Hoofdamp topic! Wie gebruikt er een hoofdamp, welke, waarom, en bevalt 'ie?

Gestart door Cornelis1921, januari 24, 2018, 22:51:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: xander32 op februari 01, 2018, 06:20:42
... je vergeet iets voornaams, betreffende reviewers zijn een ander soort mens, zijn in het bezit van een bijzondere gave ...



Een jaar of 8 geleden was hier ook een zelfbenoemde gouden oortjes club, die hoorden ook van alles en als jij het niet hoorde lag het aan jouw set. Beste club was dat  8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Hun grootste training is te achterhalen wie het meeste geld overheeft om nummer 1 op hun lijstje te worden. Elk audioblad heeft z'n eigen gouden oren in dienst. Geen enkel gouden oor hoort hetzelfde ook de kleine verschillen niet het is gewoon een wassen neus, in dit geval een wassen oor. Ze l.u.l.l.e.n. maar wat in de rondte die zelfbenoemde experts met gouden oren. Ze hebben van hun hobby hun werk gemaakt, dat hebben ze goed voor elkaar zover heb ik het nog niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mountainbiker

Citaat van: renes59 op februari 01, 2018, 09:04:28
Hun grootste training is te achterhalen wie het meeste geld overheeft om nummer 1 op hun lijstje te worden. Elk audioblad heeft z'n eigen gouden oren in dienst. Geen enkel gouden oor hoort hetzelfde ook de kleine verschillen niet het is gewoon een wassen neus, in dit geval een wassen oor. Ze lolliestoklen maar wat in de rondte die zelfbenoemde experts met gouden oren. Ze hebben van hun hobby hun werk gemaakt, dat hebben ze goed voor elkaar zover heb ik het nog niet.
[
Follow the money.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: xander32 op februari 01, 2018, 06:20:42
... je vergeet iets voornaams, betreffende reviewers zijn een ander soort mens, zijn in het bezit van een bijzondere gave ...



versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

 :-D :gp: Dank jullie wel voor jullie bijdragen, René, Michiel en Maus. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... gezien de stellende reacties, hebben schijnbaar meerdere leden hier, de nodige ervaring als reviewer/redacteur/auteur of in welke functie dan ook, bij de verschillende audio-/hifi bladen, waarop men hier af geeft 🤔.

renes59

Wat voor reactie had je graag willen bewerkstelligen met deze opmerking?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: renes59 op februari 01, 2018, 09:04:28
Hun grootste training is te achterhalen wie het meeste geld overheeft om nummer 1 op hun lijstje te worden. Elk audioblad heeft z'n eigen gouden oren in dienst. Geen enkel gouden oor hoort hetzelfde ook de kleine verschillen niet het is gewoon een wassen neus, in dit geval een wassen oor. Ze l.u.l.l.e.n. maar wat in de rondte die zelfbenoemde experts met gouden oren. Ze hebben van hun hobby hun werk gemaakt, dat hebben ze goed voor elkaar zover heb ik het nog niet.



Citaat van: renes59 op februari 01, 2018, 20:32:58
Wat voor reactie had je graag willen bewerkstelligen met deze opmerking?



🤔  ... zeg 't maar ?

xander32

... ook ik denk 't mijne van de vele reviews. Hetgeen ik o.a. opvallend vind is dat je een heel aantal merken nooit voorbij ziet komen in de bladen. Maar ik denk ook dat een reviewer gedurende de jaren, heel wat verschillende apparatuur voorbij ziet en hoort komen, veelal in dezelfde ruimte(s) en in grotendeels dezelfde keten(s), waardoor hij/zij (zijn er überhaupt vrouwen die dit vak uitoefenen  :roll:) een nieuw component goed op waarde kan schatten  :yes:.
Veel beter dan ons amateurtjes, die wellicht wel met enige regelmaat andere sets horen spelen, maar steevast weer in andere ruimtes en opstellingen.

renes59

Ik denk dat het menselijk gehoor gewoonweg te slecht is om al die verschillen waar te nemen die men beweert te horen. Alles is niet hoorbaar. Dat je meer met het ene merk hebt dan het anderen is meer een geval van tussen de oren dan in de oren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Het gaat niet om hoeveel hz je set haalt, of hoe hard. Het gaat om plaatsing, dynamiek, hoogte, breedte.

Het menselijk gehoor kan het verschil horen tussen iemand met een trommel die speelt, en ineens andersom gaat staan. Dat kun je horen, toch?
Dat soort verschillen ervaar ik soms in versterkers en bronnen..

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op februari 01, 2018, 20:32:58
Wat voor reactie had je graag willen bewerkstelligen met deze opmerking?
Die vraag kun je jezelf ook stellen.  :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

CiteerHet menselijk gehoor kan het verschil horen tussen iemand met een trommel die speelt, en ineens andersom gaat staan.
Die snap ik even niet  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus


TurboMarco

Zoals iemand die in een fanfare met een trommel speelt en dan tegen de richting in gaat staan terwijl de rest van de fanfare door wilt lopen ,tja dan zal je ongetwijfeld wat gevloek horen  :-) :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)