Luidsprekers moeilijk aan te sturen?

Gestart door DaanNL, januari 05, 2018, 20:47:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Normaal huiskamer niveau is nogal rekbaar. In een rijtjeshuis, 2 onder 1 kap of flat houdt het bij 70dB wel op, woon je vrijstaand misschien wel 90dB. Bij die 90dB wordt je op den duur wel hoorndol, tenminste ik wel, of dat dan normaal huiskamer niveau is vraag ik mij af. Daarbij ga ik er vanuit dat bij normaal huiskamer niveau meer mensen in de kamer zijn dan de muziekliefhebber alleen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

#77
Citaat van: renes59 op januari 23, 2018, 22:32:49
Normaal huiskamer niveau is nogal rekbaar. In een rijtjeshuis, 2 onder 1 kap of flat houdt het bij 70dB wel op, woon je vrijstaand misschien wel 90dB. Bij die 90dB wordt je op den duur wel hoorndol, tenminste ik wel, of dat dan normaal huiskamer niveau is vraag ik mij af. Daarbij ga ik er vanuit dat bij normaal huiskamer niveau meer mensen in de kamer zijn dan de muziekliefhebber alleen.
Dank voor je antwoord  :-)

Ik wist dit niet ,ik ben blijkbaar niet normaal  :-D
Moet ik er wel bij zeggen dat iedereen in dit huis muziekliefhebber is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Mijn opvatting van huiskamerniveau. Jij zult waarschijnlijk een andere hebben en niet hoorndol worden van 90dB. Lijkt me dat je met muziek op huiskamerniveau elkaar kunt verstaan zonder te schreeuwen en gebarentaal te moeten bezigen. Niet iedereen is de gebarentaal machtig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op januari 24, 2018, 09:37:47
Mijn opvatting van huiskamerniveau. Jij zult waarschijnlijk een andere hebben en niet hoorndol worden van 90dB. Lijkt me dat je met muziek op huiskamerniveau elkaar kunt verstaan zonder te schreeuwen en gebarentaal te moeten bezigen. Niet iedereen is de gebarentaal machtig.

Rene, als men gebarentaal gaat bezigen tijdens het luisteren is de plezier toch weg.
Als er een M&G aan de gang is houden de meesten toch hun,
een enkeling daar gelaten, mond en genieten men van de muziek.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet