The tube era (real Marantz ;-) )

Gestart door SB_Marantz, januari 16, 2018, 22:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: SB_Marantz op januari 17, 2018, 22:55:45
Geloof me of niet maar deze kwaliteit maken ze al tijden niet meer.

En deze mooiste tijd van Marantz moest onder de aandacht gebracht worden vond ik.  8-)
Ja dat moet ook, helemaal omdat dit het Marantzforum is. Ze hebben heel mooi spul gemaakt, als ik alleen al naar de cassettedecks kijk, oei.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: SB_Marantz op januari 17, 2018, 22:38:49

Klopt als een bus.
Sidney Smith en Richard Sequerra kregen carte blanche van Saul waardoor de R&D kosten de pan uitrezen.

Eerst de 10 en later werd dat de B.

Onder de Superscope vlag werden ook mooie producten gemaakt maar helaas alleen nog in naam Marantz.
Het zal overigens niet bekend zijn hier dat Saul opnieuw wilde starten toen het patend verliep onder een andere merknaam?

Ik ben benieuwd wie ermee komt!  8-)
Lineage samen met John Curl?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Jij gaat door voor de koelkast!

En waarom werd het geen succes?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Citaat van: SB_Marantz op januari 17, 2018, 23:17:18
Jij gaat door voor de koelkast!

En waarom werd het geen succes?
Achteruitgaande gezondheidstoestand van Saul Marantz en onbetrouwbare investeerders. Las trouwens nog iets over Eye Q luidsprekers.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

De info die ik heb was dat Saul een voor en eindversterker ontwierp voor de high-end markt maar dat deze aan de goedkope kant waren en dat daardoor de investeerders er geen vertrouwen in hadden en zich terug trokken.

Bron: All about Marantz boek.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin


Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op januari 18, 2018, 00:16:51
Dit stond in Eindhoven.


Kostbare rekkies, tenminste wat erop staat.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

#37
... ik moet idd bekennen dat ik alle 'kermis' altijd uit heb staan, deze is zeker niet van toegvoegde waarde. Betreft het design dat is een smaakkwestie, niets mis mee om daar een voorkeur in te hebben. De huidige lijn spreekt mij aan, maar ook bijv. de 17 serie van weleer vind ik nog steeds heel erg mooi om te zien.

Dat er in het verleden mooie dingen zijn geproduceerd, hardware dan wel software, zal ik niet ontkennen, maar in het heden is dat niet anders. Een bepaalde groep 'oudere jongeren' blijft in het verleden hangen, prijst hetgeen uit hun jeugd en geeft af op het heden ... m.i. de eerste tekenen dat je het gevoel met het heden, de huidige wereld, kwijt aan het raken bent.


Citaat van: renes59 op januari 17, 2018, 22:53:15
Muziek uit 40er, 50er, 60er en 70er en soms uit vroegere tijd, sommige buizen in de versterker uit 1940, vroeger is zo gek nog niet.
Wat uiterlijk betreft kan voor mij het nieuwerwetse spul zo op de schroothoop, hoe het werkt weet ik niet. Zie het oudere Marantz, dat is voor mij toch wel wat anders dan die gebogen plastic frontjes met blauwe leds van tegenwoordig. Die lampjes zijn zo vel dat je de zonnebril op moet om er naar te kijken.

xander32

... ik heb schijnbaar echt niet op zitten te letten. Gelukkig hebben wij de foto's nog 🤓.

Citaat van: marvin op januari 18, 2018, 00:16:51
Dit stond in Eindhoven.



