onderhoud PM78 regio Utrecht/Amersfoort

Gestart door Lmno35, januari 08, 2018, 22:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lmno35

Hallo allemaal!

Laat ik mezelf even kort voorstellen, ik ben de trotse bruiklener van de PM78 van mijn vader voor de laatste 10 jaar, en heeft me altijd veel plezier gegeven. een jaar of 6-7 terug al eens een printplaat compleet opnieuw laten solderen, omdat alles los in de tin stond, maar verder nooit iets mee aan de hand gehad.... tot hij vorige week ineens niet meer opstartte :(

het lijkt alsof hij helemaal geen stroom meer krijgt. ik heb hem al open gemaakt, en zie twee kleine zekeringen zitten op de printplaat, vlak bij waar de voeding binnen komt, maar verder ben ik meer mechanisch ingesteld dan electronisch, dus ik haak af.

Naturlijk op zoek gegaan naar een reparateur, en op dit prachtige forum terrecht gekomen! Weet hier iemand een reparateur die aan te raden is in de omgeving van Vleuten (bij Utrecht), of Amersfoort (daar werk ik)?

of als er nog een zekering is die ik mis, let me know :D

much appreciated!
Lmno35 (Joeri)

Paul

Welkom, en veel wijsheid hier.

Dit prachtige forum heeft helaas geen reparateur in elke regio.
Omgeving Nijmegen / Rotterdam of het Westland zitten 3 leden met kennis van zaken.
Of men tijd en er zin er an heeft hangt van hen af.
Ze zullen wel een reactie geven als ze je willen / kunnen helpen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Lmno35

dank voor de antwoorden (en DM's!), prettig eerste welkom hier :)

in de tussentijd heb op marktplaats een tweedehands PM66SE gevonden, dus ik heb in ieder geval weer muziek, maar mis toch wel de 'volheid' van het geluid van de PM78, dus hoop dat ik die snel kan laten maken :)

ik zal eventuele ontwikkelingen laten weten.

thanks again!
Joeri

Whisper.nl

#3
zo even uit mijn hoofd:

SB_Marantz regio Arnhem en Nijmegen

Hal9000 regio Amsterdam en Rotterdam

Volgens mij is Tanathos ook een techneut. Ik weet zijn regio niet.

gr Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Lmno35

Via SB_Marantz iemand doorgekregen uit Vleuten, en die gaat er naar kijken :)

dank voor alle hulp! Ik zet mijn bevindingen hier weer in, zodra hij over een paar weken weer gemaakt is :)

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Paul

Citaat van: Frits op januari 10, 2018, 18:45:06
Je zou maar in Groningen wonen...... shutup
Dan heb je waarschijnlijk schade aan je huis.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Frits Denon

#8
Off topic: Nou en of!! Volgende week uitspraak Arbiter. Zelf ingeschakeld via NCG Hans Alders. Al sinds 2012 na de grote klap in Augustus van dat jaar bezig met deze sh shutup t!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Lmno35

Hi doet het weer!!

Dank SB_Marantz voor het meedenken, en dank www.audioreparatie.nu voor de reparatie, ik kan weer lekker luisteren :)