The tube era (real Marantz ;-) )

Gestart door SB_Marantz, januari 16, 2018, 22:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Rob46 op januari 17, 2018, 19:08:29
Buizen zijn volgens mij weer helemaal nieuwerwets ........ :yes:

Ze zijn nooit weggeweest maar de meeste zijn kuddedieren.

Oh streamen is een hype..... Ga ik ook doen. Het zelfde met de nieuwe herontdekking van het vinyl en straks inzien dat de CD ook wel wat was ja sommigen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46


renes59

#17
Citaat van: Paul op januari 17, 2018, 19:16:01
Ze zijn nooit weggeweest maar de meeste zijn kuddedieren.

Oh streamen is een hype..... Ga ik ook doen. Het zelfde met de nieuwe herontdekking van het vinyl en straks inzien dat de CD ook wel wat was ja sommigen.
:gp:
Dat vinyl wordt een beetje te gek, kan bijna geen cd meer vinden alles wordt ingedeeld voor LP's. Assortiment cd's wordt steeds kleiner, ik wil wel kopen in de winkel maar ze hebben het niet. Lp's koop ik wel 2ehands, al 25 jaar lang maar nu is het grote gros een hype aangepraat en moet een iedereen LP's hebben. Duurt maar een jaar of 2 dan komt men erachter dat LP's slijten en toch minder klinken dan CD's. Als straks de meeste LP's kampvuurgeluiden geven gaan de nieuw gekochte draaitafels weer naar zolder, de historie herhaald zich en raken de CD's weer in de mode.
Gelukkig hebben we in Grunn speciaalwinkels op muziekgebied, voor klassiek, voor blues en jazz. Ik kwam veel bij Plato maar die hebben niet veel meer, ja LP's. CD's kunnen ze wel bestellen, dat kan ik zelf ook daarvoor ga ik niet naar de winkel, ik wil direct iets meenemen en 20 minuten later in de cd-speler stoppen.
Marantz moet die oude modellen weer gaan uitgeven tegen een fatsoenlijke prijs. Het duurste hebben ze al jaren geleden al gedaan, de ontwikkeling ervan. Het spul wat ze nu maken is nogal aan mode onderhevig en de kwaliteit steekt niet boven de rest uit. Ze moeten de SA8400 opnieuw uitbrengen dat vind ik een mooi apparaat, die zou ik kopen.
Blauw licht is mooi maar dan wel van blauw gloeiende buizen en niet van de verschrikkelijke blauwe leds, het zijn geen koelkasten. 
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

 
Mening verschillen maar na René z,n post gelezen te hebben heb ik weinig meer toe te voegen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lo

Inderdaad een mooie verwoording door René. :gp:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vinyl_Fuchs

Jullie vergeten gemakshalve de 2 modellen die Saul Marantz wereldfaam verschaften en waarbij de ontwikkelingskosten van laatste genoemde tevens de doodsteek vormde van het oorspronkelijke Marantz.

7c

https://youtu.be/5_yYsAquXn4
10b Tuner

https://youtu.be/gjDgOJkMJSI
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Vroegâh was alles beter ... mwah 😏

Cornelis1921

#22
Citaat van: Paul op januari 17, 2018, 20:05:34

Mening verschillen maar na René z,n post gelezen te hebben heb ik weinig meer toe te voegen.
Ik ook; ik denk erover na om Plato voorlopig even links te laten liggen en mijn CD's elders te betrekken, zoals van Velvet Music, JPC.de en Presto Classical, die houden de CD wel nog in ere.  :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 17, 2018, 20:39:33
Jullie vergeten gemakshalve de 2 modellen die Saul Marantz wereldfaam verschaften en waarbij de ontwikkelingskosten van laatste genoemde tevens de doodsteek vormde van het oorspronkelijke Marantz.




Klopt als een bus.
Sidney Smith en Richard Sequerra kregen carte blanche van Saul waardoor de R&D kosten de pan uitrezen.

Eerst de 10 en later werd dat de B.

Onder de Superscope vlag werden ook mooie producten gemaakt maar helaas alleen nog in naam Marantz.
Het zal overigens niet bekend zijn hier dat Saul opnieuw wilde starten toen het patend verliep onder een andere merknaam?

Ik ben benieuwd wie ermee komt!  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

renes59

Die Richard Sequerra heeft toch ook onder z'n eigen naam tuners gemaakt die tot de topklasse behoren/behoorden, ergens in de 80er jaren.
Tuners blijven mooie apparaten, alleen jammer dat FM afgebouwd wordt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

#25
Deze set dient als voorbeeld van de eerste Marantz pre-amp.

De audio consolette. model 1 mono.

De high-end wereld van toen was zwaar onder de indruk van dit apparaat.
Vooral om zijn phono trap. Mr Marantz vond dat dat beter kon en knutselde uren in zijn kelder.
Geweldige historie!
Versloeg McIntosh en de faam was geboren!



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

renes59

Citaat van: xander32 op januari 17, 2018, 20:53:58
Vroegâh was alles beter ... mwah 😏
Muziek uit 40er, 50er, 60er en 70er en soms uit vroegere tijd, sommige buizen in de versterker uit 1940, vroeger is zo gek nog niet.
Wat uiterlijk betreft kan voor mij het nieuwerwetse spul zo op de schroothoop, hoe het werkt weet ik niet. Zie het oudere Marantz, dat is voor mij toch wel wat anders dan die gebogen plastic frontjes met blauwe leds van tegenwoordig. Die lampjes zijn zo vel dat je de zonnebril op moet om er naar te kijken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Geloof me of niet maar deze kwaliteit maken ze al tijden niet meer.

En deze mooiste tijd van Marantz moest onder de aandacht gebracht worden vond ik.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

renes59

#28
Citaat van: SB_Marantz op januari 17, 2018, 22:51:55
Deze set dient als voorbeeld van de eerste Marantz pre-amp.

De audio consolette. model 1 mono.

De high-end wereld van toen was zwaar onder de indruk van dit apparaat.
Vooral om zijn phono trap. Mr Marantz vond dat dat beter kon en knutselde uren in zijn kelder. HGeweldige historie!
Versloeg McIntosh en de faam was geboren!




Mooi spul die oude hifi toestellen.

Mijn kameraad doet als de oude Mr Marantz. Hij bouwt buizen versterkers ( oa die van mij), hij maakt buizenmicrofoons en compressors voor in de studio. Dit omdat hij denkt dat het anders en misschien wel beter kan.
Hij heeft met z'n hobby redelijk succes, in meerdere noordelijke studio's staat buizenmicrofoons van hem, zelfs F de With ( STS) heeft er gebruik van gemaakt en was onder de indruk.



Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Citaat van: Frits op januari 17, 2018, 19:00:10
DAT moeten ze weer op de markt brengen........ notworthy

I.p.v. die processor gestuurde receivers.

Hebben ze in 1993 reeds gedaan.
Ik heb ooit een goed en lang gesprek gehad met Ken Ishiwata over de buizen era.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM