Marantz receiver (SR 8012) & Sonus Faber Venere 2.5 .....een goede match?

Gestart door insomniac, december 31, 2017, 13:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xlr8

Citaat van: insomniac op februari 05, 2018, 22:31:40Ik had in het verleden al eens ge bi-wired.....maar dit, dit is een veel grotere stap voorwaarts. Al geprobeerd xlr8 ?

Ja, per definitie 😊 bij iedere luidspreker is het ook wel weer finetunen mbt tot kabels. Bij de Venere 3.0 heb ik (in mijn ruimte) het beste resultaat met 4.0 mm op het laag en 2.5 mm op het hoog.


Citaat van: Maus op februari 05, 2018, 23:29:54
Sonus faber heeft over het algemeen een versterker met ballen nodig. En heel leuk en aardig (zullen jullie wel niet vinden, sorry) dat is géén surroundbak en ook geen 8005.
Ik heb een set SF's (monitor) die door zowel de PM80SE als de 170DC totaal niet aan te sturen zijn. Precies zoals je omschreef levenloos en saai, slecht laag, drama.

Deze stelling is vooral geldend bij de vroegere Sonus Fabers (uit de Franco Serblin tijd) alsmede het hogere segment. De Venere serie niet. De 3.0 met nominaal 6 ohm en 90 DB gevoeligheid dipt nog niet eens onder de 4.6 ohm.
Ik stuur de 3.0 zelfs nog makkelijk aan met een 2x 12 watt buizenversterker 😊

Een eerdere Sonus Faber Cremona M bijvoorbeeld had idd veel stabiel versterkervermogen nodig, een dikke Hegel trok het maar nét.
De SR8012 is overigens mbt stabiliteit en vermogen verbazend goed, deed het op de Cremona's beter dan de SR7010.

insomniac

Ik denk dat ze zich in de woonkamer helemaal thuis gaan voelen Xander. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd waarmee jij je monitors aanstuurt Maus. Ik had in het verleden een soortgelijk gevalletje met mn infinity kappa's. Had destijds sony tan 9000 es voor en eindbak maar toch bleek dit geen perfecte  match. Dus uiteindelijk had ik 2 sets. De Sony voor films en een JK acoustics voorversterker met monoblokken voor muziek. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de  8012  toch best wel een baasje is qua surroundbakje.. Denk alleen dat de match 8012 en venere 2.5 niet zo een gelukkige combinatie is.

Peppy

Prima en weloverwogen keuze; van de sf venere 2,5, had je spijt gekregen.
Ze hebben hier op de 11-serie staan spelen, en het was paarlen voor de ....
Veel luisterplezier met je nieuwe ls!

insomniac



Ze voelen zich prima thuis, Koud uit de doos klinken deze speakers al waanzinnig. Het grote inspelen is begonnen. Ik begin met de cd's waarvan ik weet dat ze waanzinnig klinken en de tijd vliegt voorbij.  B&W heeft een geniaal kunstje geflikt met hun continuum speaker. Ik had al eens zoiets gelezen in een review en dacht "hmhm ...verkooppraat", maar het is echt zo. Mijn cd collectie en NAS staan vol muziek waarbij ik geluiden waarneem die er voorheen gewoon niet waren.

Het is waarschijnlijk geen geheim wanneer je naar de foto kijkt dat de nadruk ligt op stereo wanneer ik muziek luister. De SR8012 is gekozen vanwege zijn bi-amp mogelijkheden in combinatie met enorme reserves, hoogwaardig gebruikte materialen en afwerking.  Ik heb een 5.1 surround opstelling, en dat blijft ook zo. Ik zou niet eens weten waar ik 11 luidsprekers zou moeten verstoppen. De center (visonik) is achter de TV weggewerkt, en wil ik film kijken gaat de tv middels een lift omhoog. Als rear gebruik ik visonik davids (monitors)  en voor het laag een Jamo J112sub die tijdens films geregeld met de bank en ons aan de wandel gaat.

In eerste instantie wou ik een Klipsch sw112 maar de Jamo  is qua kleur (wit hoogglans) wat beter aan de vrouw des huizes te verkopen. Ze komen trouwens uit dezelfde fabriek en hebben identieke specificaties.

