Top 2000

Gestart door Wintertje, december 29, 2017, 09:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Citaat van: renes59 op december 29, 2017, 12:28:00
Als ik in de auto weg moet zet ik de top2000 aan, thuis niet dan heb ik mijn eigen top2000 op zolder. Er staat teveel muziek in waar ik helemaal niets mee heb. De 1e in 1999 vond ik mooi, verassend want je wist niet wat er kwam maar nu? Je weet een maand van te voren de lijst, naar mijn idee wordt het helemaal uitgemolken. Komt bij dat ik de d-jay's irritante figuren vind. Ik kom uit de tijd van Felix Meurders, Theo Stokkink, Alfred Lagarde, Leo van der Goot, enz enz. Die hielden hun mond ook niet dicht maar het ging wel meer over de muziek. Tegenwoordig vinden ze wat ze zelf te melden hebben belangrijker.
Mijn vrouw heeft de radio wel aan, een Tivoli tafelradio, mono.

Die dj's vind ik ook eentonig! Elke keer maar weer refereren naar het Top2000 Café / publiek in Top2000 café. Maar ze hebben helaas weinig nuttigs te melden over de muziek.

Het leukste  van de lijst is eigenlijk al wel geweest.

Maar mijn voorstel is om door iedereen een lijst samen te stellen en daarbij van de 35, 5 nummers extra punten te geven. Dat kan de uitslag aardig veranderen.

Het is idd ook jammer dat de lijst veel te vroeg beschikbaar is.
Hier kan uw reclame staan!

NB

Of de B kantjes van de (ooit) singeltjes. Dat wordt heel avontuurlijk.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

pietjepc

Hier wordt de top 2000 geluisterd via de squeezebox of in de auto. Hoe lang hangt van de muziek af...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Paul

Is een beetje met dat café erbij een yuppen festival geworden.

Geef mij de Arrow rock 500 maar.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pdufrenne

Wij hier in huis zijn echte radio en dus TOP2000 fans.
Alhoewel, radio 2 wil verjongen, en dat merk je in de keuzelijst.
Mijn favoriete platen staan er steeds minder in.
Recentelijk gestemd en geluisterd naar de evergreen TOP 1000 op radio 5.
Daar staan mijn keuzeplaten nog wel in, maar veel minder modern werk.
Ik heb een brede muzikale smaak en vindt het eigenlijk niet leuk om in een jong-oud keurslijf gedwongen te worden.

Oh ja. We luisteren via FM, DAB+, internet, satelliet en via apps.
Afhankelijk waar we ons bevinden.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op december 29, 2017, 17:05:57
... vroegah was alles beter ... indien de huidige wereld te snel voor je gaat, kan je jou maar beter naar binnen keren, naar het eigen, lekker vertrouwde 😏
Soms betekent Vroeger = Beter. Natuurlijk gaat die vlieger niet altijd op. Maar de doorgeschoten individualisering en dito oppervlakkigheid heeft zo'n beetje alles in zijn greep gekregen. Lijkt het wel? In ieder geval blijkt medialand vaak over verdomd weinig diepgang te beschikken. Ik lees nu voor EUR 6,00 p.m. De Correspondent op in internet. Fijne, diepgravende journalistiek dat nog ergens over gaat i.p.v. over de alledaagse beslommeringen van net iets te verwende burgers die het net iets goed hebben, en toch steen en been klagen, en gezien de laatste uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen: Ontevreden Nederland fier op winst. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

