Uitval netwerkverbindig NA6005

Gestart door Morini, december 24, 2017, 22:03:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pdufrenne

Ik zou het omdraaien. Een stabiele verbinding is noodzakelijk, voldoende bandbreedte is handig.
Het is een misverstand dat bij slecht WiFi alleen de bandbreedte onvoldoende is.
Je device is constant met het AccessPoint in onderhandeling over wanneer ze met elkaar over welk kanaal mogen communiceren. Is de afstand tussen beide te groot, heeft dat effect op de bandbreedte, maar zeker ook over de mogelijkheid om deze onderhandeling succesvol te onderhouden.
Plaats je de repeater aan de zwakke rand van je eigen netwerk, dan heb je last van WiFi netwerken om je heen (buren), die de keuze van vrije beschikbare kanalen beperkt en zorgt voor interferentie en dus voor instabiel internet.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Morini

Voor zover al vast bedankt voor jullie reacties..
nog ff een paar dingen op een rijtje:
Bereik van de wifi Geen probleem.
De NA6005 is bekabeld aangesloten
Wanneer ik internetradio beluister  100% buffer, zou ik de lan kabel eruit halen dan wordt de buffer langzaam kleiner.
Maar wanneer een gebruiker van een tablet of telefoon deze uit de slaapstand haalt, wanneer deze op het zelfde netwerk zit DAN gaat de NA6005 in de stress en is in 1x na wat gekraak  de internetradio weg en komt na ongeveer 45 sec weer terug..
Het zelfde gebeurt met Spotify en bestanden van af de NAS, maar dan moet je met bv het tablet weer verbinding maken met de NA6005 om Spotify af te spelen.
Ook als de Nas clpl uit is, gebeurt het met Spotify of internetradio wanneer men een android apparaat uit de slaapstand haalt.
Wanneer ik de laptop uit de slaapstand haal gebeurt er niets vervelends met de NA6005.
Wanneer ik bv het tablet opnieuw opstart gaat het een x of 5 goed en daarna gaat het weer mis met de NA6005.
Het Modem? router van Ziggo ( cisco waarvan de wifi is uitgezet) is diverse malen gereset . Hier op is bekabeld een nieuwe Zyxel vmg8324-b10a aangesloten, deze fungeert alleen als een soort netwerkhub? en die verzorgt het wifi thuisnetwerk. Dit is gedaan door een professionele persoon. de snelheid hier van is meer dan 50Mb /sec
Men mag bij mijn netwerk dus geen slapend androids wakker maken, dan gaat de NA6005 in de fout 

Verder wens ik een ieder een fijne kerst.

toetertje20

#17
Dit zelfde fenomeen heb ik ook sinds een paar dagen met de sr7009.  :evil:

Het heeft altijd redelijk goed gewerkt, ik denk dan ook niet dat het in de netwerk setup
thuis zit. Ik stream vanaf de laptop. High res bestanden en dsd. De stream is altijd 100%.
tot dat ik een telefoon op tablet activeer. Ik denk zelfs, dat het misschien iets met android te maken heeft.


RoGEK

Ik heb een vergelijkbaar verhaal gehoord bij een collega met een Denon receiver.

Hij heeft de receiver ipv via lan op wifi gekoppeld en daarmee was het probleem weg bij hem.

Heb eerder het idee dat het in het vanuit eht toestel komt.

Wellicht om even te vermelden welk type mobiel toestel je hebt en of je evtn spotify of een andere streaming app erop hebt staan.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

toetertje20


Morini

Bedankt voor jullie reacties

las dit op een forum :  Quote from: HcHifi.nl on Yesterday at 17:22:52

   Het is (vermoed ik) een software probleem in de laatste update van bijna alle Marantz producten met netwerk.[/font]
    Het is inmiddels bekend dus er zal spoedig een nieuwe update worden gelanceerd is de verwachting.
Mijn NA 6005 heeft nog ongeveer 2 weken goed gewerkt na de update in eind? november 2017.

