SR5010 crashd bij Spotify en Internet Radio

Gestart door MichaelW, december 18, 2017, 23:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaelW

Beste Allemaal,

Ik lees al enige tijd mee op het forum en voor het eerst heb ik jullie advies / raad / ervaring nodig.

Iets meer dan een jaar ben ik in het bezit van een SR5010, deze is door mijn hifidealer geplaatst / vergoed, nadat mijn SR5009 drie maal ter reparatie aangeboden was bij Marantz.

De afgelopen weken is er bij nmij thuis flink verbouwd en stond de versterker opgeborgen.
Na gisteren eigenlijk weer eens aan te zetten, met een aantal gezellige kerstshits voor de kids, crashte het apparaat na het derde liedje op Spotify (connect). Dit euvel herhaalde zich daarna nog een aantal keren, tot ik de melding kreeg, nieuwe Firmware.

Zonder verder na te denken heb ik deze direct geïnstalleerd, geen problemen daar.
Echter de crash blijft zich voor doen.

Mijn vrouw en ik kijken 's avonds Netflix via een Chromecast, rechtstreeks aangesloten op de versterker.
Na een anderhalf uur, geen problemen ondervonden.

Uiteindelijk, nog maar eens Spotify geprobeerd, wat direct resulteerde in een crash.

Onder crash versta ik, het apparaat loopt vast, groene strepen op de tv door de interface en de interface start na een paar minuten weer op en gaat dan verder waar het gebleven is.

Ik heb daarna een factory reset gedaan, wat helaas niets heeft geholpen.

Vandaag dacht ik grappig te zijn op dan Skyradio kerst (internet radio) aan te zetten, maar ook hier houd het apparaat het niet vol. Als ik het systeem, niets laat afspelen, maar op Internet radio laat staan, het scherm met favorieten en etc stopt hij ook random, groene strepen en dan start hij opnieuw.

Om het genre uit te sluiten heb ik inmiddels meerdere Spotify nummers geprobeerd, maar een 3 minuten houd het systeem niet stand, dus kerstmuziek kan ik bij deze ook uitsluiten als een probleem.

Helaas heb ik nog niet een zelfde probleem kunnen terug vinden op Google, van mensen die een zelfde crash ervaren mij internet radio en/of Spotify.

Ik heb muziek ook over airplay laten lopen zonder problemen.

Het lijkt een wifi probleem in dat opzicht, echter vreemd dat dit nu zo plots optreed.

Ik zou me kapot schamen om het dit apparaat ook naar de dealer terug te moeten.

Alvast bedankt voor meedenken!

xander32

Kan je de receiver ook bedraad in het netwerk hangen? Zo ja, wellicht dat eens uitproberen.

Maus

Heb je de spanning er al eens 10 minuten af gehad, en je modem/router gereset?

Spikes25


Onder crash versta ik dat de receiver vast slaat, en net meer te bedienen is.
Maar misschien heb je precies hetzelfde als ik met mijn SR 7007, als ik  o.a. ook luistert naar Sky Christmas, naar een half uurtje geen geluid meer, dit ook bij andere internet zenders. Enkele blijven gewoon doorspelen. Mijn SR is via een UTP kabel aangesloten, daar tussen zit een switch. De Sr rechtstreeks aangesloten op het modem, precies het zelfde. Probleem gehad met KPN, en nu ook met Ziggo. Dus moet ik het zoeken in de SR. Maar dat heb ik opgegeven.
Echter een groen beeld heb ik nooit waargenomen. De informatie op tv verdwijnt na een paar minuten.
Een Vast IP adres zou mogelijk kunnen helpen, vraag me niet hoe dat werkt.
Mijn zwager heeft een Marantz receiver (2016) deze blijft gewoon doorspelen via internet radio.

Probeer inderdaad eens de receiver bedraad aan te sluiten, en wat meerdere zenders vast te zetten, kijken, ik bedoel luister wat daar mee gebeurd. Ik heb geen ervaring met spotify
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

DansaN

Citaat van: Spikes25 op december 19, 2017, 23:19:37
als ik  o.a. ook luistert naar Sky Christmas, naar een half uurtje geen geluid meer
Een half uurtje Sky Christmas is ook meer dan genoeg :yes:

Wel jammer van die andere zenders...

CBdicX

Wat mij op valt is dat ik met mijn SR7011 ook diverse stabiliteit problemen had, met Internet radio en ook overschakelen naar andere bronnen.
Vele resets gedaan, maar niets wat de problemen op loste.
Nu met de Denon X6400H, waarbij alles een copy is wat aansluitingen betreft van de 7011, totaal geen problemen meer, alles is zeer stabiel.
Nu zit er een behoorlijk prijs verschil in een 7011 en een 6400, maar toch vreemd dat dit met de 7011 tot problemen leidde.

Marcel3

Dag Michael, Hier precies hetzelfde probleem met mijn Sr6011 nadat er een update gedaan is. Erg irritant. Ben aan het denken om handmatig de oude FW erop te zetten.
Iemand ervaringen hiermee?

