Banaanstekkers in PM8005

Gestart door DaanNL, januari 13, 2018, 18:51:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DaanNL

Heeft iemand ervaring met luidsprekerkabels met banaanstekkers aan beide zijden in combinatie met een Marantz PM8005? Kunnen deze stekkers goed vastgeklemd worden?
De handleiding zegt hier niks over.

Ik kan mooie kabels overnemen en laat de stekkers er het liefste op zitten.
|| Marantz PM8005 || Quad 21L2 || Sonos Connect ||

Paul

Ik zeg proberen niet echt een audio issue om je nek te breken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

... zelf heb ik al verschillende ls kabels met banaanstekkers gehad i.c.m. Marantz versterkers (Viablue, Cardas, QED) en er nooit problemen mee gehad.


Citaat van: DaanNL op januari 13, 2018, 18:51:32
Heeft iemand ervaring met luidsprekerkabels met banaanstekkers aan beide zijden in combinatie met een Marantz PM8005? Kunnen deze stekkers goed vastgeklemd worden?
De handleiding zegt hier niks over.

Ik kan mooie kabels overnemen en laat de stekkers er het liefste op zitten.

DaanNL

Ik inderdaad ook. Echter kan je de stekkers er bij de meeste connectors kan je de banaanstekkers er horizontaal in pluggen. Mijn PM8005 heeft andere connectors die meer voor gestripte kabel lijken te zijn.
|| Marantz PM8005 || Quad 21L2 || Sonos Connect ||

xander32

De dopjes er echter uit wippen en prikken maar ...

renes59

Ja, die wip je er zo uit, hebben meerdere versterkers niet alleen Marantz.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pekelvlees

Gebruik ook banaan pluggen (Qed Airlockpluggen)
Idd dopje er met een mesje uitwippen en zitten als een huis !
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Samro

#7
Nakamichi holle banaanstekkers (verguld) zijn bv prima, klemmen mooi stevig vast. Kosten niet veel, en staan vaak wel nieuw op Marktplaats te koop  :yes: 

Peter Kudelstaart

Citaat van: Samro op januari 13, 2018, 20:28:11
Nakamichi holle banaanstekkers (verguld) zijn bv prima, klemmen mooi stevig vast. Kosten niet veel, en staan vaak wel nieuw op Markplaats te koop  :yes:i

Die gebruik ik ook. Voordelig in aanschaf en goede kwaliteit.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

sjoek

Zoals iedereen hier eigenlijk al aangeeft moet 100 % goed komen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Ook ik heb de L.S. kabels middels banaanstekkers met mijn PM8005 verbonden, gaat prima. :yes: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

het is een hele practische oplossing om je ls aan de box en verstekker te koppelen.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

DaanNL

Bedankt voor alle reacties. Ik heb de dopjes wel zien zitten maar durfde niet teveel kracht te zetten en kreeg ze er dus niet uit. Bij deze wel. De kabels (QED XT40) heb ik nu binnen. Als ik ze horizontaal in de versterker steek passen ze echter niet meer in mijn kastje, helaas. Ik heb het nu creatief opgelost door de banaanplug in de connector te steken waar je normaal de losse kabel insteekt, vastgedraaid en werkt ook prima!
|| Marantz PM8005 || Quad 21L2 || Sonos Connect ||

Whisper.nl

je mag ook gewoon "los "snoer in de aansluiting er in stoppen hoor.

Dat is nog wel de beste oplossing.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

sjoek

Citaat van: DaanNL op januari 17, 2018, 09:26:48
Bedankt voor alle reacties. Ik heb de dopjes wel zien zitten maar durfde niet teveel kracht te zetten en kreeg ze er dus niet uit. Bij deze wel. De kabels (QED XT40) heb ik nu binnen. Als ik ze horizontaal in de versterker steek passen ze echter niet meer in mijn kastje, helaas. Ik heb het nu creatief opgelost door de banaanplug in de connector te steken waar je normaal de losse kabel insteekt, vastgedraaid en werkt ook prima!

Even een scherp mes tussen het topje en speakerpoort en dan schieten ze zo los. Ps en met dopje bedoelen we wel alleen het rode/zwarte puntje achter op.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.