Marantz PM 400 Defect

Gestart door Simon_Jaarsma, januari 26, 2018, 12:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op maart 17, 2018, 22:43:48
Je moet ook niet zomaar afgaan op uitspraken dat je transistoren en elco's moet vervangen.
Meten wat er stuk is!
Met de multimeter in diode stand kun je meten of een Tr sluiting heeft.
Met weerstanden altijd 1 pootje loshalen alvorens te meten.

En zoals ik al zei geeft die mixing pot ook vaak problemen.
Heb je die ook gereinigd?

x2 gezond verstand gebruiken, niets blind gaan vervangen.

Die matsushita zijn wel altijd verdachten, kunnen erg lekken.

Maar begin bij het begin. spanningen controleren, vervuilde potmeters/schakelaars die in de signaalweg staan (niet enkel de volume).

Simon_Jaarsma

Citaat van: SB_Marantz op maart 17, 2018, 22:43:48
Je moet ook niet zomaar afgaan op uitspraken dat je transistoren en elco's moet vervangen.
Meten wat er stuk is!
Met de multimeter in diode stand kun je meten of een Tr sluiting heeft.
Met weerstanden altijd 1 pootje loshalen alvorens te meten.

En zoals ik al zei geeft die mixing pot ook vaak problemen.
Heb je die ook gereinigd?

Ik heb de mixing pot gereinigd met contact 90 en de elco's maar preventief vervangen. Ik heb daarna de scope op component tester gezet om ze met elkaar te vergelijken maar er lijkt niks mis mee. En die paar torren en elco's is de wereld niet om te vervangen. Maar ik heb dus nu geen idee wat er mis is.
VintageStereo op YT

HAL9000

Citaat van: Simon_Jaarsma op maart 17, 2018, 19:39:45
Vandaag heb ik de transistoren en de elco's vervangen, maar helaas doet het probleem zich voort. Ik heb alle transitoren die op de afbeelding waren gegeven vervangen zo ook alle paarse elco's. Wat kan nu de oorzaak zijn?

Ja ik denk dat het probleem niet erg groot zal zijn, maar er moet wel goed gemeten worden. Die componenten die ik aangaf zijn vaak stuk, maar hoeven uiteraard in dit exemplaar niet stuk te zijn. Zijn de eindtorren wel goed?  En heb je en foto van de vervangen componenten?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!