CBdicX

Citaat van: Marcel3 op december 27, 2017, 08:44:05
Dag Michael, Hier precies hetzelfde probleem met mijn Sr6011 nadat er een update gedaan is. Erg irritant. Ben aan het denken om handmatig de oude FW erop te zetten.
Iemand ervaringen hiermee?
Je kunt naar mijn weten niet een stap terug na een update, hoe vervelend ook.
Bij een hoop klachten zal er wel weer een "x. nog wat" worden uitgegeven die de fouten corrigeert.
Vaak krijg je er dan weer andere ellende voor terug........

xander32

Marantz en applicaties / firmware zijn geen gelukkig huwelijk. Wat ik dan idd niet snap is waarom het dan elders binnen hetzelfde moederbedrijf wel lukt (Denon)

CBdicX

Citaat van: xander32 op december 27, 2017, 09:27:59
Marantz en applicaties / firmware zijn geen gelukkig huwelijk. Wat ik dan idd niet snap is waarom het dan elders binnen hetzelfde moederbedrijf wel lukt (Denon)
Klopt.
Juist daarom ben ik weer overgestapt naar Denon vanwege instabiele handelingen die mijn 7011 met regelmaat aan het doen was.
Het lijkt mij dan toch in geld te zitten, de gemiddelde vergelijkbare Denon is toch behoorlijk wat duurder dan Marantz, maar inderdaad praten wij over nagenoeg identieke receivers, vreemd, zou niet moeten kunnen.
Denk dat Denon en Marantz nu misschien verder van elkaar af zitten dan in het verleden......

RHK

Tja, maar wel dure PM 10'en bouwen en nog steeds niks aan je softwareproblematiek doen. Gemiste kans voor de rest van de apparatuur, die in het lagere segment zit. Maar ja, wie weet wordt het van Marantz een goed voornemen voor 2018.  :no:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Wat ik begrepen heb tijdens het recente forum uitstapje naar Eindhoven (Marantz NL), is dat Marantz zelf ook wel duidelijk heeft dat zij meer van de hardware dan de software zijn; zo zal er (voorlopig) ook geen opvolger van de NA11 komen en maken ze in de meest recente apparaten, handig gebruik van het reeds bewezen heos platform, met dank aan Denon. Ik verwacht dan ook niet dat men nog veel tijd (lees; geld) gaat steken in hun wat minder recente modellen met hun brakke software 😕.

Citaat van: RHK op december 27, 2017, 13:58:48
Tja, maar wel dure PM 10'en bouwen en nog steeds niks aan je softwareproblematiek doen. Gemiste kans voor de rest van de apparatuur, die in het lagere segment zit. Maar ja, wie weet wordt het van Marantz een goed voornemen voor 2018.  :no:

Nieles82

#12
Hoi Michael, ook ik heb ineens last van dit probleem met mijn SR7010.
Tijdens gebruik met spotify, internetradio of streamen van mijn nas stopt die ineens en start de interface opnieuw op.
Hij moet dan weer opnieuw ze netwerk connectie maken en vervolgens kom ik weer in het online menu.
Die groene strepen heb ik niet elke keer, soms stopt de muziek gewoon en start de interface opnieuw op.

Mijn SR7010 heb ik bekabeld aangesloten met een vast IP-adres buiten mijn dhcp reeks. Heb een andere router geprobeerd, aansluiten via WiFi en factory reset van mijn routers en SR7010 maar niks helpt.
Ik baal hier ook erg van, en heb naar mijn idee alles geprobeerd wat ik heb kunnen doen. Ik ga toch morgen of van het weekend naar de dealer met dit probleem.

Het enige wat mij wel opviel is dat het vaak gebeurd op het moment dat ik iets met me telefoon doe die met WiFi op het zelfde netwerk aangesloten zit. Kan stom toeval zijn of niet....ik weet het niet.

DansaN

Citaat van: Nieles82 op december 28, 2017, 22:16:52
Het enige wat mij wel opviel is dat het vaak gebeurd op het moment dat ik iets met me telefoon doe die met WiFi op het zelfde netwerk aangesloten zit. Kan stom toeval zijn of niet....ik weet het niet.
Klinkt toch als een ip conflict, waarbij het lijkt of je telefoon het ip-adres van je SR krijgt.

Zit je vaste ip-adres wel buiten de DHCP range van je router?

Nieles82

Citaat van: DansaN op december 28, 2017, 22:37:17
Klinkt toch als een ip conflict, waarbij het lijkt of je telefoon het ip-adres van je SR krijgt.

Zit je vaste ip-adres wel buiten de DHCP range van je router?

Ja dat dacht ik ook maar heb hem buiten mijn DHCP reeks zitten dus dat kan het niet zijn.
Mijn reeks loopt van .30 tot .240
Mijn SR had eerst de .20 en nu de .250 maar dat maakt geen verschil.