Stereoset van de Kempenaartjes

Gestart door Kempenaartjes, december 23, 2017, 14:53:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kempenaartjes

Bij het registreren hoort ook het voorstellen, al gebeurt dat nu iets verlaat.

Al een tijdje ben ik lid op een ander forum. Daar heb ik veel gelezen en lees ik nog enorm veel, maar omdat we een Marantz versterker en netwerkspeler hebben ( merk bevalt ons goed) willen we onze neus hier ook laten zien.

Vroeger zijn we begonnen met KLH speakers, een onkyo versterker en cassettedeck met een dual platenspeler.
Via via konden wij een demoset kopen, een Philips 9000 serie met DSS930 speakers. Dat was een hele verbetering en luisterden met plezier naar muziek.

Nu hebben we onderstaande componenten en we zijn hier meer tevreden mee. Onze vrienden- en familiekring zijn geen echter liefhebbers van muziek, dus we hebben weinig vergelijkingsmateriaal.
We hopen daarom hier informatie te vinden EN te delen.
Ik heb bewust 2 foto geplaatst waarvan de tweede met flits. Zo heb je een betere impressie van het geheel.

Onze tv heeft plaats gemaakt door heerlijk relaxed naar muziek te luisteren via Tidal. In de toekomst willen we nog 1 keer 'upgraden'. Wat en hoe? Nog geen idee.
HT boeit ons totaal niet.

Ik heb hier enkele bekenden voorbij zien komen, die ik enkel via de een andere forum 'ken'. Fijn dat zij anderen vooruit willen helpen. zeker in dit vrij complex wereldje van hifi.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Welkom hier, veel lees-en postplezier hier. Jouw indrukwekkende set had ik idd al gezien bij de 'buren'.
Een imposante sub heb je er staan zeg 🤘🏻.

RoGEK

Mooi om te lezen dat er mensen zijn die puur voor de muziek gaan en niks met HT hebben en dus ook een duidelijke keuze hierin gemaakt hebben.  :yes:

Veel plezier hier op het forum.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Kempenaartjes

Dank je mannen :-D. De sub is best wel van formaat en ondersteund de LS 'beschaafd'. Al enkele keren uitgeschakeld maar dan mis je echt de bas. En........ je 'voelt' hem dan niet. Het afstellen van de sub was al een hele onderneming en speelt in harmonie. Zelf denk ik dat hierdoor deze serie een klasse hoger getild is.

Muziek luisteren is o.a. onze qualitytime en geen enkele snoer maakt contact met de TV :-)

Ook voor jullie veel luister- lees en schrijfplezier.

NB

Hoi, mooie set :yes: Het staat ook lekker ruim opgesteld.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin


jrm

Leuke set in een sfeervolle ruimte, dan zou ik ook genieten van de muziek.

Welk genre zet je dan meestal op?

Zelf hou ik van alle muziek die mij raakt of ontroert, maar vaak is dat ballads, soul, blues of jaren zeventig funk/disco.

Veel plezier op het Marantz forum!

sjoek

 Welkom op het forum. Mooie set hoor. Goede kleur keus ook :-D.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Whisper.nl

#9
mooi set hoor. dat zal je best van kunnen genieten.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Rob46


Kempenaartjes

Onze muziekgenre is breed al luisteren we meestal muziekaal. Vaak deephouse ( jaren 2015) maar toch ook wel veel live-optredens zoals Sting, Dire Staits of George Michael en zoveel meer. Soms klassiek waar we ook van kunnen genieten.

De achterwand zijn kunstof panelen, gemaakt van een soort piepschuim. Voor de akoestiek werkt dit goed en isoleert voor de buurtjes, die overigens nooit klagen! Gemiddeld luisterniveau in de avond  is hier toch wel zeker 80Db  :-D

geoffreyvanvugt

Citaat van: RoGEK op december 23, 2017, 15:16:02
Mooi om te lezen dat er mensen zijn die puur voor de muziek gaan en niks met HT hebben en dus ook een duidelijke keuze hierin gemaakt hebben.  :yes:

Veel plezier hier op het forum.

Mooie ruimte inderdaad....  :yes:
Euhh, wat is er mis met mensen die ook van HT en muziek houden??
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Kempenaartjes


Cornelis1921

Welkom K. Mooie set die jullie hebben. Ook tevreden een PM8005 gebruiker? Ik zeker! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *