John's headset in John's mancave: DT880 Ed. 250 Ohm; headamp: Headbox S

Gestart door Cornelis1921, januari 22, 2018, 17:20:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Hier mijn belevenissen in John's mancave wat betreft de headset die hij voor mij daar aan gaat schaffen. pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Inleiding:

John's mancave gaat dit jaar misschien verhuizen. Waar naar toe, dat mag ik van hem hier nog niet melden, maar in ieder geval een heel stuk dichter bij mijn muziekstede. pompom Het kwam nogal onverwacht en bij een ongelukkig toeval, doch het gevolg was echter niet bepaald ongunstig, en iets waar ik al jaren stilletjes opgehoopt heb, gaat zich misschien in de loop van het komende voltrekken. notworthy

John's set zal ook hier beschreven worden, want ik luister daar regelmatig naar. En nu gaat John ook een complete headset voor mij optuigen, geïnspireerd door mijn huidige headset, dus hoofdtelefoon i.c.m. een (bescheiden) hoofdtelefoonversterker.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Cor, ik heb de Fiio A5 en ik weet niet of ik nogmaals voor deze investering zou gaan...
Hij is wel goed, maar ook weer niet bijzonder.

Ik weet niet of je dus gelukkig gaat worden van de E10k, misschien is het juist zonde van het geld en beter om eens rond te kijken(luisteren) wat er is.

jrm

Citaat van: Maus op januari 22, 2018, 19:53:27
Cor, ik heb de Fiio A5 en ik weet niet of ik nogmaals voor deze investering zou gaan...
Hij is wel goed, maar ook weer niet bijzonder.

Ik weet niet of je dus gelukkig gaat worden van de E10k, misschien is het juist zonde van het geld en beter om eens rond te kijken(luisteren) wat er is.

Inderdaad Cor, eerst uitproberen en beluisteren.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op januari 22, 2018, 19:53:27
Cor, ik heb de Fiio A5 en ik weet niet of ik nogmaals voor deze investering zou gaan...
Hij is wel goed, maar ook weer niet bijzonder.

Ik weet niet of je dus gelukkig gaat worden van de E10k, misschien is het juist zonde van het geld en beter om eens rond te kijken(luisteren) wat er is.
Goed is voor mij meestal in dat opzicht goed genoeg, ik ben geen audiofiele luisteraar, eerder een verstokte muziekliefhebber. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

John heeft nu een andere hoofdtelefoon op het oog, een Argon (EUR 149,00 bij HiFi Klubben). De Fiio A5 (dezelfde prijs als de Argon) vindt hij toch maar zo zo...., en dat naar aanleiding van het commentaar van Maus.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Ga vooral eerst eens zelf luisteren in plaats van afgaan op 1 review. Wellicht kun je zonder losse versterker ook wel uit de voeten ;)

Ik heb nu een Sennheiser HD600S, niet zomaar iets, en die doet het geweldig zonder versterker ertussen.

sjoek

Citaat van: Maus op januari 23, 2018, 19:37:04
Ga vooral eerst eens zelf luisteren in plaats van afgaan op 1 review. Wellicht kun je zonder losse versterker ook wel uit de voeten ;)

Ik heb nu een Sennheiser HD600S, niet zomaar iets, en die doet het geweldig zonder versterker ertussen.

:gp: vooral omdat je zelf al aangeeft het je meer om de muziek gaat
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

Zo'n Beyerdynamic DT880 250Ohm past overal op, gaat dan ook hard genoeg om te hard te gaan voor de oren. De 600Ohm is daar anders in. Als er een koptelefoonuitgang op de versterker zit is dat voldoende, er zijn gouden oortjes nodig om verschil te horen tussen de versterkers en aparte koptelefoonversterkers. Ik ben die gouden oortjes nog nooit tegengekomen, mensen die ze dachten te hebben wel. 8-)
Er zit natuurlijk wel verschil in koptelefoons, luisteren is de remedie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jrm

Citaat van: renes59 op januari 23, 2018, 22:44:25
Zo'n Beyerdynamic DT880 250Ohm past overal op, gaat dan ook hard genoeg om te hard te gaan voor de oren. De 600Ohm is daar anders in. Als er een koptelefoonuitgang op de versterker zit is dat voldoende, er zijn gouden oortjes nodig om verschil te horen tussen de versterkers en aparte koptelefoonversterkers. Ik ben die gouden oortjes nog nooit tegengekomen, mensen die ze dachten te hebben wel. 8-)
Er zit natuurlijk wel verschil in koptelefoons, luisteren is de remedie.

:gp:
+1

Cornelis1921

Citaat van: Maus op januari 23, 2018, 19:37:04
Ga vooral eerst eens zelf luisteren in plaats van afgaan op 1 review. Wellicht kun je zonder losse versterker ook wel uit de voeten ;)

Ik heb nu een Sennheiser HD600S, niet zomaar iets, en die doet het geweldig zonder versterker ertussen.
John heeft nu eenmaal zijn zinnen gezet op zo'n versterker; zijn Onkyo CD-speler heeft tevens niet een al te beste hoofdtelefoonversterker, vandaar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#12
Citaat van: renes59 op januari 23, 2018, 22:44:25
Zo'n Beyerdynamic DT880 250Ohm past overal op, gaat dan ook hard genoeg om te hard te gaan voor de oren. De 600Ohm is daar anders in. Als er een koptelefoonuitgang op de versterker zit is dat voldoende, er zijn gouden oortjes nodig om verschil te horen tussen de versterkers en aparte koptelefoonversterkers. Ik ben die gouden oortjes nog nooit tegengekomen, mensen die ze dachten te hebben wel. 8-)
Er zit natuurlijk wel verschil in koptelefoons, luisteren is de remedie.
Ben het (weer eens) helemaal met jou eens, René. violent1 Maar zoals ik eerder niet aangaf, de DT880 250 Ohm moet in een wat zwakke uitgang van CD-speler worden geprikt, vandaar. En daarbij komt nog, het is John zijn zaak, en het zijn John zijn centjes. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Als je die versterker in de slechte uitgang van de cd speler prikt, schiet je nog niets op.

Whisper.nl

en/off topic. ik ga sparen voor een AKG K 701.  ( of een k712 al ie voor een leuk prijsje langskomt.)

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet