Pm 6006

Gestart door KAALKOP, januari 21, 2018, 15:08:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heb op dit moment  een onkyo a9030 totaal niet tevreden klinkt schel en onrustig .lost een pm 6006 dit op?,

?
0 (0%)
?
3 (100%)

Totaal aantal stemmen: 3

CBdicX

#15
Citaat van: Maus op februari 25, 2018, 19:40:48
De mensen die het wel horen/geloven word keurig gevraagd of ze dat niet willen schrijven als een bewering, maar als een mening. Maar degene die er niet in geloven/horen, schrijven het als een bewering.

Als versterkers allemaal niet uitmaken, kunnen we gewoon af met het goedkoopste model op de plank en hoeven we niet met zo'n relatief dure Marantz te gaan zeulen.

Nee hoor, de duurdere modellen hebben nu eenmaal een beter video gedeelte en/of meer instel mogelijkheden als wij het over receivers hebben.
En dan laat ik ruimte correctie zoals Audyssey en AccuEQ oa buiten beschouwing, die als het goed is iedere receiver voor die betreffende ruimte exact het zelfde laten klinken.

Voor Stereo versterkers doen de hogere/duurdere modellen het wel een stuk beter in het zeg maar "gesis" gedeelte, wat een low budget versterker vaak wel doet......
Maar de termen warmer geluid, koeler geluid, helder ect ect (en andere wazige omschrijvingen) wat vaak gebruikt word door oa de prof. reviewers, is allemaal PR gel#l om de vaak hoge prijzen te rechtvaardigen en het betreffende merk, die vaak de dure advertenties betalen, in het zonnetje te zetten.

xander32

#16
Fijn dat jij de waarheid in pacht heb hier op ons forum, ik hou van zulke korte lijntjes; bij vragen en/of onduidelijkheden kan een ieder bij jou te rade gaan en hoeft men zich niet meer druk te maken over wat anderen schrijven 👍🏻 .

Peter Kudelstaart

Maarre.......waar is de topic starter KAALKOP eigenlijk gebleven?
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

CBdicX

Citaat van: xander32 op februari 26, 2018, 06:24:11
Fijn dat jij de waarheid in pacht heb hier op ons forum, ik hou van zulke korte lijntjes; bij vragen en/of onduidelijkheden kan een ieder bij jou te rade gaan en hoeft men zich niet meer druk te maken over wat anderen schrijven 👍🏻 .

Bedankt voor de erkenning, heeft wat mij betreft veel te lang geduurd, maar goed, soms duren dit soort dingen wat langer. :-D

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op februari 25, 2018, 23:04:21
Nee hoor, de duurdere modellen hebben nu eenmaal een beter video gedeelte en/of meer instel mogelijkheden als wij het over receivers hebben.


Meer instel mogelijkheden zegt niets.
De pre-amp sectie in de surround receivers wijkt ALTIJD af in versterking.
Dit is zo makkelijk zichtbaar te maken op de scope.
Opslingering aan de voorflank en een wat scheve blokgolf weergave zie je altijd maar of het echt hoorbaar is?
Dan zal de afwijking behoorlijk moeten zijn!

Citeer


Voor Stereo versterkers doen de hogere/duurdere modellen het wel een stuk beter in het zeg maar "gesis" gedeelte, wat een low budget versterker vaak wel doet......
Maar de termen warmer geluid, koeler geluid, helder ect ect (en andere wazige omschrijvingen) wat vaak gebruikt word door oa de prof. reviewers, is allemaal PR gel#l om de vaak hoge prijzen te rechtvaardigen en het betreffende merk, die vaak de dure advertenties betalen, in het zonnetje te zetten.

Hier kan ik geen kaas van maken....''gesis?''
Misschien kun je dat eens duidelijk uitleggen?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#20
.

CBdicX

#21
Citaat van: SB_Marantz op februari 26, 2018, 09:23:26
Meer instel mogelijkheden zegt niets.
De pre-amp sectie in de surround receivers wijkt ALTIJD af in versterking.
Dit is zo makkelijk zichtbaar te maken op de scope.
Opslingering aan de voorflank en een wat scheve blokgolf weergave zie je altijd maar of het echt hoorbaar is?
Dan zal de afwijking behoorlijk moeten zijn!


Hier kan ik geen kaas van maken....''gesis?''
Misschien kun je dat eens duidelijk uitleggen?

Meer instel mogelijkheden = meer poen.
Ik ben een liefhebber van "Center Enhancement" van Denon, een instel mogelijkheid die (helaas) alleen in de top modellen zit.
Dan zal bijvoorbeeld niet eens de behoefte hebben aan 11 kanalen, maar je zal dan wel moeten.
Slimme verkoop trucks.

Het gesis wat je vaak kunt waarnemen in de tweeters bij het gebruik van vele Watt's eindversterkers.
Ik heb een PMA720 aan de pre-out van een X6400H en die sist ook.
Ik dacht dat het aan de 720 lag, dus een nieuwe laten komen maar die deed exact het zelfde.
In het korte verleden een PM11S3 en een 2500NE op de pre-out gehad en die waren 100% stil, dus daar zit verschil in, maar klankmatig was er geen verschil waarneembaar.

En iemand die een berg geld neer legt voor een PM10 of PM11S3 wil verschil horen, wat te begrijpen is.
Maar die zal dan ook verschil waarnemen.
Het ging in de eerste post om klank verschil in versterkers, die is er volgens mij niet, en dat hebben vele blinde testen in het verleden ook bewezen.
Als iemand bijvoorbeeld het "warme" Marantz geluid zoekt is de kachel een standje hoger zetten goedkoper, en dat werkt wel.

Rob46

Wat ben ik, en vele anderen, eigenlijk klojo's. Ik/wij had(en) zoveel euries kunnen besparen door een andere versterker van vele duizenden euries goedkoper in beginsel aan te schaffen. Er zijn toch geen verschillen?! HLP

Rob46

Citaat van: CBdicX op februari 25, 2018, 23:04:21
Nee hoor, de duurdere modellen hebben nu eenmaal een beter video gedeelte en/of meer instel mogelijkheden als wij het over receivers hebben.
En dan laat ik ruimte correctie zoals Audyssey en AccuEQ oa buiten beschouwing, die als het goed is iedere receiver voor die betreffende ruimte exact het zelfde laten klinken.

Voor Stereo versterkers doen de hogere/duurdere modellen het wel een stuk beter in het zeg maar "gesis" gedeelte, wat een low budget versterker vaak wel doet......
Maar
de termen warmer geluid, koeler geluid, helder ect ect (en andere wazige omschrijvingen) wat vaak gebruikt word door oa de prof. reviewers, is allemaal PR gel#l om de vaak hoge prijzen te rechtvaardigen en het betreffende merk, die vaak de dure advertenties betalen, in het zonnetje te zetten.

Hoewel........nee toch niet. Gelukkig!  :-o

CBdicX

Citaat van: Rob46 op februari 26, 2018, 13:10:11
Wat ben ik, en vele anderen, eigenlijk klojo's. Ik/wij had(en) zoveel euries kunnen besparen door een andere versterker van vele duizenden euries goedkoper in beginsel aan te schaffen. Er zijn toch geen verschillen?! HLP

Ik heb nooit gezegd dat er geen verschillen zijn, iets beter lezen.
Ik beweer dat er geen "klank verschillen" zijn, dus het geouwehoer over warm geluid, helder geluid, en wat voor andere termen er wel eens voorbij komen.
Een versterker versterkt, klaar, meer niet.
Wil je de versterker "anders" laten klinken moet je aan de bass en treble knop gaan draaien.
Dat was de strekking van de OP, die dacht met Marantz een "ander" geluid binnen te halen, wat door SB Marantz ook direct werd ontkent.

Maar ik ben er klaar mee, ik ga lekker een filmpje kijken, en dat klinkt goed op de X6400H, veel beter dan op de............ :-P

CBdicX

PS. ben nog wel benieuwd wat OP Kaalkop nu gaat doen, Onkyo vs Marantz ?

Rob46

Ik ben ook zeer benieuwd! :yes:

SB_Marantz

@CBdicX,

Jij doelde puur op de S/R verhouding.
Daar hoeft een versterker niet duur voor te zijn....lijntrappen ruisen sowieso minder dan phono trapjes.
Daarbij hebben losse eindversterkers een betere S/R verhouding (A gewogen) dan pre-amps.
De ruis wordt dan keurig mee versterkt naar de eindversterker en dan naar de speakers.
Afhankelijk van de gevoeligheid van de speakers zul je dan idd ruis kunnen waarnemen.
Hoe hoger de sens/1w/1m hoe sneller je ruis kunt waarnemen.
Bij wat minder goed ontworpen versterkers tot het irritante toe.
Ook zit het in de opname (master) en niet het medium zoals een cd.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Mijn ervaring is dat er wel degelijk verschillen zitten tussen versterkers, hoorbare verschillen.
Dat zal een kwestie van het ontwerp versus de match met de aan te sturen speakers zijn. Ik vergelijk het dan weer met auto's; neem 2 geheel verschillende technische ontwerpen, bv. een moderne 1.0 3 cilinder turbo in een compact en een 3 liter v6 in een ruime middenklasser. Met beide kan je 120 km/uur rijden. En als je dan sec die 120/uur als referentie gaat nemen, zijn beide auto's identiek ...

Maus

Als ik met mijn Renaultje van de zaak 120 rij, of met de Citroen uit 1983, merk ik wel degelijk verschil. De Citroen neemt veel beter de hobbels door de goede vering...

Als ik met de eend 120 ga rij.. Ohnee die gaat maar 110 max :D