Volumeregeling SR 7007

Gestart door wetman, januari 23, 2018, 14:51:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wetman

Ik heb nu sinds 3 jaar een SR7007 en heb een aardige rij problemen moeten oplossen. Dat laten ik hier even rusten, maar nu gaat hij weer naar Audioservice vanwege het feit dat bij het harder zetten met de volumeknop op het apparaat het geluid zachter wordt ipv harder. Erg irritant. Weet iemand misschien waar dit aan ligt zodat ik (A'dam) me de rit naar Elst kan besparen? Dank.

AkTeVox

#1
Heeft mijn AV7701 ook last van. Je draait naar links en het volume mindert... violent1
Op de AB reageert de AV vrij traag. Ik blijf erbij dat de AV spullen van Marantz onbetrouwbare zijn en niet voldoen! violent1
Ware het niet dat ik deze +7K euro dure AV set (Marantz + B&W) als cadeau heb gekregen van mijn ouders, vloog die stante pede de deur uit, maar dat kan helaas ik niet maken. Deze set gaf me in de afgelopen 3 à 4j helemaal geen vreugde of voldoening....

AV7701 - MM7055 - UD5007 - B&W 683 - 685 - HTM61 - 2x ASW610XP

pdufrenne

Deze volume knop is een Rotary encoder.
Met contactjes of met licht worden bij het draaien aan deze knop, pulsjes gegeven aan de microprocessor.
Een van de contactjes is waarschijnlijk vuil en werkt niet meer goed, waardoor de processor verkeerd interpreteert welke kant er op gedraaid wordt.

Schoonmaken is het devies in deze, maar dan moet de receiver wel open.

Zelf doen, of een reparateur. Aan jouw de keuze.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

wetman

Dank voor deze reacties. Ik heb even gegoogled maar durf dat niet zelf te fixen. Ik heb inmiddels de 24 jaar oude SR 870 weer van de zolder gehaald die werkt nog steeds prima. De SR7007 was bedoeld als upgrade naar de digitale tijd, maar gelukkig had ik het oude apparaat niet verkocht of weggeven zodat ik nog muziek kan draaien. By the way als de AB niet naar behoren werkt kan dat kloppen, die van mij is ook kapot gegaan en ligt nu ter reparatie. Nu de receiver nog.