renes59

#39
Citaat van: xander32 op januari 18, 2018, 06:41:03
. ... m.i. de eerste tekenen dat je het gevoel met het heden, de huidige wereld, kwijt aan het raken bent.
Dat is niet aan de orde, alleen met mijn grootste hobby muziek/audio heb ik veel meer met het oude dan het nieuwe. Het gevoel met nieuwe audio ben ik wel kwijt, streamen doet mij helemaal niets, ik moet iets uit een hoesje halen en dan of in de cdspeler stoppen of op de platendraaier leggen. Het nieuwste wat ik heb is spotify op de laptop, dat gebruik ik om muziek te ontdekken. Niet via de buizenset maar op de koptelefoon.
Het gevoel met de huidige wereld kwijtraken doet denken aan een kluizenaar die afgelegen woont, geen familie meer heeft en langzaam ongezien doodgaat. Met een vrouw die docent is aan het VMBO en twee op het HBO afgestudeerde volwassen dochters van 25 en 26 jaar is het gevoel kwijtraken van de huidige wereld niet aan de orde. Die houden je goed bij de les. Wat ik hoor van hun en zelf merk is dat de jeugd totaal geen interesse heeft in audiospullen. Een smartphone een goede laptop en soms een televisie is genoeg. Mijn dochters willen alleen maar nadenken over Apple andere merken kijken ze niet naar.
Wat ik ook kwijtraak is de nieuwe media, die raak ik niet kwijt die heb ik nooit gehad. Het altijd bereikbaar moeten zijn, overal op moeten antwoorden, altijd een mening moeten hebben.  Dus wat dat betreft heb je helemaal gelijk, dat gevoel met het heden is er niet en gaat er ook niet meer komen.
Oude audio?, zie bovenstaande foto's, geen enkele Marantz van nu kan daar tegenop. Qua uiterlijk niet en qua hoorbare prestaties denk ik ook niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: renes59 op januari 18, 2018, 09:00:50
Dat is niet aan de orde, alleen met mijn grootste hobby muziek/audio heb ik veel meer met het oude dan het nieuwe. Het gevoel met nieuwe audio ben ik wel kwijt, streamen doet mij helemaal niets, ik moet iets uit een hoesje halen en dan of in de cdspeler stoppen of op de platendraaier leggen.

Dat heb ik ook. Door het boekje / hoesje snuffelen hoort bij het luisteren. Gebruik dab+ en intenet radio als enige digitale muziek bronnen.
Ik prefereer ook nog steeds papieren boeken, kan niet wennen aan e readen.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Zo'n e-reader kan ik ook niet mee. Ons boekenkoopmoment is een week of wat voor de vakantie. Dan worden een boek of 3 per persoon gekocht. En tussentijds als er iets interessants is, nu een boek over Eelco Gelling.
Beide dochters maken zich al zorgen waar ze met al die boeken en cd's heen moeten als we uit de tijd zijn. Naar een bejaardenhuis gaan we niet dan kopen we wel 2 trapliften, moet natuurlijk wel op zolder kunnen komen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

ik lees met genoegen je reactie Rene en kan me er helemaal in vinden wat je schrijft.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Mannen, ik zit jullie slechts een beetje te jennen, uit te lokken. Indien jullie niet van deze tijd waren, zaten jullie hier ook zeker niet op 't forum, toch  :lol:.

Echter heb ik, zoals reeds aangegeven, wel duidelijk een andere mening betreft de huidige apparatuur versus die uit het verleden. Meerdere exemplaren uit beide werelden kan ik goed waarderen. En een e-reader vind ik echt een super aanwinst; naar welk ver oord je ook op reis/vakantie gaat, moeiteloos draag je weken aan leesplezier met jou mee en niets fijner dan voor het slapen, al in het donker, nog even een aantal blz weg te werken. Verschillende belevingen. Hare maje leest hier iedere ochtend nog met veel plezier de krant, maar terwijl zij nog bezig is met de voorpagina, ben ik dankzij NOS.nl en/of NU.nl al de gehele wereld over geweest ...

ancien

Ik had ooit de kans om een paar Model 9s in de dozen te kopen in Frankrijk voor 3000 euro. Een koopje als je het mij vraagt, want op ebay (overpriced) gaan ze 20k. Nu, de verkoper bedaarde bij de afhandeling... balen...

Die waren echt prachtig om te zien... grote gain knoppen, grote bias meter. Prachtstukken, kosten noch moeite gespaard... En de klank van die dingen... 70w rms op lampen, buitenaards...

Zelfs de handleiding en dozen waren hi end hahahah

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Marantz is my life -> mijn collectie: 3800+510M+150 / 4140 / 2325 / 120+1250 / 6300 / 4400 / 2245 / 110 Engraved Woodcased / 5220 / SE-1S Elektrostatic Headphones/ B&W DM2a / Audio Professional AP 30 / AP 60 / AP 70