PM8005 of PM8006

Gestart door DaanNL, december 25, 2017, 11:06:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DaanNL

Citaat van: Nb op december 25, 2017, 21:40:49
De mijne ook.  :yes:
En bovenal welke luidsprekers er aan (komen te) hangen.
Bedankt voor alle reacties. Jullie meningen komen overeen met mijn eigen, het zal dus hoogst waarschijnlijk de PM8005 worden!
De speakers die worden gebuikt zijn de Quad 21L2. Het vermogen van de PM8005 moet daarvoor prima toereikend zijn lijkt me (ben minder gewend).

De PM14 is een prachtige versterker, maar ruim boven budget.
|| Marantz PM8005 || Quad 21L2 || Sonos Connect ||

Samro

#16
Ik heb met de PM8005 ook een poos op T+A transmissielijn met laag rendement gespeeld. Meer dan genoeg vermogen! Nb heb jij Klipsch?  :-o Ik hou niet van het hoorn geluid  :roll:
Citaat van: Nb op december 25, 2017, 21:40:49
De mijne ook.  :yes:
En bovenal welke luidsprekers er aan (komen te) hangen.

NB

Citaat van: Samro op december 25, 2017, 22:10:43
Ik heb met de PM8005 ook een poos op T+A transmissielijn met laag rendement gespeeld. Meer dan genoeg vermogen! Nb heb jij Klipsch?  :-o Ik hou niet van het hoorn geluid  :roll:
Ik houd ook niet zo van hoorngeschal. Heb Q's, zie mijn onderschrift:-)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

De gevoeligheid van de Quad 21L2 is 88db bij 1w/1m? Dat komt ongeveer overeen met de T+A transmissielijns welke ik in het verleden had. Alleen als je echt op oorlogsterkte wilt spelen... :-D
Citaat van: DaanNL op december 25, 2017, 22:08:33
Bedankt voor alle reacties. Jullie meningen komen overeen met mijn eigen, het zal dus hoogst waarschijnlijk de PM8005 worden!
De speakers die worden gebuikt zijn de Quad 21L2. Het vermogen van de PM8005 moet daarvoor prima toereikend zijn lijkt me (ben minder gewend).

De PM14 is een prachtige versterker, maar ruim boven budget.

Samro

 :oops: Oei, ik heb wel vaker de verkeerde bril op..Ik ken ze heel goed! Heb ze namelijk ook een poos gehad  8-)
Citaat van: Nb op december 25, 2017, 22:20:37
Ik houd ook niet zo van hoorngeschal. Heb Q's, zie mijn onderschrift:-)

RoGEK

Een PM8005 is mooi...

Maar wil je niet wat mooiers?

Ik heb een PM-15S1 tekoop.

De premium series staan echt wel een serieuse stap boven de normale series hoor.
Niet alleen kwa geluid maar ook zeker kwa bouwkwaliteit en afwerking...

info:
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,15439.0.html

En letop... de prijs is een VRAAGprijs ;)
Een goed bod wordt uiteraard ook overwogen.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Ik verwacht (= aanname) dat er in technisch opzicht bar weinig verschil zal zitten tussen de 8005 en 8006. Die eerste kan je nu voor aantrekkelijke prijzen kopen ...

Een tweedehands versterker uit de Premium serie komt ook in beeld; een nette 15-serie is ook het overwegen waard. Voor mij zou dan wel nadrukkelijk de leeftijd en speeluren van de versterker meespelen, dient het apparaat zowel technisch als optisch 100% in orde te zijn (ik ben nogal kritisch 🤓). Maar je haalt wel wat meer versterker in huis met een Premium. Of je het verschil gaat horen, daar durf ik geen uitspraak in te doen 🤔.


Citaat van: DaanNL op december 25, 2017, 22:08:33
Bedankt voor alle reacties. Jullie meningen komen overeen met mijn eigen, het zal dus hoogst waarschijnlijk de PM8005 worden!
De speakers die worden gebuikt zijn de Quad 21L2. Het vermogen van de PM8005 moet daarvoor prima toereikend zijn lijkt me (ben minder gewend).