Na aanschaf van de 8012 / 702s / ud7007/ en subwoofertje de afgelopen maanden is mijn rechterbeen inmiddels voorzien van een electronisch enkelbandje,  en zijn audiozaken door mijn vrouw even als no go zone bestempeld. Ach ik moet het er maar mee doen denk ik. Misschien komt er nog ooit een tijd dat de visoniks worden ingeruild.
Maar tot die tijd zit ik rustig op de bank, review mn hele muziekcollectie en onderga de straf zonder te zeuren als een vent  notworthy

Fijn weekend!

geoffreyvanvugt

Citaat van: insomniac op februari 10, 2018, 13:25:02


Ze voelen zich prima thuis, Koud uit de doos klinken deze speakers al waanzinnig. Het grote inspelen is begonnen. Ik begin met de cd's waarvan ik weet dat ze waanzinnig klinken en de tijd vliegt voorbij.  B&W heeft een geniaal kunstje geflikt met hun continuum speaker. Ik had al eens zoiets gelezen in een review en dacht "hmhm ...verkooppraat", maar het is echt zo. Mijn cd collectie en NAS staan vol muziek waarbij ik geluiden waarneem die er voorheen gewoon niet waren.

Het is waarschijnlijk geen geheim wanneer je naar de foto kijkt dat de nadruk ligt op stereo wanneer ik muziek luister. De SR8012 is gekozen vanwege zijn bi-amp mogelijkheden in combinatie met enorme reserves, hoogwaardig gebruikte materialen en afwerking.  Ik heb een 5.1 surround opstelling, en dat blijft ook zo. Ik zou niet eens weten waar ik 11 luidsprekers zou moeten verstoppen. De center (visonik) is achter de TV weggewerkt, en wil ik film kijken gaat de tv middels een lift omhoog. Als rear gebruik ik visonik davids (monitors)  en voor het laag een Jamo J112sub die tijdens films geregeld met de bank en ons aan de wandel gaat.

In eerste instantie wou ik een Klipsch sw112 maar de Jamo  is qua kleur (wit hoogglans) wat beter aan de vrouw des huizes te verkopen. Ze komen trouwens uit dezelfde fabriek en hebben identieke specificaties.

Na aanschaf van de 8012 / 702s / ud7007/ en subwoofertje de afgelopen maanden is mijn rechterbeen inmiddels voorzien van een electronisch enkelbandje,  en zijn audiozaken door mijn vrouw even als no go zone bestempeld. Ach ik moet het er maar mee doen denk ik. Misschien komt er nog ooit een tijd dat de visoniks worden ingeruild.
Maar tot die tijd zit ik rustig op de bank, review mn hele muziekcollectie en onderga de straf zonder te zeuren als een vent  notworthy

Fijn weekend!


:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

bert50

Een mooie set in een mooi interieur [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls


NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xlr8

Ziet er prachtig uit! Mooie balans tussen vorm en functie, houten vloer en achterwand harmonieert schitterend binnen het totaalplaatje  8-)

Voorlopig maar even de knip op de beurs houden en genieten, er zijn ergere dingen dan het 'hier maar even mee moeten doen'   :-P  :-D

Addy Koers

Wat een herkenbaar proces om uiteindelijk toch die Bower 702 s2 speakers te kopen. Ik ging zelf voor de 704, die kreeg ik ook een week thuis om te vergelijken met mijn oude speakers. Vond het prima klinken, maar wilde toch nog even die 703 beluisteren. Dat prijsverschil was te overzien. Nou die 703 vond ik zelf ten opzichte van de 704 niet veel beter klinken. Ik kon het echter niet laten om ook nog even die 702 te beluisteren. CD Trio van Dolly, Linda en Emmylou in de cd speler en toen... Wah, dat klonk even heel anders! Ik was direct helemaal verkocht. Maar ja het prijsverschil + dat lelijke ding bovenop die box. Een uur over nagedacht (kop koffie, geen lunch..) en besloten om dan toch maar voor het maximale te gaan. Ik zou er anders waarschijnlijk toch spijt van krijgen.

jrm

Citaat van: Addy Koers op augustus 26, 2018, 23:44:20
Wat een herkenbaar proces om uiteindelijk toch die Bower 702 s2 speakers te kopen. Ik ging zelf voor de 704, die kreeg ik ook een week thuis om te vergelijken met mijn oude speakers. Vond het prima klinken, maar wilde toch nog even die 703 beluisteren. Dat prijsverschil was te overzien. Nou die 703 vond ik zelf ten opzichte van de 704 niet veel beter klinken. Ik kon het echter niet laten om ook nog even die 702 te beluisteren. CD Trio van Dolly, Linda en Emmylou in de cd speler en toen... Wah, dat klonk even heel anders! Ik was direct helemaal verkocht. Maar ja het prijsverschil + dat lelijke ding bovenop die box. Een uur over nagedacht (kop koffie, geen lunch..) en besloten om dan toch maar voor het maximale te gaan. Ik zou er anders waarschijnlijk toch spijt van krijgen.

Als het kan, zeker doen!
Gefeliciteerd en ben benieuwd naar je set  :yes: