Uitval netwerkverbindig NA6005

Gestart door Morini, december 24, 2017, 22:03:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Morini

Na 3/4 jaar probleemloos gebruik, valt telkens de verbinding weg .
Luister ik internetradio dan wordt de verbinding na 2 minuten weer hersteld, maar bij Spotify of de NAS , moet je de verbinding weer opnieuw maken   
Dit blijkt te gebeuren wanneer iemand op het thuis wifi netwerk de telefoon of tablet gebruikt.
Er is niets veranderd in het netwerk.
Heb inmiddels de router vervangen, alle mogelijke instellingen op de NA 6005geprobeerd,  fabrieks instellingen terug gezet etc. Vast ip adres, bekabeld of via wifi geen verbetering.   Op het nieuwe netwerk  zitten alleen  de Marantz, en de NAS.

Heb nu mijn oude modem gebruikt voor een tweede thuisnetwerk, waarvan  de ander gezinsleden gebruik maken, hiermee is de NA6005 dus niet verbonden
Dit als voorlopig lapmidel. Het vreemde is op tweede netwerk is zoals verwacht de Nas niet zichtbaar, werkt de Marantz app niet maar ik kan wel Spotify afspelen op de Marantz
IK gebruik mijn tablet voor de bediening van de NA 6005 en de NAS en Spotify .Wanneer ik ingelogd blijf op het tweede netwerk kan ik Spotify gebruiken en internetradio, maar wanneer het tablet weer verbinding maakt met nieuwe netwerk valt de NA6005 weer uit

Heeft iemand een idee??  De winkelier is bereid om de NA6005 bij hun in de zaak uit te testen, na de feestdagen.

Fijne dagen allen .

Maus

Valt de NA alleen uit bij verbindingen naar buitenaf, dus internetradio en spotify?

Hier hebben we een niet altijd even stabiele verbinding naar buiten. Alles in huis kan dan prima werken, maar spotify of internet zijn niet beschikbaar of traag.

Morini

Bedankt voor je reactie,
De verbinding met de NAS valt ook weg, die zit met vast IP op  het thuisnetwerk, het zelfde netwerk waar de NA6005 op zit.

Maus

En kun je op dat moment wel via een laptop of iets dergelijks in de NAS?

Dit om even uit te sluiten of er niets iets in je router hikt..

Whisper.nl

is een repeater wat.

kost geen drol 14 euri bij koopjes deal.

kan ik zelfs buiten in de tuin gaan app'n

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Whisper.nl op december 25, 2017, 03:17:07
is een repeater wat.

kost geen drol 14 euri bij koopjes deal.

kan ik zelfs buiten in de tuin gaan app'n

zorg er wel voor dat ie op de zelfde stroom groep zit anders doet ie niks.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pdufrenne

Een repeater of een homeplug (die op dezelfde stroomgroep moet zitten) gaat in dit geval niet helpen.
Repeaters moet je zowiezo zo min mogelijk gebruiken. Dit gaat ten koste van de beschikbare bandbreedte op je WiFi.

Ik vermoed dat het probleem zit bij het (kabel) modem van de provider.
Deze moet je eens resetten. Na verloop van tijd lopen buffers en/of registers vol, dat tot onvoorspelbaar gedrag kan leiden.

Als dit blijkt te helpen kun je alles weer op één router aansluiten. Dan kan iedereen overal weer bij.
Bij een goede router moet dit gewoon kunnen.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Whisper.nl

dank voor je reactie, weer wat geleerd. en dat tijdens Kerst !  :angel:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

#8
... het kost je enkel bandbreedte betreft alle apparatuur welke je middels het wifi van betreffende wifiversterker/repeater laat lopen. Het 'basis wifinetwerk' blijft zijn oorspronkelijke bandbreedte behouden.