De PM14 is een prachtige versterker, maar ruim boven budget.

DaanNL

Bedankt voor alle reacties. Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren een PM8005 gekocht. Nog maar een paar uurtjes kunnen beluisteren en hij moet vanzelfsprekend nog ingespeeld worden, maar ik moet zeggen dat ik nu al erg onder de indruk ben van de strakke weergave en het stereo-beeld.

Ook leuk om nogmaals bevestigd te zien dat het aantal Watt, opgegeven door de fabrikant, niks zegt. Mijn surround receiver heeft een opgegeven vermogen van 180 Watt en de PM8005 70 Watt. Toch merk je direct dat de PM8005 veel meer kracht en controle heeft over de luidsprekers.

De komende dagen maar eens uitgebreid luisteren en inspelen!
|| Marantz PM8005 || Quad 21L2 || Sonos Connect ||

NB

Goede keus. Deze heeft zich al bewezen. Veel luisterplezier.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

Leuk dat je ook voor een PM8005 hebt gekozen! hello Het vermogen is inderdaad niet het aller belangrijkste. Veel luisterplezier gewenst met je nieuwe aankoop pompom :angel:
Citaat van: DaanNL op december 28, 2017, 08:52:38
Bedankt voor alle reacties. Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren een PM8005 gekocht. Nog maar een paar uurtjes kunnen beluisteren en hij moet vanzelfsprekend nog ingespeeld worden, maar ik moet zeggen dat ik nu al erg onder de indruk ben van de strakke weergave en het stereo-beeld.

Ook leuk om nogmaals bevestigd te zien dat het aantal Watt, opgegeven door de fabrikant, niks zegt. Mijn surround receiver heeft een opgegeven vermogen van 180 Watt en de PM8005 70 Watt. Toch merk je direct dat de PM8005 veel meer kracht en controle heeft over de luidsprekers.

De komende dagen maar eens uitgebreid luisteren en inspelen!

Maus

Even terugkomen op volumeregelingen: ik kom vaker kapotte digitale volumeregelaars tegen dan gewone potmeters. Vaak werkt de knop dan slecht, het volume is met moeite nog te veranderen. Voor mij geen digitale...

Cornelis1921

Daan, gefeliciteerd met jouw aankoop. pompom Heb hem zelf ook (2 maanden) en ben erg tevreden over deze versterker. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Frits Denon

Citaat van: Maus op december 28, 2017, 11:47:45
Even terugkomen op volumeregelingen: ik kom vaker kapotte digitale volumeregelaars tegen dan gewone potmeters. Vaak werkt de knop dan slecht, het volume is met moeite nog te veranderen. Voor mij geen digitale...

Wat is eigenlijk het voordeel van een digitale volume regelaar? Je moet op het scherm zien wat de stand is, want de knop kun je wel tig keer ronddraaien voor een verandering. Met AB natuurlijk makkelijker, maar ik wil de volume stand graag liever zien op de knop zelf.

@Daan. Mooie amp. Veel plezier ermee!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Cornelis1921

Citaat van: Frits op december 28, 2017, 12:21:20
Wat is eigenlijk het voordeel van een digitale volume regelaar? Je moet op het scherm zien wat de stand is, want de knop kun je wel tig keer ronddraaien voor een verandering. Met AB natuurlijk makkelijker, maar ik wil de volume stand graag liever zien op de knop zelf.

@Daan. Mooie amp. Veel plezier ermee!
Zo'n digitale volumeregeling lijkt mij behoorlijk violent1 :oops: nopompom frusty, Frits. Blij dat ik nog even, voor het scheiden van de markt, een PM8005 gekocht heb. pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

160393

Hier blij met digitale volume-regeling. 3 kleine kinderen kunnen in hun spel het volume opendraaien terwijl de set uit staat. Je raadt vast wat er gebeurt bij inschakelen. Dit wordt voorkomen door digitale regeling.
Groet,