Google Chromecast Audio

Gestart door Marvin, december 26, 2017, 13:48:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Heb net een Chromecast audio geïnstalleerd.
Als je in de instellingen van je apparaat kijkt kan je de geluidsinstellingen veranderen.
VDR heet dat, scheelt een behoorlijk stuk dynamiek als je het over je installatie afspeelt.



Voor de meeste misschien allang bekend, maar wilde het even te delen.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Kan je ook Free Spotify streamen met de nieuwe ?

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Goeie, de betaalde versie draait hier wel.
Maar ik weet niet of dat voorheen ook al kon of niet.

JohnWx

Citaat van: marvin op december 27, 2017, 00:16:34
Goeie, de betaalde versie draait hier wel.
Maar ik weet niet of dat voorheen ook al kon of niet.

Heb de oude nog en die werkt maar op de nieuwe ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ja geen idee. [emoji23]

Maar het lijkt me dat die dingen alleen maar beter worden en steeds meer ondersteunen. Niet minder. Maar wellicht ben ik wat te simplistisch.

RHK

Citaat van: marvin op december 27, 2017, 19:42:18
Ja geen idee. [emoji23]


Maar het lijkt me dat die dingen alleen maar beter worden en steeds meer ondersteunen. Niet minder. Maar wellicht ben ik wat te simplistisch.

By the way, ander topic, hoe gaat het me je SR14?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

JohnWx

Citaat van: marvin op december 27, 2017, 19:42:18
Ja geen idee. [emoji23]

Maar het lijkt me dat die dingen alleen maar beter worden en steeds meer ondersteunen. Niet minder. Maar wellicht ben ik wat te simplistisch.


:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: RHK op december 27, 2017, 21:16:34
By the way, ander topic, hoe gaat het me je SR14?
Ga morgen eens verder contacten met de technicus.
Vandaag een beetje op de bank hangen en darten kijken. Maar dat wat het doet is echt wel fijn om naar te luisteren. Herontdekken van de collectie gaat te ver, ook geen gordijnen voor de speakers verdwenen. Het is op de hogere volumes wat te vergelijken met de PA versterker die ik hier een tijd heb gebruikt.

NB

Citaat van: marvin op december 27, 2017, 21:39:29
Vandaag een beetje op de bank hangen en darten kijken. Maar dat wat het doet is echt wel fijn om naar te luisteren. Herontdekken van de collectie gaat te ver, ook geen gordijnen voor de speakers verdwenen. Het is op de hogere volumes wat te vergelijken met de PA versterker die ik hier een tijd heb gebruikt.

Bij mij hangen de gordijnen voor het raam, maar ik ben ouderwetsch natuurlijk.   :-D
Ook het potje RvB versus de V v/d V aan het gluren.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Ja heerlijk onderuit en naar vliegende pijltjes kijken.

RHK

Citaat van: marvin op december 27, 2017, 21:55:43
Ja heerlijk onderuit en naar vliegende pijltjes kijken.

Absoluut! Nu Mighty Mike eens weer zien vlammen haha
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

gerard

Ik heb m'n cc audio ook aangesloten op m'n stereo maar krijg alleen geluid via de laptop, daar kan ik 'casten' aanzetten.

Via mijn WP10 lukt dat niet. Alleen met een alternatieve app voor youtube, "Tubecast" kreeg ik ff geluid van telefoon naar cc audio. Na een paar keer proberen hield dat ook op, was een gratis probeer versie blijkbaar :x
Ook radio, tunein, spotify(gratis) wil allemaal niet.... nopompom

Heeft iemand ervaring met windowsphone en cc audio??  HLP
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

Voor mij zou dat letterlijk appels met peren vergelijken zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat die Windows machine niet ook gewoon plug&play zou moeten zijn. 

Heb je Google home op je telefoon geïnstalleerd?

pameijer

Citaat van: gerard op december 30, 2017, 14:33:57
Ik heb m'n cc audio ook aangesloten op m'n stereo maar krijg alleen geluid via de laptop, daar kan ik 'casten' aanzetten.

Via mijn WP10 lukt dat niet. Alleen met een alternatieve app voor youtube, "Tubecast" kreeg ik ff geluid van telefoon naar cc audio. Na een paar keer proberen hield dat ook op, was een gratis probeer versie blijkbaar :x
Ook radio, tunein, spotify(gratis) wil allemaal niet.... nopompom

Heeft iemand ervaring met windowsphone en cc audio??  HLP
Ja, ik! Heb een Lumia 950, maar Windows Phone ondersteunt gewoon geen casten, dat wil Google niet. Ook airplay is uiteraard niet op de WP, dus je bent gebonden aan Miracast. Wat eigenlijk ook prima zou moeten werken, en veel opener is dan airplay en google cast, maar bijna niemand kent het en heeft het.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15