Bert Poelman

Ik had de WiFi repeater in de badkamer. (1e etage); bijna nergens 3 streepjes WiFi. Dezelfde repeater in de slaapkamer in een stopcontact (oke, oke WAND CONTACTDOOS...) geprikt, en Voila: Overal op de 1e etage WiFi, 3 streepjes. In de badkamer zat de repeater vlak tegen de waterleidingbuis aan. Zou dit dan toch verschil maken, zoals iedereen altijd zegt? Probeer dus de repeater maar eens in een andere contact doos

IQski

Hallo,
Ik ben nieuw hier, vandaag aangemeld ivm voor mij tot op heden onverklaarbare problemen met onze NA6005.

Heb precies hetzelfde als Morini meldde op 25 december 2017.

Als mijn Samsung S5+ (android dus) ook alleen maar het scherm aangezet wordt, valt de verbinding van de NA6005 weg en komt na iets minder dan een minuut weer terug. De NA6005 zit direct aan de router/modem met bekabeling, ik geloof dat de NA6005 een max netwerksnelheid kent van 100MBps.

Ik heb al weinig geluk gehad met onze NA6005, maar dat leek na het bekabelen iets beter. Maar om te zeggen dat het stabiel is geweest al die tijd, dat niet. Dus ik hoop dat er spoedig een software update komt. Heeft het trouwens zin om een versie terug te rollen d.m.v. USB software downgrade?

Groeten, Richard.
Marantz NA6005 > Marantz PM7005 > Audiovector X3 Super

IQski

Toch maar even een ticket aangemaakt bij Marantz. En dan krijg je op 13 januari een bevestiging terug per email:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

In verband met de feestdagen ervaren we hogere aantal vragen dan normaal. Hierdoor zal er enige vertraging zijn in onze reacties. Mocht u dringende hulp nodig hebben dan kunt u contact opnemen met uw verkoper. We wensen iedereen een gelukkig en vredig nieuwjaar.

Zie onze ondersteuningspagina voor andere contactmogelijkheden.


Wat voor feestdagen hebben ze allemaal bij Marantz, of hebben ze daar altijd feest? :-o
Marantz NA6005 > Marantz PM7005 > Audiovector X3 Super

jowa

Er zijn grote problemen met Android gerelateerde devices welk bij aanzetten/uit slaapstand komen het netwerk flooden met GoogleCast pakketjes:
https://tweakers.net/nieuws/133965/google-cast-apparaten-veroorzaken-wifi-drop-outs-bij-verschillende-routers.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

IQski

Interessant artikel. 1 ding blijft wel vreemd dat de NA6005 (en vele andere) compleet op hun klep gaan en niet interen op de buffers die ze hebben bij ip-radio of dlna streaming oid. Dien ze wel bij lostrekken kabel, maar bij een flood op het netwerk niet.
Ik hoop niet dat de partijen gaan wijzen naar elkaar, anders schiet het niet op.
Marantz NA6005 > Marantz PM7005 > Audiovector X3 Super

IQski

Software downgrade heeft geen zin volgens Support team bij D & M.
Marantz NA6005 > Marantz PM7005 > Audiovector X3 Super

hchifi.nl

Citaat van: jowa op januari 13, 2018, 19:56:07
Er zijn grote problemen met Android gerelateerde devices welk bij aanzetten/uit slaapstand komen het netwerk flooden met GoogleCast pakketjes:
https://tweakers.net/nieuws/133965/google-cast-apparaten-veroorzaken-wifi-drop-outs-bij-verschillende-routers.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Thanks, die was nog niet bij mij bekend  :wink:
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Morini

De uitval van mijn NA6005 wordt volgens mij ook veroorzaakt door Google chromecast.
Op mijn android tablet heb ik de functie "Mediabediening voor Cast-apparaten "uitgezet. EN jawel de NA6005 blijft in de lucht!!  Het is een dag goed gegaan. Wanneer ik de functie weer aanzet gaat hij weer in de fout.