Google Chromecast Audio

Gestart door Marvin, december 26, 2017, 13:48:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: pameijer op december 30, 2017, 23:32:15
Ja, ik! Heb een Lumia 950, maar Windows Phone ondersteunt gewoon geen casten, dat wil Google niet. Ook airplay is uiteraard niet op de WP, dus je bent gebonden aan Miracast. Wat eigenlijk ook prima zou moeten werken, en veel opener is dan airplay en google cast, maar bijna niemand kent het en heeft het.

Heb ook een miracast gehad maar kwam er niet uit toen maar een oudere versie van Chromecast no:1 plug en play en gaaaaannnnnn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Oké bedankt zover.
Ik heb een Lumia 930, daarmee wordt het streamen dus niks. Volgende telefoon dan toch maar over op Android..

Even gegoogled op Miracast; voornamelijk een systeem om met 2 beeldschermen te werken of te projecteren. Niet om audio te sturen. Inmiddels ook niet meer ondersteunt door Intel, dus vele laptops/PC's kunnen daar ook niets mee.

Inmiddels lukt het wel om op m'n laptop via google chrome (3 puntjes rechtsboven in scherm) audio te casten via CC audio naar de versterker. Tunein ging prima en ook spotify gratis openen in chrome op dezelfde manier. Tenminste iets aan internet radio te beluisteren zo  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Citaat van: marvin op december 26, 2017, 13:48:15
Heb net een Chromecast audio geïnstalleerd.
Als je in de instellingen van je apparaat kijkt kan je de geluidsinstellingen veranderen.
VDR heet dat, scheelt een behoorlijk stuk dynamiek als je het over je installatie afspeelt.



Voor de meeste misschien allang bekend, maar wilde het even te delen.

Marvin ik ben wel benieuwd waar je dat opent, ik zie deze optie niet staan wanneer ik de eigenschappen van de CC audio bekijk.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

Als je Google home opent, die app. Dan tik je rechts bovenin op je apparaten. Die foto ben ik zo te zien vergeten. [emoji23]