En dan nog; op de eerste etage heb ik een repeater ingezet en heb daar nu stabiel zo'n 50 mb down- en upload, ruim voldoende voor welke vorm van bv. audio streamen dan ook (voordien 4 a 25 mb, erg onstabiel). Op de begaande grond heb ik zoals voorheen ongeveer 94 mb down- en upload, op zowel de laptop als de tablet (vanuit het 100/100 abbo). De tv en de streamer hangen middels een kabel in het netwerk.


Verder een goed advies, hier een identieke set-up en die blijkt tot op heden prima (al heb ik het wifi van de KPN modem uitgezet, die loopt via een Asus router). Heel af en toe gaat er iets niet juist betreft de communicatie tussen de ipad, de streamer en de nas. Dat zit hem in de NA11: die gaat op zo'n moment ff van de spanning af waarna het issue weer getackeld is.


Citaat van: pdufrenne op december 25, 2017, 10:08:50
Een repeater of een homeplug (die op dezelfde stroomgroep moet zitten) gaat in dit geval niet helpen.
Repeaters moet je zowiezo zo min mogelijk gebruiken. Dit gaat ten koste van de beschikbare bandbreedte op je WiFi.

Ik vermoed dat het probleem zit bij het (kabel) modem van de provider.
Deze moet je eens resetten. Na verloop van tijd lopen buffers en/of registers vol, dat tot onvoorspelbaar gedrag kan leiden.

Als dit blijkt te helpen kun je alles weer op één router aansluiten. Dan kan iedereen overal weer bij.
Bij een goede router moet dit gewoon kunnen.

Whisper.nl

dochter had geen contact met modem.

koop repeater. op de verkeerd groep deed ie niks.

in mijn kamer op het 230 gezet.

Dochter heeft 80 down 8 up.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pdufrenne

Citaat van: Whisper.nl op december 25, 2017, 10:46:04
dochter had geen contact met modem.

koop repeater. op de verkeerd groep deed ie niks.

in mijn kamer op het 230 gezet.

Dochter heeft 80 down 8 up.

WiFi gaat niet over het lichtnet. Dus wat jij bij je dochter ervaart hebt, moet een andere oorzaak hebben.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

xander32

#11
Ik denk dat je een dongle met een repeater door elkaar haalt? Voor een repeater maakt het stopcontact helemaal niets uit! Wat een vereiste is; de repeater moet (goed) contact kunnen maken met het basis wifisignaal, daar moet op de plek waar je de repeater in het stopcontact steekt, nog voldoende signaal zijn, welke deze kan oppakken en versterken. Daar gaat het vaak mis (is er geen / onvoldoende signaal, dan kan de repeater ook niets versterken ...).

Citaat van: Whisper.nl op december 25, 2017, 10:46:04
dochter had geen contact met modem.

koop repeater. op de verkeerd groep deed ie niks.

in mijn kamer op het 230 gezet.

Dochter heeft 80 down 8 up.

pdufrenne

De repeater moet je daar zetten, waar het originele WiFi signaal nog sterk is, en niet waar het al zwak begint te worden.

Maar beter is een netwerk kabel aanleggen en een 2e Access point plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Whisper.nl

Citaat van: pdufrenne op december 25, 2017, 10:58:40
WiFi gaat niet over het lichtnet. Dus wat jij bij je dochter ervaart hebt, moet een andere oorzaak hebben.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ach ik pruts maar wat  violent1 . Dochter in ieder geval blij. Zij kan filmpjes kijken boven  :yes:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

#14
Waarom is het beter? M.i. hangt dat geheel af van waar je het wifi/het internet voor nodig hebt. Voor de meeste zaken heb je niet heel veel bandbreedte nodig, een stabiele verbinding is wel handig.

Een kabel trekken is lang niet altijd mogelijk of het gaat veel inspanning en/of geld kosten. Een repeater of desnoods een dongle kosten geen drol en zijn zo bij geprikt.

Citaat van: pdufrenne op december 25, 2017, 10:59:51
De repeater moet je daar zetten, waar het originele WiFi signaal nog sterk is, en niet waar het al zwak begint te worden.

Maar beter is een netwerk kabel aanleggen en een 2e Access point plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk