Welke Hoofdtelefoon?

Gestart door Gouden Kabeltjes, december 31, 2017, 22:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gouden Kabeltjes

Hebben jullie tips voor een nieuwe hoofdtelefoon (voor thuisgebruik, dus open back is ok). Budget is 1000 EUR. Ik denk zelf aan een Beyerdynamic T1, maar heb ze nog niet gehoord.

Ik hoor graag jullie ervaringen met hoofdtelefoons met Marantz versterkers en/of je een aparte hoofdtelefoonversterker beter vindt. Nadeel lijkt me dat je dan steeds kabeltjes moet wisselen als je wilt wisselen tussen hoofdtelefoon of speakers...
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Maus

Pas uitgebreid geluisterd, thuis had ik de volgende: AKG K701, AKG 240 MKII, Beyer DT770, Beyer Custom one pro, Philips SBC 890.

De volgende zijn aan bod gekomen bij Ears Unlimited:
Beyer DT 1990, Amiron, Sennheiser HD 660S, Audeze van 1200 euro type niet bekend.

Ik vond de Beyers wat tegenvallen. Veel te aanwezig om lang te luisten. De Amiron was hier wel beter in dan de 1990.

Uiteindelijk de Sennheiser 660S meegenomen, veel rustiger dan de rest.

Ik adviseer je wel een goede versterker te zoeken, denk hierbij of hij portable moet zijn of niet. Soms met ingebouwde DAC. Ik gebruik voornamelijk m'n Fiio X5 3rd, in combinatie met Fiio A5 of Musical Fidelity X can. Die laatste is het beste, al vind ik het heerlijk om met de losse X5 rond te lopen.

Gouden Kabeltjes

Thx voor de tips - heb inderdaad goede dingen gelezen over de HD660. Maar belangrijkste is waarschijnlijk naar verschillende modellen gaan luisteren
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Maus

Ze zijn allemaal heel anders. De 660 zit wel strakker dan de anderen.
De audeze viel me erg tegen qua gewicht... De 660 voelt heel licht aan.

jrm

Hoofdtelefoons uitkiezen is echt een persoonlijke smaak waarbij geluidskwaliteit en draagcomfort, echt voor eenieder verschillend is.

Zelf heb ik een Sennheiser en een AKG, welke ik afhankelijk van de muzieksoort gebruik.

Vinyl_Fuchs

Er is genoeg info op internet te vinden. Blijft zelf uitproberen. Stax?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.