Speakers A+B

Gestart door geoffreyvanvugt, december 17, 2017, 09:58:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: geoffreyvanvugt op december 17, 2017, 10:57:30
Misschien dat ik het toch eens ga proberen en horen of ik verschil merk. Thnx voor de antwoorden.. hello

Maar natuurlijk hoor je verschil het geluid komt dan uit vier speakers  :angel:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

#16
Citaat van: Whisper.nl op december 17, 2017, 10:55:25
klopt.

Maar voor je geruststelling die marantz kan met gemak twee setjes aan.

m.i. geen enkel probleem.
Een 3 Ohm nominaal load ,met dippen van 2 Ohm terwijl Marantz zelf 8 Ohm aanbeveelt ,nee dat gaat het hem niet worden .

edit: Marantz geeft aan "speaker A+B 8-16 Ohm .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Citaat van: TurboMarco op december 17, 2017, 11:01:27
Een 3 Ohm nominaal load ,met dippen van 2 Ohm terwijl Marantz zelf 8 Ohm aanbeveelt ,nee dat gaat het hem niet worden .

He die marco je hebt je trubo weer aan staan lees ik.

Speakers zijn toch geen 3 ohm hoop ik . waren toch zes ohm. dan wordt toch 3 ohm.
Als je geen gekke dingen doet. zoals je buitenramen laten rinkelen zal het beste wel loslopen.

Bij jou klopt dat wel. daar lopende de conussen de speaker uit  hello HLP HB

byebye Hans 

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

geoffreyvanvugt

 :roll: Ik laat het er wel bij.. Eerst maar eens echt goede speakerkabel voor mijn fronts en Platenspeler upgraden.  :roll:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

Citaat van: Whisper.nl op december 17, 2017, 11:05:51
He die marco je hebt je trubo weer aan staan lees ik.

Speakers zijn toch geen 3 ohm hoop ik . waren toch zes ohm. dan wordt toch 3 ohm.
Als je geen gekke dingen doet. zoals je buitenramen laten rinkelen zal het beste wel loslopen.

Bij jou klopt dat wel. daar lopende de conussen de speaker uit  hello HLP HB

byebye Hans
Hans ,de Jamo's zijn 6 Ohm nominaal met dipjes van rond de 4 Ohm of iets lager ,eerder lager denk ik want de de twee woofers die er in zitten zijn paralel ,dus komen die al op 4 Ohm uit ,de tweeter is een 6 Ohm versie .

Natuurlijk schiet die versterker niet in de stress wanneer je op bejaardenhuis luidsterkte draait ,maar op een normaal luisterniveau heeft die versterker het al erg zwaar ,je ziet het ook aan de specs vd Marantz ,70 W @ 8 Ohm / 100 W @ 4 Ohm .
Wanneer een versterker bij halvering van de weerstand zijn vermogen verdubbelt zou deze wel een load van 2 Ohm kunnen verwerken  :yes:

In mijn geval wapperen de conussen al lang niet meer  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

#20
Citaat van: TurboMarco op december 17, 2017, 11:15:18
Hans ,de Jamo's zijn 6 Ohm nominaal met dipjes van rond de 4 Ohm of iets lager ,eerder lager denk ik want de de twee woofers die er in zitten zijn paralel ,dus komen die al op 4 Ohm uit ,de tweeter is een 6 Ohm versie .

Natuurlijk schiet die versterker niet in de stress wanneer je op bejaardenhuis luidsterkte draait ,maar op een normaal luisterniveau heeft die versterker het al erg zwaar ,je ziet het ook aan de specs vd Marantz ,70 W @ 8 Ohm / 100 W @ 4 Ohm .
Wanneer een versterker bij halvering van de weerstand zijn vermogen verdubbelt zou deze wel een load van 2 Ohm kunnen verwerken  :yes:

In mijn geval wapperen de conussen al lang niet meer  :-D

Hi Macro,

Heb ik wat gemist. Geen wapperende broekspijpen meer  ??
pm me dan even ( anders gaan we teveel off topic)

Hans 

ps bejaardenhuis sterkte. die mensen zijn meestal doof dus staat ie op kwart voor negen. of lees ik je bericht verkeerd.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

geoffreyvanvugt

Citaat van: TurboMarco op december 17, 2017, 11:15:18
maar op een normaal luisterniveau heeft die versterker het al erg zwaar ,je ziet het ook aan de specs vd Marantz ,70 W @ 8 Ohm / 100 W @ 4 Ohm .

Ik mag toch aannemen dat deze versterker moeiteloos de Jamo's kunnen aansturen toch? Gewoon in normale aansluiting.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Whisper.nl

Citaat van: geoffreyvanvugt op december 17, 2017, 11:21:00
Ik mag toch aannemen dat deze versterker moeiteloos de Jamo's kunnen aansturen toch? Gewoon in normale aansluiting.

klopt. geen problemo . (een enkel setje van)
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

geoffreyvanvugt

Citaat van: Whisper.nl op december 17, 2017, 11:24:41
klopt. geen problemo . (een enkel setje van)

Gewoon 1 paar ja. En gewoon normaal aangesloten.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

Citaat van: geoffreyvanvugt op december 17, 2017, 11:21:00
Ik mag toch aannemen dat deze versterker moeiteloos de Jamo's kunnen aansturen toch? Gewoon in normale aansluiting.
Ik dacht dat ik nog niet helemaal wakker was  :-D clown1 :schater:

Lees nog ff terug en je komt tot de conclusie dat je er geen zorgen over hoeft te maken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Citaat van: TurboMarco op december 17, 2017, 11:30:15
Ik dacht dat ik nog niet helemaal wakker was  :-D clown1 :schater:

Lees nog ff terug en je komt tot de conclusie dat je er geen zorgen over hoeft te maken .

I rest my case here.

Anders gezegd zowel marco al ik zijn tot de conclusie gekomen dat je zonder problemen de boel kan aansluiten.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

geoffreyvanvugt

Citaat van: TurboMarco op december 17, 2017, 11:30:15
Ik dacht dat ik nog niet helemaal wakker was  :-D clown1 :schater:

Lees nog ff terug en je komt tot de conclusie dat je er geen zorgen over hoeft te maken .

Pfew.. :lol:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Proberen kan geen kwaad, behalve dat je 2 keer zoveel speakerdraad nodig hebt.

Ik zou wel oppassen met 2 van deze setjes aansluiten, dus 4 speaker kasten in totaal.
Hoewel het me zelf nooit gelukt is om een versterker op te blazen (4 speakers op een 2x15w 70's pioneer en dan feestje geven), geef ik die raad niet puur om onszelf in te dekken. Waar wij zeggen: Moet kunnen... is het toch lullig als het stuk gaat dan.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 17, 2017, 13:22:22
Proberen kan geen kwaad, behalve dat je 2 keer zoveel speakerdraad nodig hebt.

Ik zou wel oppassen met 2 van deze setjes aansluiten, dus 4 speaker kasten in totaal.
Hoewel het me zelf nooit gelukt is om een versterker op te blazen (4 speakers op een 2x15w 70's pioneer en dan feestje geven), geef ik die raad niet puur om onszelf in te dekken. Waar wij zeggen: Moet kunnen... is het toch lolliestoklig als het stuk gaat dan.

Ik wilde geen 2 paar aansluiten maar High en Low range van de speaker gebruiken van 1 paar.
Zoals op de foto. Dan A+B gebruiken van de PM7003.

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Ik denk dat dat, uiteindelijk, wel duidelijk is.
Om er dubbele bedrading op aan te sluiten kan, én kan geen kwaad. Je wint er alleen niets mee. Intern is die A/B schakeling niets anders dan een splitter van het signaal. Je wint er dus geen vermogen mee. Je zou net zo goed de dubbele bedrading enkel op A of B kunnen aansluiten. Zelfde resultaat. Dubbele aansluiting op de luidspreker gebruiken heeft in deze situatie dus totaal geen invloed.

Maar het kan wel.