M&G met kabels

Gestart door renes59, december 10, 2017, 10:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

In het topic van RicoRocks schreef ik dit:
Dat van die kabels moeten we maar eens gaan vergelijken, ik geloof er niets van.  8-)
Het mooiste zou zijn op verschillende sets, dus M&G met een kabelvergelijk. Bij 4 mensen thuis, 4 sets, 4 verschillende kabels, 4 M&G. Leuke bezigheid, mijn zolder en set is beschikbaar.

Om dat topic niet verder te vervuilen staat het nu hier.

Uit de reactie van Whisper ( Hans) maak ik uit dat het hem ook wel wat lijkt ( ?), is het wat om het te doen. Ik kom op 4 uit omdat ik niet meer kan bergen op zolder.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

poe he. begin volgend jaar.  notworthy

Neem ik diy and een NordOst Red Dawn XLR mee.

gr Hans  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: Whisper.nl op december 10, 2017, 10:43:21
poe he. begin volgend jaar.  notworthy

Neem ik diy and een NordOst Red Dawn XLR mee.

gr Hans  byebye
Het is dan de bedoeling dat we het ook een keer bij jouw set doen. Dus 4x vergelijken bij 4 verschillende mensen. Voordat we een uitslag hebben zijn we dan misschien wel een jaar verder. 4x een M&G.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op december 10, 2017, 10:54:55
Het is dan de bedoeling dat we het ook een keer bij jouw set doen. Dus 4x vergelijken bij 4 verschillende mensen. Voordat we een uitslag hebben zijn we dan misschien wel een jaar verder. 4x een M&G.

Lijkt me een aardige op set Rene. maar ??

Grz Whipser.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Misschien wil RicoRocks mee doen, zo ja dan is er nog 1 iemand nodig. Het hoeft voor mij niet snel achter elkaar, zoals ik al zei om mij doen we er een jaar over. Als er 4 mensen meedoen kunnen we afspraken gaan maken, rekening houdend met ieders wensen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Ik wil wel 2 dezelfde bd spelers ter beschikking stellen  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Bedankt voor het aanbod maar we doen het bij de deelnemers thuis, dan hebben we spul genoeg om mee te spelen. Aan het eind van de rit zal blijken of kabels wat uitmaken of niet en op welke set of niet, alles is mogelijk. De luidheid kan wel gemeten worden met een telefoon zodat we wel even luid spelen bij de deelnemers thuis.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Elke luiheid kan kan ik zo op mijn klompen aanvoelen.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Wil je dan met twee verschillende bronnen kabels vergelijken ,of steeds wisselen van kabels ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


TurboMarco

Thanks ! 2 dezelfde spelers lijkt mij wel een vereiste om tot een degelijk vergelijk te komen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik wil me er verder niet mee bemoeien, aan mijn lijf geen polonaise.
Maar als je een beetje aandachtig wilt luisteren is het niet handig om kabels te moeten wisselen.

NB

Persoonlijk ben ik er wel klaar mee. Ik bespeur wel verschil en inmiddels ben ik tevreden hoe al het spul in mijn set met elkaar verbonden is.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

#13
Voorbeeld: Men komt bij mij luisteren, gaan we bij mij kabels wisselen, op mijn set. Er wordt dus op wisselende sets naar kabels geluisterd, de enige constante factor zullen de kabels zijn en de luidheid waarmee gespeeld wordt. Of het nu wel of niet goed uitgevoerde test worden, het is mij gelijk. Bij mij zijn al vaker tests uitgevoerd tot nu toe geen eenduidig resultaat, ik hoor geen verschil diegene die kabels meenam wel.
De keer daarop gaan we bij Whisper luisteren en kabels verwisselen, op dezelfde manier als bij mij. Daar zal waarschijnlijk een andere uitslag zijn, etc, etc.
Nu kun je zeggen wat heb je aan zo'n test, net zoveel als aan alle andere tests want niemand heeft dezelfde set en zijn dus nergens de omstandigheden hetzelfde. Als je iets koopt is het altijd een gok, vandaar dat je ook altijd thuis moet luisteren voor je een beslissing neemt.
Wat heb je aan zo'n test? Niets je kunt er geen waarde aanhechten maar het is wel een heel leuke audiohobby bezigheid. De enigste die er wat aan hebben zijn die die meedoen want die hebben op hun set kabels getest. Misschien komen die tot verassende conclusies. Het is ook niet voor niets een M&G met een bezigheid erbij.
Ik geloof niet in kabels en alle andere fratsen op audiogebied, hoor ik wel verschil tijdens de M&G zal ik mij achter de oren krabben en zal het op dat moment even niet weten.
Er zal discussie komen over de uitvoer van de tests, zoals de tijd die er tussen zit om te wisselen, de muziek etc etc. Het zal niet volmaakt zijn maar dat is geen enkele test, ik heb nog geen volmaakte test meegemaakt. Al is de opzet volmaakt na 2 a 3 x hetzelfde stuk muziek te hebben beluisterd ben je er flauw van, tenminste ik wel, de aandacht is dan weg.
Wat ik voor oren heb is dat we 4x een gezellige  M&G hebben met plezierige mensen en een kleine kabeltest om het spannend te houden, want wie weet wie weet. Ik zeg 4 omdat ik maximaal 4 mensen kan bergen op mijn luisterzolder. Mijn idee komt ook voort uit de opmerking dat iemand verschil hoorde en dat ik dat niet geloof.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Idd een leuk tijd verdrijf. Komt Jomanda ook ?   :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site