De sets van Dokterakai

Gestart door Dokterakai, januari 16, 2018, 12:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterakai

Hier in huis staan meerdere sets ter beschikking. De kuisterset 1 en 2 zijn momenteel 'under construction', met andere woorden niet echt toonbaar of besprekbaar.

toch wat foto's van sets in huis.

De keukenset.
Deze draait waarschijnlijk het meest in huis. Op de MC-R611 zit een setje Wharefedale Diamond III aangesloten. Voor nieuws en muziek tijdens kokkerellen of ontbijt een ideale oplossing.

De JVC-set uit 2000 die hier stond, hebben we verleden jaar vervangen.


Dokterakai

Ook de 2de set is niet echt spektakulair maar voldoet aan de eisen die ik tijdens mijn werk aan een set stel.
Dit exemplaar staat op mijn kantoortje en doet daar goede diensten.

De set krijgt behoorlijk wat input voor zijn kiezen. Dat dan weer wel.
Zijn vermogen mag hij afgeven aan 2 Canton ERGO 92DC.



renes59

Zit er ook een kookwekker op? 8-) :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Dat is een hele mooie verzameling, allemaal Akai? In de jaren 70 zag je Akai veelvuldig, ze hadden mooi spul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Welkom en mooie verzameling bandrecorders.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Leuk, bandrecorders,  :yes:
Ik was nog niet zo heel lang geleden machinist van een autoreverse, dolby c Teac, met mooie grote reels.
Wegens de bewerkelijkheid van het inleggen van de tape op gegeven moment maar weggedaan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jrm

Mooi dat oude spul!

En welkom!

xander32




Wat een prachtige Marantz set 😄

sjoek

Nogmaals welkom.. en mooi spul :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Dokterakai

Dank allen voor de reacties.

Citaat van: renes59 op januari 16, 2018, 13:41:12
Dat is een hele mooie verzameling, allemaal Akai? In de jaren 70 zag je Akai veelvuldig, ze hadden mooi spul.

Ja, bandrecorders zijn hier allemaal Akai, behalve het erfstuk van mijn Pa, da's 'n ouwe Philips.

Citaat van: Nb op januari 16, 2018, 15:58:39
Wegens de bewerkelijkheid van het inleggen van de tape op gegeven moment maar weggedaan.

Jammer. 't is, samen met LP's, toch even weg van APP, STREAM & Co.
Lekker Analoog.

arjan1312

Citaat van: renes59 op januari 16, 2018, 13:41:12
Dat is een hele mooie verzameling, allemaal Akai? In de jaren 70 zag je Akai veelvuldig, ze hadden mooi spul.

Mijn broer kocht als 18 jarige de Akai AM95 versterker en het bijbehorende csettedeck. Mooi spul!

Vergeet ook de Akai-Cube uit de jaren 80 niet. Was bijna een must-have! Mijn broer en ik hadden er allebei één.

Mijn vader had ook een bandrecorder van Akai. Ik mocht als jonkie overal aan zitten. maar niet aan de bandrecorder. Ik zie hem nog draaien met die grote spoelen.... (en hoor in gedachte het gevloek van mijn vader als de tape brak...)
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

RedHenk

Prachtig,en die cubes ! Ja ,die had ik ook in 2 tinten grijs.
Ben op zoek naar een grote spoelen speler,nou,dat is ook een investering,wat jij heb staan mag je wel verzekeren

geoffreyvanvugt

Wat gaaf al die bandrecorders... Was ik als kind al gek op toen mijn veder ze ook nog had... 8-)
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

AkTeVox

Mijn duit in het zakje....  :wink:


NB

Nu ik ' m zie :-) herken ik die ik had. Waarschijnlijk X10 van Teac, met die blauwe toets.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.