Uitval netwerkverbindig NA6005

Gestart door Morini, december 24, 2017, 22:03:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Morini

kreeg al snel een reactie van Marantz :

Hartelijk dank voor uw reactie en extra informatie.

Het is ons imiddels ook bekend dat er met bepaalde Android toestellen problemen worden veroorzaakt die gevolgen hebben op de internetverbinding van onze apparatuur.

Dit komt, zoals u zelf al aangeeft, door een fout in Google cast-software die binnen een korte tijdsperiode tot een maximum van 100.000 zogenaamde MDNS-pakketten in het lokale netwerk verstuurt wanneer een Android-apparaat uit de slaap ontwaakt. Omdat MDNS-pakketten ook worden gebruikt om onze apparaten in het netwerk te identificeren, moeten al deze pakketten door onze producten worden geanalyseerd. Als gevolg van de grote hoeveelheid verzoeken om te verwerken, kan dit ertoe leiden dat de netwerkmodule niet reageert op andere verzoeken en stopt met het afspelen van muziek of het bijwerken van het scherm Nu afspelen.

Google heeft op 15 januari 2018 aangekondigd dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Helaas is er op dit moment geen volledige oplossing beschikbaar. We raden aan om uw routerfirmware up-to-date te houden, omdat routerfabrikanten gedeeltelijk firmware hebben uitgegeven om dit Google-probleem op te lossen. Zie hier voor de laatste informatie.

Als u de app, AirPlay of mediastreaming niet gebruikt, kunt u uw NA6005 zo mogelijk isoleren in een gastnetwerk. Hiermee wordt voorkomen dat de speler MDNS-pakketten wordenontvangen.

Met vriendelijke groet,
Sound United Product Support

toetertje20

Dat vind ik dan wel weer humor. "Als u de app, airplay en mediastreaming niet gebruikt".
Wat kun je dan verder nog allemaal met een netwerkspeler?   violent1 :schater:

Bert Poelman



Het is ons imiddels ook bekend dat er met bepaalde Android toestellen problemen worden veroorzaakt die gevolgen hebben op de internetverbinding van onze apparatuur.

Laat ik hier nou hetzelfde gevoel bij hebben! Alleen hier alleen Apple producten, (iPhone en Ipad), maar ook hier valt om onverklaarbare redenen te pas en te onpas de internetradio verbinding uit. Vaak idd net als iemand zijn device uit slaapstand haalt!

Morini

Voor mij goed nieuws,  heb wat updates van Google voorbij zien komen en al een dag of vijf geen problemen meer.  Het geldt zowel voor mijn tablet en telefoon . hello

Spikes25

Het is bekend dat de internet kant van Marantz bagger is, maar geld ook voor gebruikers van Denon. Maar ik heb ergens gelezen ( kan het niet meer terug vinden) dat een bepaalde switch van TP-LINK op sommige momenten een time out heeft, wat volgens mij kan zorgen voor het wegvallen van het signaal. Misschien heeft onze router ook last van dit probleem, ik heb totaal geen verstand van router etc en de protocollen.

Maar misschien dat een moderator het probleem kan aankaarten bij Marantz.
En hier het verlossend woord kan neer knallen !!!

Heel misschien hebben zij een oplossing, misschien kunnen wij onze oude SR-tjes  gratis omruilen voor model 2017 / 18.....volgens mij sla ik nu helemaal door, ik neem maar even een time out.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Maus

Moderatoren houden in principe alleen het forum draaiend en zijn geen bedrijfsleiders die dit soort zaken oppakken, dus als dat zou gebeuren is dat volledig vrijwillig door diegene.

En nieuwe apparaten zul je nevernooit krijgen, hooguit een software update.

xander32

Erg irritant deze problematiek. Maar wat let jou zelf om contact met Marantz op te nemen?


Citaat van: Spikes25 op februari 01, 2018, 23:24:46
Het is bekend dat de internet kant van Marantz bagger is, maar geld ook voor gebruikers van Denon. Maar ik heb ergens gelezen ( kan het niet meer terug vinden) dat een bepaalde switch van TP-LINK op sommige momenten een time out heeft, wat volgens mij kan zorgen voor het wegvallen van het signaal. Misschien heeft onze router ook last van dit probleem, ik heb totaal geen verstand van router etc en de protocollen.

Maar misschien dat een moderator het probleem kan aankaarten bij Marantz.
En hier het verlossend woord kan neer knallen !!!

Heel misschien hebben zij een oplossing, misschien kunnen wij onze oude SR-tjes  gratis omruilen voor model 2017 / 18.....volgens mij sla ik nu helemaal door, ik neem maar even een time out.

IQski

Citaat van: Morini op februari 01, 2018, 15:31:07
Voor mij goed nieuws,  heb wat updates van Google voorbij zien komen en al een dag of vijf geen problemen meer.  Het geldt zowel voor mijn tablet en telefoon . hello
Ik dacht afgelopen weekend 'stoer' te doen door te vertellen dat ik de boel in het honderd kon laten lopen door mijn telefoon uit sleep-mode te halen. Niet dus, lijkt inderdaad verholpen te zijn aan de zijde van de telefoon. Ik heb niet specifiek een update voorbij zien komen, maar er komen er nogal wat voorbij als je een stoot apps geïnstalleerd hebt.
Marantz NA6005 > Marantz PM7005 > Audiovector X3 Super

xander32

Jammer dat je van het weekend nat ging  :-D en mooi dat het probleem verholpen is.

Citaat van: IQski op maart 05, 2018, 15:45:38
Ik dacht afgelopen weekend 'stoer' te doen door te vertellen dat ik de boel in het honderd kon laten lopen door mijn telefoon uit sleep-mode te halen. Niet dus, lijkt inderdaad verholpen te zijn aan de zijde van de telefoon. Ik heb niet specifiek een update voorbij zien komen, maar er komen er nogal wat voorbij als je een stoot apps geïnstalleerd hebt.