Suround en stereo

Gestart door RedHenk, januari 22, 2018, 20:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xlr8

#15
Citaat van: pameijer op januari 29, 2018, 23:23:20
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de bron van deze info. En dus ook naar de geloofwaardigheid. Niet persoonlijk op jou maar ik kan me niet voorstellen dat Marantz dit doet. Koop je een mooie UD7007 met een betere DAC dan de SR70xx en gaan ze het alsnog 2x converteren? Zou me verbazen, maar ik sta open voor verbazing!

Zie de handleiding :) `
Zoals begrepen vanuit de SR7007 handleiding is de enige analoge manier om de front L en front R input van de 7.1 channel-in hiervoor te gebruiken. Er is geen conversie, tone control, etc..

Dit was overigens ook bij de SR7010. 

Dokterakai

#16
Ik kom even terug op dit verhaal.
Vandaag heb ik eindelijk eens de tijd  gevonden om hier eens een vergelijkend warenonderzoek te doen.

Mijn UD7007 hangt optisch aan de SR7008 en analoog aan de PM14S1se.
De Frontspeakers hangen aan de PM14. De SR7008 via de preouts eveneens.

Een duidelijk hoorbaar verschil, als in ,,kompleet anders" was er niet in de directe vergelijking tussen analoog en digitaal op de SR7008 toen de fronts daar nog aan hingen en de PM14S1  nog in de winkel stond.

Wat er nu gebeurd is wel heeeel bizar:
Speelt de PM14 direkt, zonder het tussenstation SR7008, dann staat de zanger in het midden en de band past op het podium.

Schakel je dann over op het signaal afkomstig van de SR7008 (dit gaat op de PM14S1se makkelijk met de Power—Direct—In functie) gaat het echt helemaal mis.

De zanger veschuift, samen met de hele band een stuk naar links terwijl de musici rechts met een touw proberen te verhinderen, dat er links iemand van het podium afvalt. De muziek schijnt weer aan de speakers vast te plakken en komt niet los. Dit was ook de reden, waarom er de PM14 hier is bijgekomen.

Natuurlijk staat de SR7008 op pure direct en wordt het signaal niet digitaal beinvloed...  clown1



AkTeVox

#17
Wist niet dat Marantz er een nieuw model bij had, de PM12s1SE...  :lol: :lol: :lol:

Dokterakai

Citaat van: AkTeVox op maart 30, 2018, 19:07:44
Wist niet dat Marantz er een nieuw model bij had, de PM12s1SE...  :lol: :lol: :lol:

De nummers nog niet goed in het hoofd ge violent1  :lol:

xander32

Erg herkenbaar;in het verleden heb ik ook met een stereoversterker achter een ht receiver gespeeld: tijdens het afspelen van meerkanaals content, functioneerde de stereoversterker enkels als ev voor de beide frontspeakers, alle meerkanaals bronnen waren ook aangesloten op de receiver. Maar de cdp was aangesloten op de stereoversterker; dat gaf echt duidelijk een beter resultaat dan dat die was aangesloten op de receiver.


Citaat van: Dokterakai op maart 30, 2018, 15:49:07
Ik kom even terug op dit verhaal.
Vandaag heb ik eindelijk eens de tijd  gevonden om hier eens een vergelijkend warenonderzoek te doen.

Mijn UD7007 hangt optisch aan de SR7008 en analoog aan de PM14S1se.
De Frontspeakers hangen aan de PM14. De SR7008 via de preouts eveneens.

Een duidelijk hoorbaar verschil, als in ,,kompleet anders" was er niet in de directe vergelijking tussen analoog en digitaal op de SR7008 toen de fronts daar nog aan hingen en de PM14S1  nog in de winkel stond.

Wat er nu gebeurd is wel heeeel bizar:
Speelt de PM14 direkt, zonder het tussenstation SR7008, dann staat de zanger in het midden en de band past op het podium.

Schakel je dann over op het signaal afkomstig van de SR7008 (dit gaat op de PM14S1se makkelijk met de Power—Direct—In functie) gaat het echt helemaal mis.

De zanger veschuift, samen met de hele band een stuk naar links terwijl de musici rechts met een touw proberen te verhinderen, dat er links iemand van het podium afvalt. De muziek schijnt weer aan de speakers vast te plakken en komt niet los. Dit was ook de reden, waarom er de PM14 hier is bijgekomen.

Natuurlijk staat de SR7008 op pure direct en wordt het signaal niet digitaal beinvloed...  clown1

Frits Denon

Voor mij, inmiddels een tijd geleden, de reden geweest om het allemaal wat eenvoudiger te houden en de stap weer vooruit te maken naar stereo. Muziek komt bij ons voorop en een film klinkt hier ook prima.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4