SR5004 - geluid valt af en toe een paar seconden weg bij beluisteren geluid

Gestart door Danforth1967, januari 15, 2018, 12:37:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danforth1967

Als ik een audio bluray beluister zonder beeld van de tv (tv staat op standby, kan niet uit) dan heb ik soms een past seconden een drop out van het geluid. Zet ik het beeld van de tv aan dan komen deze dropouts niet voor. De hdmi out van de sr5004 zat eerst verbonden met hdmi 3 (ARC). Daarna op hdmi 4 verbonden. Geeft dezelfde storing.

Oplossing zou zijn de stekker van de tv eruit te trekken maar dat is niet handig omdat ie weggewerkt zit achter de kast. Of het beeld aan te laten. Maar goed er moet toch een betere oplossing zijn. Iemand nog ideeën?

pdufrenne


Om audio CD of BlueRay te luisteren, kun de de BlueRay speler ook via een optische kabel aansluiten.
Dan heb je géén last meer van de HDMI perikelen.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

NB

 :gp:
Zo doe ik dat ook. Draai regelmatig dvd's zonder beeld over de dac, met optische kabel.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Danforth1967

Bedankt voor de reactie beiden.

Op zich een aardig idee alleen het gaat om highres geluid en ik lees dat een optische kabel dat niet kan doorgeven. Je haalt dan niet het beste geluid eruit wat mogelijk is. Ook heeft mijn BR speler geen optische uitgang. Alleen 2 kanaals analoog en hdmi.

Jullie hebben me echter wel op een idee gebracht om ook de analoge kanalen te gebruiken. Ik kan dan wel in stereo via dit pad de bluray beluisteren zonder dat het geluid af en toe uitvalt. Bij surround moet dan wel het beeld van de tv aan omdat ik dan via hdmi moet afspelen.