofers.
De SR zal op beide uitgangen hetzelfde signaal geven.
Afregelen doe je op de subs zelf.

Voordeel van twee subwoofers is dat je beter om kan gaan met staande golven in de luisterruimte.
Je hoeft ze daarom niet perse links en rechts te zetten.
Over het opstellen en inregelen zijn er hier op het forum leden die je daar goed bij kunnen helpen.
Schijnt niet eenvoudig te zijn. :-(
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

sonsan

Is het dan ook raadzaam om bij één van de subs de fase op 180 te zetten en de andere op 0? 
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Maus


xlr8

Citaat van: sonsan op januari 31, 2018, 20:30:58
Is het dan ook raadzaam om bij één van de subs de fase op 180 te zetten en de andere op 0?

Doorgaans als je een sub tegenover je fronts plaatst 180 ja.
De dubbele subwooferuitgang is overigens parallel. Ik heb vanaf de 7010 in het menu expliciet subwoofer 1 en subwoofer 2 vermeld zien staan.

toetertje20

De 7009 heeft ook de instelling voor 1 of 2 subs.

sonsan

Dus met de 7009 kan je aangeven of je 1 of 2 subs gebruikt. Met de 7007 alleen dat je een dub gebruikt, dus geen aantallen. Onder welk menu onderdeel doe jij dat overigens?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

toetertje20

Daar waar jij kiest sub ja of nee, kan ik kiezen sub geen, 1 of 2 luidsprekers.
Gewoon in het luidspreker configuratie deel.
Waarschijnlijk heeft dat te maken met, of je wel audysee xt32 hebt, of niet.

Kamidioblitz

De 7007 heeft volgens mij geen xt32 maar xt. Het signaal gaat wel naar beide subs maar het uitgangsvolume op de receiver is gelijk. Het volume is dus alleen te regelen op de subs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl