Marantz AV8805 / SR8012 / Denon X8500H & Auro 3D

Gestart door CBdicX, januari 20, 2018, 23:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Beetje domme stap van de D&M en Auro.

Dit is wat er nu bekend is betreft de 2 "vlaggenschepen":

1)
De AV8805 en X8500H zullen pas Mei/Juni de update voor Auro 3D gaan krijgen  :-o

2)
En dan ondanks ze beide 13 kanaal processing krijgen zal het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld Auro 9.1 of 10.1 te upmixen naar Auro 13.1, dus Surround Back blijft dan stil !
De basis speaker setup waar Auro in gemixed is zal niet veranderd kunnen worden ondanks de 13 kanaal processing !  :-o
Als het wat Auro betreft om ook het gebruik van Surround Back gaat, is Auro 13.1 de enige uitvoering die SB laat mee doen in de speaker setup.
En huidige met Auro uitgevoerde UHD BD's  zijn 9.1 - 10.1 of 11.1...........

Heel vreemd en zal mij doen besluiten niet te "updaten" naar de X8500H !

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

... D&M zal vast een andere koers gaan varen nu zij lezen dat jij niet gaat upgraden  :wink:.

Voor mijn beeld; hoe zit het met de concurrentie; bieden zij het wel aan op hun receivers/pre & ev's?


Citaat van: CBdicX op januari 20, 2018, 23:49:10
Beetje domme stap van de D&M en Auro.

Dit is wat er nu bekend is betreft de 2 "vlaggenschepen":

1)
De AV8805 en X8500H zullen pas Mei/Juni de update voor Auro 3D gaan krijgen  :-o

2)
En dan ondanks ze beide 13 kanaal processing krijgen zal het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld Auro 9.1 of 11.1 te upmixen naar Auro 13.1, dus Surround Back blijft dan stil !
De basis speaker setup waar Auro in gemixed is zal niet veranderd kunnen worden ondanks de 13 kanaal processing !  :-o
Als het wat Auro betreft om ook het gebruik van Surround Back gaat, is Auro 13.1 de enige uitvoering die SB laat mee doen in de speaker setup.
En huidige met Auro uitgevoerde UHD BD's  zijn 9.1 of 11.1...........

Heel vreemd en zal mij doen besluiten niet te "updaten" naar de X8500H !

CBdicX

#3
Citaat van: Stadium III op januari 21, 2018, 07:22:14
Bron?

AVS forum USA, en de info die daar vandaan komt klopt voor 99.9%
In het schema hier onder is ook te zien dat als Auro SB gaat gebruiken, 13.1 de enige optie is, of de 2e 11.1
Maar die 2e 11.1 gebruikt D&M niet omdat daar TS (Voice of God) niet actief is, D&M gebruikt nu 10.1
Maar ja, Auro 13.1 komt nog nergens op voor (Auro sowieso niet al te vaak), dus de mogelijkheid om op Auro 9 en 11.1 content de SB via upmix te gebruiken had zeer prettig geweest voor veel 7.1 gebruikers.
En dan dat gel#l dat je na aanschaf van een <4000 euro receiver weer 5-6 maanden moet wachten op iets wat je misschien nu al gebruikt, is een behoorlijke misstap.

Wel weer prettig dat ze die stramme Belgen zo ver hebben gekregen dat Dolby Enabled speakers (de plafond kaatsers) met Auro gebruikt kunnen worden  :yes:

Vraag mij ook af of D&M nu met 13 kanalen SUB2 heeft laten vallen voor het gebruik van TS, want dat is voor het grootste deel van de 2 subwoofer gebruikers, geen optie.

Enige optie die ik zie om toch alle beschikbare kanalen en speakers te gebruiken is alles van Bitstream af en LPCM uit sturen en dan Auro-Matic gebruiken, dan kan het opeens wel.
Maar goed, mij zijn ze kwijt voor deze upgrade........

