Luidsprekers moeilijk aan te sturen?

Gestart door DaanNL, januari 05, 2018, 20:47:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: marvin op januari 17, 2018, 17:35:58
Snap er niks van, kieperen jullie allemaal 300 liter water in een badkuip?

Een soort sluis het gaat erin. Sluisdeur open en weg is het.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin





Zo dus...
Mag het ook een litertje meer of minder zijn?

Rob46

Citaat van: TurboMarco op januari 17, 2018, 18:39:17
Dan val je onder de categorie luisteraars die luidsprekers aan een versterker knoopt en gaat knallen .

:-D

Met de nadruk op knallen  :-D

TurboMarco

"knallen" ,uiteraard want knopen is voor sissy's   :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik ken trouwens maar heel weinig mensen die daadwerkelijk hun versterker op/tegen hun grens laten werken .

Meestal moet je dan al zo luid spelen dat vrijstaand wonen een absolute must is ,en dan nog zijn het de luidsprekers de zwakke schakel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Een kennis van mij heeft daarvoor speciaal driedubbel glas in zijn huis. Het is goed hoorbaar op straat. Als je op visite gaat moet je gehoorbescherming mee. :-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op januari 18, 2018, 11:22:27
Een kennis van mij heeft daarvoor speciaal driedubbel glas in zijn huis. Het is goed hoorbaar op straat. Als je op visite gaat moet je gehoorbescherming mee. :-)
:schater: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op januari 18, 2018, 11:22:27
Een kennis van mij heeft daarvoor speciaal driedubbel glas in zijn huis. Het is goed hoorbaar op straat. Als je op visite gaat moet je gehoorbescherming mee. :-)

Is alleen niet mooi maar tevens ook een verkeerde behandeling voor je trommelvliezen.
Eenmaal beschadigd is niet meer te herstellen.

gr Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maus

Ik heb met 2x 12w buizen gedraaid, op sommige monitoren was dit niet te doen, veel te weinig vermogen.

Daarentegen op een set 15 inch hoogrendement speakers in enorme kasten (anderhalve wasmachine) ging dit zo hard te keer dat de overbuurman van het vrijstaande huis ging bellen of ik die herrie maakte..

211

Citaat van: TurboMarco op januari 18, 2018, 02:01:53
Ik ken trouwens maar heel weinig mensen die daadwerkelijk hun versterker op/tegen hun grens laten werken .

Een veel verbreid misverstand dat het voordeel van een zware versterker uitsluitend met hard spelen te maken heeft, onzin ... Hang een PM11-S3 en een MA-9S2 aan iets groots en lastigs (als een BMW 802D2 of een Canton Reference 1.2/2.2) en je merkt ogenblikkelijk het verschil bij normaal huiskamervolume...

Niet dat aan elke luidspreker iets zwaars moet hangen, dat zou onzin zijn. Maar juist bij "mid volume" is er veel te halen met "een onsje meer"...
Zolang je maar geniet....

NB

Citaat van: 211 op januari 22, 2018, 19:06:38
Een veel verbreid misverstand dat het voordeel van een zware versterker uitsluitend met hard spelen te maken heeft, onzin ... Hang een PM11-S3 en een MA-9S2 aan iets groots en lastigs (als een BMW 802D2 of een Canton Reference 1.2/2.2) en je merkt ogenblikkelijk het verschil bij normaal huiskamervolume...

Niet dat aan elke luidspreker iets zwaars moet hangen, dat zou onzin zijn. Maar juist bij "mid volume" is er veel te halen met "een onsje meer"...

Hoog rendement luidsprekers en een modale versterker, gaan prima samen. Dat maak ik elke dag mee.Dat is geen misverstand. :-D
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

211

Citaat van: Nb op januari 22, 2018, 19:21:23
Hoog rendement luidsprekers en een modale versterker, gaan prima samen. Dat maak ik elke dag mee.Dat is geen misverstand. :-D

Eens...
Zolang je maar geniet....

Janver

Citaat van: 211 op januari 22, 2018, 19:06:38
Een veel verbreid misverstand dat het voordeel van een zware versterker uitsluitend met hard spelen te maken heeft, onzin ... Hang een PM11-S3 en een MA-9S2 aan iets groots en lastigs (als een BMW 802D2 of een Canton Reference 1.2/2.2) en je merkt ogenblikkelijk het verschil bij normaal huiskamervolume...

Niet dat aan elke luidspreker iets zwaars moet hangen, dat zou onzin zijn. Maar juist bij "mid volume" is er veel te halen met "een onsje meer"...

BMW 802D2 ken ik niet....zal wel een hele kleine motor zijn...
Hier kan uw reclame staan!

TurboMarco

Citaat van: 211 op januari 22, 2018, 19:06:38
Een veel verbreid misverstand dat het voordeel van een zware versterker uitsluitend met hard spelen te maken heeft, onzin ... Hang een PM11-S3 en een MA-9S2 aan iets groots en lastigs (als een BMW 802D2 of een Canton Reference 1.2/2.2) en je merkt ogenblikkelijk het verschil bij normaal huiskamervolume...

Niet dat aan elke luidspreker iets zwaars moet hangen, dat zou onzin zijn. Maar juist bij "mid volume" is er veel te halen met "een onsje meer"...
Volgens mij is het zo dat je pas op hoog volume een potente versterker kan onderscheiden van een minder potent exemplaar .
Zolang een lichtere versterker binnen zijn werkgebied blijft zal deze zich echt niet onderscheiden van de zwaardere versterker bij gelijke output .

Je zou i.p.v groot ook klein als lastige luidspreker kunnen bedenken  :wink: (zie mijn eerdere betoog) .

Ik kan mij ook geen voorstelling maken van een "normaal huiskamervolume " ,want wie bepaalt wat normaal is ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: TurboMarco op januari 22, 2018, 23:35:37

Ik kan mij ook geen voorstelling maken van een "normaal huiskamervolume " ,want wie bepaalt wat normaal is ?
Ehhm,
de buren?