PM-17 mkII bromt/kraakt over een kanaal

Gestart door rob5870, december 24, 2017, 11:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob5870

Hallo, Ik ben Rob en luister sinds 2001 naar mijn Marantz set. Moet zeggen dat de cd spelen en de tuner al enige jaren in de originele dozen op zolder staan. Maar de versterker wordt nog dagelijks gebruikt! Dat was ook gister het idee.... Maar er is een probleem!

Na in schakelen van de versterker gaat deze brommen/kraken (als of een microfoon in harde wind aan zee staat). Dat is alleen over linker kanaal, het rechter kanaal is goed. Het geluid uit het linker kanaal is van een constant volume, dus staat het volume op nul of op max dan blijft het dus even hard klinken. Als ik de knop 'source direct' bedien dan maak dat geen verschil, ook een andere ingang kiezen maakt geen verschil. Kies ik een ingang waar iets op aangesloten zit dan hoor ik door het geluid wel muziek heen.

Waar moet ik het probleem zoeken en hoe kan ik het lokaliseren?

Ik ben electromonteur, heb enige kennis van electronica. Dus met wat hulp zou het me moeten lukken om de versterker weer nieuw leven in te blazen en er weer X jaar van te genieten!

Enkele maanden geleden het ik de potmeters van de toon regelingen en de balans vervangen als mede het lampje achter de temperatuur meter.

Ik hoop dat er hier iemand is die me op weg kan helpen!

Vriendelijke groeten,
Rob van den Wijngaart.

Whisper.nl

ff contacten met of SB Marantz of Hal9000

bye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

MarkII

En is de unit al gerepareerd?, ben beniewd!

HAL9000

Ik heb net een Pm17 af (zal die straks posten), brommen is een rotte elko, echter kan het ook zo zijn dat iets kortsluiting geeft. goed kijken naar rotte bindingen. Die kunnen ook onder dat koperen kapje zitten. Meet je DC? of een vreemde Bias? te hoge bias kan ook brommen veroorzaken.  frusty
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

rob5870

Versterker doet het nog niet. Ik heb alle verbindingen op de linker en rechter print met de HDAM modules er op door gesoldeerd. Tevens heel de versterker schoongemaakt. Mag allemaal niet baten. Heb info opgevraagd bij een Marantz reparateur. Die zegt dat het zeker de moeite is deze versterker te laten repareren. Zit bij Den Bosch in de omgeving, moet ik binnenkort eens naar toe rijden en dan mogen ze eerst een prijsopgave doen.

HAL9000

Mocht hij er niet uitkomen, bied ik mijzelf aan om de Pm17MKII te repareren.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Whisper.nl

 notworthy
Citaat van: HAL9000 op januari 12, 2018, 20:53:02
Mocht hij er niet uitkomen, bied ik mijzelf aan om de Pm17MKII te repareren.  :yes:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet