Suround en stereo

Gestart door RedHenk, januari 22, 2018, 20:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RedHenk

In het bezit van een 7008 naar tevredenheid en daar sinds kort de ud5005 (blu-ray) op aangesloten, netjes met hdmi en prima beeld en geluid over mijn surround set bestaande uit 2 grote zuilen en de verdere standaard surround bende als center en achter speakers. Maar als ik een cd af speel (jaja , ik ook) komt dat ook als surround door mijn kamer geblazen. Nu heb ik het forum al afgestruind,zo ook de handleidingen, maar ben ik nu verplicht om gebruik te maken van tulp verbinding en dit dan ook binnen de instelling te selecteren op mn 7008? Is er iemand met een oplossing of idee voor dit probleem? Het gaat hier niet over betere kwaliteit , ik stream ook flac ovr mn netwerk ,maar daar heeft de rest van het gezin wat meer moeite mee om mee om te gaan.

pdufrenne

Is gewoon een instelling: geluidsmodus.
Ik doe daar zelf nooit iets mee. Staat hier altijd op "auto" en doet dan Stereo als Stereo
Maar kan dus ook op multichannel stereo of virtueel staan.

Deze is het makkelijkste in te stellen met de Remote app.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

RedHenk

Inderdaad, dit werkt inderdaad, had ook nooit met deze app gewerkt, gebruik avr remote, maar wel vreemd (misschien dom) dat ik geen van deze instellingen tegenkom in de beide menu's, ga morgen even verder testen of na gebruik van de cd , de dvd gewoon in surround afgespeeld word en visa versa. Zo niet en ik moet het handmatig selecteren, zou ik wel willen weten welke knop het is op een ab , want wij werken hier met de harmony one , en wil ik hier wel een sneltoets voor hebben

Frits Denon

Ik heb mijn (Denon DBT nogwat UD) DVD speler via HDMI op mijn TV aangesloten en verder analoog met de CD ingang van mijn amp verbonden voor afspelen CD.

CD erin, op AB amp voor CD kiezen en klaar is Kees.

Of ik begrijp je niet?

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

DansaN

Citaat van: RedHenk op januari 22, 2018, 23:12:21
Inderdaad, dit werkt inderdaad, had ook nooit met deze app gewerkt, gebruik avr remote, maar wel vreemd (misschien dom) dat ik geen van deze instellingen tegenkom in de beide menu's, ga morgen even verder testen of na gebruik van de cd , de dvd gewoon in surround afgespeeld word en visa versa. Zo niet en ik moet het handmatig selecteren, zou ik wel willen weten welke knop het is op een ab , want wij werken hier met de harmony one , en wil ik hier wel een sneltoets voor hebben
De geluidsmodus selecteer je op de ab met de "sound mode" toetsen.
Dit zijn de 4 toetsen boven de cijfertoetsen.

Zie ook de handleiding voor een uitgebreidere uitleg over het selecteren van de geluidsmodus.

RedHenk

De geluidsmodus selecteer je op de ab met de "sound mode" toetsen.
Dit zijn de 4 toetsen boven de cijfertoetsen
Kijk,dat ga ik instellen,heb namelijk de originele ab niet.

RedHenk

Frits, inderdaad kan dit ook,maar vraag mij dus af of dit geen kwaliteits verschil opleverd.

Frits Denon

Dat kunnen jouw oren dan het beste bepalen. Test het uit!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RedHenk

Aan een ieder die gereageerd heeft op deze vraag , Bedankt
De oplossing lag inderdaad voor de hand , maar had er overheen gelezen in de handleiding en de originele ab gebruikte ik ook niet meer.
Deze bluray speler is voor films via hdmi aangesloten en geluid van cd via tulp onder de opdracht cd luisteren.
Heb ook alle andere instellingen nog eens nagelopen en opnieuw afgesteld, en de volumes van alle aangesloten apparatuur op een gelijk volume ingeregeld.
Het blijft toch genieten, zelfs het afspelen van een lp geeft een mooi geluid, voor zover mogelijk.
Zoek nog een mooie "grote spoelen recorder" en dan zijn we compleet.

xlr8

Citaat van: Frits op januari 23, 2018, 19:08:42
Ik heb mijn (Denon DBT nogwat UD) DVD speler via HDMI op mijn TV aangesloten en verder analoog met de CD ingang van mijn amp verbonden voor afspelen CD.

Is het niet zo dat de 'analoge' inputs per definitie  worden omgezet naar digitaal, dus dat dat het signaal uiteindelijke toch door de 24 bit DAC vd SR7008 loopt ?
Als de BD speler een digitale uitgang heeft kan je voor CD weergave ook de optische of coaxiale ingang kiezen, scheelt weer een conversie.

Gewoonlijk via HDMI wordt de aanvoer (bron) ook digitaal aangeleverd dus idd via soundmode kiezen voor stereo/pure direct of surround naar gelang film of muziek weergave.

Dokterakai

Citaat van: xlr8 op januari 27, 2018, 18:20:42
Is het niet zo dat de 'analoge' inputs per definitie  worden omgezet naar digitaal, dus dat dat het signaal uiteindelijke toch door de 24 bit DAC vd SR7008 loopt ?
Als de BD speler een digitale uitgang heeft kan je voor CD weergave ook de optische of coaxiale ingang kiezen, scheelt weer een conversie.

Gewoonlijk via HDMI wordt de aanvoer (bron) ook digitaal aangeleverd dus idd via soundmode kiezen voor stereo/pure direct of surround naar gelang film of muziek weergave.

Ja, dat schijnt zo. Daarom staat er onder onze SR 7007 sinds kort eem PM 14 S1se.
(blaast de pannen van het dak  HB).

xlr8

Goed bezig   8-)

Een aparte amp voor stereo had ik ook bij de SR7007 (en daarna de SR7010) omdat mijn Sonus Fabers niet geheel in grip waren te krijgen.
Nu met de SR8012 is dat 'hulpmiddel' niet meer nodig... pfew! wat klinkt dat hok geweldig mooi in stereo Pure Direct  notworthy

pameijer

Citaat van: xlr8 op januari 27, 2018, 18:20:42
Is het niet zo dat de 'analoge' inputs per definitie  worden omgezet naar digitaal, dus dat dat het signaal uiteindelijke toch door de 24 bit DAC vd SR7008 loopt ?
Als de BD speler een digitale uitgang heeft kan je voor CD weergave ook de optische of coaxiale ingang kiezen, scheelt weer een conversie.

Gewoonlijk via HDMI wordt de aanvoer (bron) ook digitaal aangeleverd dus idd via soundmode kiezen voor stereo/pure direct of surround naar gelang film of muziek weergave.
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de bron van deze info. En dus ook naar de geloofwaardigheid. Niet persoonlijk op jou maar ik kan me niet voorstellen dat Marantz dit doet. Koop je een mooie UD7007 met een betere DAC dan de SR70xx en gaan ze het alsnog 2x converteren? Zou me verbazen, maar ik sta open voor verbazing!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Ik vind het niet onaannemelijk klinken  :roll:.

Dokterakai

Citaat van: pameijer op januari 29, 2018, 23:23:20
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de bron van deze info. En dus ook naar de geloofwaardigheid. Niet persoonlijk op jou maar ik kan me niet voorstellen dat Marantz dit doet. Koop je een mooie UD7007 met een betere DAC dan de SR70xx en gaan ze het alsnog 2x converteren? Zou me verbazen, maar ik sta open voor verbazing!

Op mijn zoektocht naar beter geluid de afgelopen maanden werd mij dit verhaal in meerdere high-end speciaalzaken ook zo verteld.

Aan de zoektocht ging een intensive luistersessie vooraf.
Daarin presteerde een Akai AM-37 (bijna zo oud als het typenummer, niet gereviseerd) met een Ipod 5th generation zooooooo veel beter als een SR 7008 / UD 7007 kombinatie.

De Marantz kombinatie had notabene de originele CD die als geript exemplaar op de Ipod stond.

Reden waarom we met de PM14S1 hebben uitgebreid. Nu is alles veel beter.

Misschien kunnen hier de technici wat meer over vertellen.
Feit is wel, dat aan de pre-outs alle ingangssignalen, ongeacht digitaal of analoog, ter beschikking staan. Deze signalen worden allen beinvloed door de voorversterker (volume / sourround / enz ...) van de SR 7008.
Dit betekent dus in ieder geval een conversie voor alle inganssignalen, toch?

Of het signaal bij de instelling ,,pure direct" nu een andere weg volgt naar de pre-outs??? .... hmmmm klinkt in ieder geval best ingewikkeld en ik heb daarbij mijn twijfels.