Probleempjes met een SR 5200

Gestart door Dokterakai, januari 12, 2018, 22:44:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterakai

Hallo leden,

In 1 van mijn luistersets heb ik o.a. een PM 7001 KI staan.
Nu staan daar inmiddels een aantal nieuwere elementen omheen en kan ik niet meer alles aansluiten op deze versterker. Met name digitaal spul wordt natuurlijk moeilijk.

Nu was mijn gedachte, eenvoudig een bejaarde SR van MP af te plukken en deze als voorversterker op de KI te gaan gebruiken.
Einddoel: Kwaliteit en monitorfunktie voor de luistersituatie behouden en daarbij de aansluitmogelijkheden met een groot aantal uitbreiden.

De versterker heb ik inmiddels van MP geplukt, een SR 5200. Helaas blijkt deze in zeer goede optische staat maar technisch 'dood'. Er komt, bij vol volume, een mini-minimaal geluid. Bovendien kraakt het linker kanaal iets. Dit gebeurt zowel op de frontspeakers als ook op de hooftelefoon.
Bovendien most ik ervaren, dat het menu van deze Receiver eenvoudig is (heb eens een 8200 gehad voordat ik de 7007 aanschafte, daar was het menu veeeeeeel uitgebreider).
Ik kan in het menu de Frontspeakers niet uitschakelen.

Mijn vraagjes:

- Gezien het feit, dat ik de frontspeakers niet kan uitschakelen, kan ik de versterker zonder speakers toch als voorversterker gebruiken, zonder schade te veroorzaken?
- Zo nee, welke SR in optisch 'oud' kan dat eventueel wel?
- Wat kan eventueel de oorzaak zijn van de storingen, en hou kan ik die oplossen?

Ben voor alle suggesties dankbaar.