#21
Citaat van: xander32 op december 29, 2017, 17:05:57
... vroegah was alles beter ... indien de huidige wereld te snel voor je gaat, kan je jou maar beter naar binnen keren, naar het eigen, lekker vertrouwde 😏
Ik geloof niet dat de huidige wereld te snel voor mij gaat en het naar binnen keren herken ik ook niet. Ik herken wel dat ik niets met het multimedia gedoe heb, misschien wordt daar de snelle wereld mee bedoelt. Maar wat dat te maken heeft met muzieksmaak snap ik even niet. Smaken verschillen, gelukkig maar, moet er niet aan denken dat één iemand of een groep smaak kan afdwingen. Vroeger vind ik de muziek wel beter, heb de top2000 lijst snel bekeken, er zit niets bij uit de 21e eeuw waarvan ik het beluisteren waard vind. Toen de muziekvideo z'n intrede deed ging voor mij de muziek in kwaliteit achteruit, ongeveer midden jaren 80 zal dat geweest zijn. Ben blijkbaar niet de enigste, men zag het aankomen. :-)

https://youtu.be/Wd_pU80mGXk
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

De wereld draait door, de tijd vliegt.  En gazo maar door, het is maar dat je het weet; naar welke muziek je luistert interesseert me geen reet..

Marvin

Waar dat nou vandaan kwam... ?

mountainbiker

Citaat van: Wintertje op december 29, 2017, 09:39:25
Luisteren jullie naar de Top 2000 op NPO radio2?

Met een goede tuner/antenne/signaal klinkt dat best goed!
Nee luister ik niet naar.Ben er helemaal klaar mee.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

Citaat van: Paul op december 29, 2017, 23:11:03
Is een beetje met dat café erbij een yuppen festival geworden.

Geef mij de Arrow rock 500 maar.
:yes: notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: renes59 op december 29, 2017, 23:55:38
Ik geloof niet dat de huidige wereld te snel voor mij gaat en het naar binnen keren herken ik ook niet. Ik herken wel dat ik niets met het multimedia gedoe heb, misschien wordt daar de snelle wereld mee bedoelt. Maar wat dat te maken heeft met muzieksmaak snap ik even niet. Smaken verschillen, gelukkig maar, moet er niet aan denken dat één iemand of een groep smaak kan afdwingen. Vroeger vind ik de muziek wel beter, heb de top2000 lijst snel bekeken, er zit niets bij uit de 21e eeuw waarvan ik het beluisteren waard vind. Toen de muziekvideo z'n intrede deed ging voor mij de muziek in kwaliteit achteruit, ongeveer midden jaren 80 zal dat geweest zijn. Ben blijkbaar niet de enigste, men zag het aankomen. :-)

https://youtu.be/Wd_pU80mGXk
De kwaliteit van de muziek is er juist op vooruit gegaan sinds Napster in 1999 op internet verscheen. Zeer veel muziek kwam beschikbaar uit de hele wereld en je was niet meer afhankelijk van derden.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

Citaat van: mountainbiker op december 30, 2017, 09:15:01
De kwaliteit van de muziek is er juist op vooruit gegaan sinds Napster in 1999 op internet verscheen. Zeer veel muziek kwam beschikbaar uit de hele wereld en je was niet meer afhankelijk van derden.
Mijn (muziek)wereld beweegt zich tussen 1800 (Beethoven) en 1950 (Barber en Copland), daarna heb ik mijn interesse dusdanig verloren, dat ik eigenlijk ten dode ben opgeschreven. De moderne tijd begint bij mij eigenlijk pas in 1970, toen ik voor de eerste keer een LP kocht: 'Cosmo's Factory' van de Creedence Clearwater Revival, een ware openbaring. Wat Robert ook moge zeggen van mij, dat naar binnen keren heeft bij mij beslist geen windeieren gelegd, integendeel, het bracht mij de toekomst, een toekomst, waarvan ik dacht dat 'ie  nooit zou komen, een vrouwelijke dirigent uit de USA. Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig... :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Wintertje

Citaat van: mountainbiker op december 30, 2017, 09:08:16
Nee luister ik niet naar.Ben er helemaal klaar mee.

Gelukkig hebben we dan nog de fiets als gedeelde hobby :wink:

mountainbiker

Citaat van: Wintertje op december 30, 2017, 10:45:29
Gelukkig hebben we dan nog de fiets als gedeelde hobby :wink:
:yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1