SR5010 crashd bij Spotify en Internet Radio

Gestart door MichaelW, december 18, 2017, 23:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

#31
Citaat van: xander32 op december 30, 2017, 16:44:51
... ik denk dat het met de kwaliteit van de receiver op zich wel mee zal vallen, de software daarentegen ...

Zijn zoveel goedkopere alternatieven.
Ik gebruik bv de musicbox van kpn met de undok app.
Geschikt voor internet radio en Spotify, optical uit naar de PS dac nooit geklooi en keuze om favorieten in op te slaan.

Maar goed een ieder zo zijn voorkeur.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Maar hoe ga je met de door jou genoemde alternatieven de speakers aansturen 🤔

Citaat van: Paul op december 30, 2017, 17:09:11
Zijn zoveel goedkopere alternatieven.
Ik gebruik bv de musicbox van kpn met de undok app.
Geschikt voor internet radio en Spotify, optical uit naar de PS dac nooit geklooi en keuze om favorieten in op te slaan.

Maar goed een ieder zo zijn voorkeur.

Paul

Citaat van: xander32 op december 30, 2017, 17:26:48
Maar hoe ga je met de door jou genoemde alternatieven de speakers aansturen 🤔

Vrij simpel Robert, musicbox optical out / PS dac optical in.
PS dac anoloog out naar m,n Denon pre.
Denon pre analoog out naar de Usher ev en deze stuurt mijn JM lab monitoren aan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... wat ik bedoelde aan te geven; hetgeen jij aandraagt, is geen van allen een alternatief voor een receiver. Die laatste versterkt namelijk ook 😉.

Citaat van: Paul op december 30, 2017, 17:32:01
Vrij simpel Robert, musicbox optical out / PS dac optical in.
PS dac anoloog out naar m,n Denon pre.
Denon pre analoog out naar de Usher ev en deze stuurt mijn JM lab monitoren aan.

Paul

Citaat van: TurboMarco op december 30, 2017, 17:52:44
Wat ingewikkeld Paul  :-o
Ben wat dat aangaat oldskool Marco, lekker klooien met losse componenten.  Zo ook met de verzameling buizen versterkers.
Ook gezien mijn vinyl en tape verzameling.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: xander32 op december 30, 2017, 18:05:44
... wat ik bedoelde aan te geven; hetgeen jij aandraagt, is geen van allen een alternatief voor een receiver. Die laatste versterkt namelijk ook 😉.

[/quote
Citaat van: xander32quote author=xander32 link=topic=15429.msg299122#msg299122 date=1514653544]
... wat ik bedoelde aan te geven; hetgeen jij aandraagt, is geen van allen een alternatief voor een receiver. Die laatste versterkt namelijk ook 😉.

link=topic=15429.msg299122#msg299122 date=1514653544]
... wat ik bedoelde aan te geven; hetgeen jij aandraagt, is geen van allen een alternatief voor een receiver. Die laatste versterkt namelijk ook 😉.

[/quote
Citaat van: xander32 op december 30, 2017, 18:05:44
... wat ik bedoelde aan te geven; hetgeen jij aandraagt, is geen van allen een alternatief voor een receiver. Die laatste versterkt namelijk ook 😉.


Stel zoals de ts zijn Marantz klachten omschrijft kan dit een simpele toevoeging / oplossing zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

211

Staat de "powersave mode mode" in je modem aan...???
Zolang je maar geniet....

MichaelW

Bedankt voor alle reacties, helaas ben ik dus niet de enige met dit probleem. Via de kabel heb ik hem nog niet aangelegd, helaas ligt de router niet echt in bereik van de SR en met de verbouwing rommel nog in huis heb ik nog niet de tijd gevonden om een kabel door te halen. Ga ik zeker nog wel doen.
Vast IP wel geprobeerd, maar dat is geen oplossing. Chomecast blijft het inderdaad gewoon doen, dus dat is voor nu even de tussen oplossing. Helaas moet de TV dan aan en dat vind ik een min punt.

Hopende op een spoedige update. Gelukkig zitten er in Eindhoven ook een hoop slimme koppen, maar dit is gewoon niet goed getest.

Ik heb het idee dat het een combinatie met de WiFi en de Marantz software is, dat als er een kleine hik is in de verbinding de boel helemaal opnieuw opstart.

toetertje20

Die van mij hangt aan de kabel, en heeft het probleem ook.
Zodra je de android telefoon maar uit standby haalt, verdwijnt de Marantz helemaal
uit het netwerk. Dit is echt een hele rare storing.

MichaelW

Ik gebruik mij iPad vaker dan mijn telefoon, dus ik denk dat we Android kunnen uitsluiten. AirPlay geeft trouwens ook geen problemen.

Nieles82

#42
Ja mijn vriendin heeft een S6 en zit gewoon met Wifi op het netwerk en geeft geen problemen. Ik heb een S8+ en een A5 en veroorzaak meteen het probleem als ik met Wifi op het netwerk zit aangesloten. Dus het heeft inderdaad niet alleen met Android te maken maar misschien in combinatie met bepaalde modellen?...

raymondmm

Hallo allemaal,

Op mijn Marantz SR6010 had ik vergelijkbare problemen die jullie hier omschrijven. Verbinding maken van iPhone / iPad en/of iMac met de SR6010 leverde problemen op. Vanuit de Spotify app probeerde ik verbinding te maken, wat in eerste instantie goed leek te lukken maar na circa 30 sec muziek te spelen, leek de SR6010 te crashen... en eindigde in het scherm Internet Radio, Favorites ...

Na een zoek actie op internet gezocht naar een eventuele nieuwe firmware, maar kwam van een koude kermis thuis, de laatste was blijkbaar al geïnstalleerd...

Uiteindelijk (best moedeloos en chagrijnig) heb ik de SR6010 een factory reset gegeven door onderstaande uit te voeren, let wel alle ingestelde configuratie gaat hier mee verloren!!! :


  • Turn off the power using  Power Button .
  • Press  Power Button while simultaneously pressing M-DAX and ZONE2 SOURCE.
  • Remove your fingers from the two buttons when "Initialized" appears on the display.

bron: http://manuals.marantz.com/SR6010/EU/EN/GFNFSYvyalrwrt.php

Na het opnieuw doorlopen van de Setup heb ik op de iPhone, iPad en iMac de sr6010 als bluetooth device verwijderd. Daarna 1 voor 1 opnieuw laten koppelen/pairen met de SR6010. Toen eerst de iPhone via bluetooth verbinding gemaakt met de SR6010 en met Spotify een nummer afgespeeld. Tot mijn verbazing crashte de SR6010 niet meer  notworthy . Dit zelfde ook gedaan voor de iPad maar eerst wel netjes de iPhone ontkoppeld van de SR6010. Ook Spotify op de iPad ging goed. Vervolgens dezelfde test ook gedaan met Airplay en ook hiermee deed de SR6010 precies wat deze behoort te doen!  hello

Kortom, hier lijkt het tot nu toe te werken (ruim 30 min) en wilde deze ervaring / oplossing even met jullie delen.
ps. google even voor de reset instructies voor je eigen specifiek model.

Hoop dat dit ook voor jullie gaat werken!

Gr Ray

jgvh

Op t buurt forum staat dat t een bugg is met android, ios geeft geen problemen. Moet met toekomstige update verholpen worden