CBdicX

#4
Citaat van: xander32 op januari 21, 2018, 07:33:52
... D&M zal vast een andere koers gaan varen nu zij lezen dat jij niet gaat upgraden  :wink:.

Voor mijn beeld; hoe zit het met de concurrentie; bieden zij het wel aan op hun receivers/pre & ev's?

:-D Ja, jammer, ik zag al weer een inruil dealtje met Marcel aan komen.....

Nee, D&M is volgens mij nu nog steeds de enige die Auro op hun receivers heeft.
D&M schuift Auro naar voren, Onkyo THX, zo hebben alle fabrikanten wel een speer punt......

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

#6
Weer wat meer bekent van de 13 kanaal D&M.
VOG en CH (center height) hebben beide hun eigen versterker, dus word voor de liefhebbers het ook weer mogelijk 2 subs te gebruiken.
Vraag mij af wie er CH gaat gebruiken, dan moet je kamer wel erg breed zijn.......

CBdicX

2018 en 2005, je zou bijna zeggen dat ..................  :wink:

pameijer

Citaat van: CBdicX op maart 05, 2018, 12:46:22
2018 en 2005, je zou bijna zeggen dat ..................  :wink:
.... 2018 een mooier jaar is!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#9
SR8012

Marantz brengt de SR8012, een 11 kanaal receiver die Auro liefhebbers in de kou laat staan !
11 kanalen met Auro houd in dat Surround Back niet zal werken, daar zijn wat Auro betreft 13 kanalen voor nodig, zoals op de Denon X8500H.
Zal dus wel weer 2 jaar gaan duren voor Marantz een 13 kanaal receiver zal leveren.
Volgens mij de doosteek voor het toch al nagenoeg dood geboren kindje, AURO...........

Brutus

13 kanalen.......is dat voor degene die een bios zaaltje in of aan het huis hebben  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

Citaat van: Brutus op maart 23, 2018, 00:45:35
13 kanalen.......is dat voor degene die een bios zaaltje in of aan het huis hebben  :roll:
Nee hoor, gewoon een bescheiden 7.1 + 4 hoogte kanalen.
En ja, dat zijn "maar" 11 kanalen, maar die krom denkende Belgen (Auro 3D) willen deze 11 kanalen met 13 kanalen processing aansturen, en met een andere chip zoals nu gebruikt word in de 11 kanaal Auro receivers.
En dat geklooi allemaal om Surround Back met Auro 3D te kunnen gebruiken.
Vanaf de prille ontwikkeling van Auro zijn ze uit gegaan van 5.1 en niet 7.1, terwijl Dolby en DTS Surround Back al in gebruik hadden.
Ook zijn ze uitgegaan van Side Surround en alleen Side Height en Front Height kanalen, dit heeft Auro/D&M 2 jaar geleden laten schieten na klachten, en werd Rear Height in gebakken, alsmede Dolby Enabled Height, wat ze ook niet hadden.
Surround Back gaat voor de huidige receivers niet gebeuren, de X8500H is de eerste met Auro Surround Back, en dan moet je nog tot Mei/Juni dit jaar wachten op een update...........  :-o

xander32

Ach menneke, wat een triestigheid, wat een misere, wat een narigheid komt er toch allemaal op jouw pad. Je hebt 't zwaar in jouw leven 😭.

CBdicX

Citaat van: xander32 op maart 23, 2018, 08:09:19
Ach menneke, wat een triestigheid, wat een misere, wat een narigheid komt er toch allemaal op jouw pad. Je hebt 't zwaar in jouw leven 😭.
:-D

Het valt inderdaad allemaal niet mee !
Maar volgens mijn psychiater komt het goed en ligt het zeker niet aan mij..........  :-D LOL

xander32

Hou dat vast  :yes:  :-D.

Citaat van: CBdicX op maart 23, 2018, 11:14:53
:-D

Het valt inderdaad allemaal niet mee !
Maar volgens mijn psychiater komt het goed en ligt het zeker niet aan mij..........  :-D LOL