Een nieuwe receiver de 7011, de 7012 of.....toch een Cambridge CXR 200

Gestart door insomniac, september 20, 2017, 23:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

insomniac

Hallo allemaal,

Nieuw op het forum en mijn eerste post. Voordat we naar de vraagstelling gaan terug naar waar het virus ooit begon. Stereosetjes waren altijd wel leuk maar het begon eigenlijk pas echt toen ik de SONY TAE/TAN 9000es voor en eindversterker aanschafte icm de DVP S7700 ES DVD Player. Een supergelikt setje gecombineerd met  Infinity kappa's 8.2i speakers. Alleen bleken de kappa's bij hoger volume toch ietwat moeilijk te controleren voor de Sony eindversterker. Dus op zoek en uiteindelijk JK ACOUSTICS monoblokken (active 1  MK2) erbij gehangen. Deze blokken waren zo goed dat ik ook de voorversterker heb aangeschaft. De JK set speelde de Sony qua muziek helemaal weg. Dat speelgoed is nu eenmaal van een heel andere orde. Mooi...ik had het beste van 2 werelden. Maar waar er op muziekaal vlak voor mij iig op financieel vlak het hoogste mogelijke was bereikt en ik met een enorme grijns genoot van mijn muziek daalde de WAF ( wife acceptance factor) rechtevenredig. Maar mijn lieve schat gunt mij mn hobby en heeft de proef glansrijk doorstaan.

Kids......dat was een heel ander verhaal. Wie kinderen heeft weet dat deze als een spons elk beetje vrije tijd absorberen.  Van muziek luisteren kwam al vrij snel niets meer want Sesamstraat en tic-tac waren voor die kleine ukkies veel interessanter. En buiten dat ik ze af en toe wel eens plagerig bovenop m'n infinity's zette werden deze nog maar sporadisch gebruikt.

Dus......alles eruit en kleiner spul. Een Sony es receiver (da 5200 es) en een sacd speler welke ik tot op heden beiden nog gebruik. De speakers werden gedownsized naar Visonik concept 5 front icm visonik center en visonik Davids als rear icm mission subwoofer. En vorig jaar als aanvulling nog een mediaplayer ( Himedia q 10 pro)  En het was goed.....totdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan en mn  mission sub overleed .....Op zoek naar een nieuwe sub kreeg het virus me opnieuw in z'n greep. Aangezien mijn huidige receiver een kleine 10 jaar oud is en op HT gebied " ietwat"  achterloopt is het tijd om deze  te upgraden. En dat is waarbij ik jullie hulp nodig heb. Ik ben in het bezit van een TV die 4K kan weergeven, en heb recentelijk een jamo J112 actieve  sub gekocht.

Allleen zoals ik al zei ben ik er een tijd je uit qua receivers enz. Ik heb diverse receivers de revu laten passeren oa een Cambridge cxr200,  onkyo 1100rz,  Yamaha of een marantz 7011
Nu zag ik dat inmiddels de marantz 7012 is gelanceerd en de 7011 qua prijs heel aantrekkelijk is geworden. Want dan is er nog geld voor de 7007 dvd player.

Mijn vraag, gezien mijn 5.1 opstelling waar ik niet aan wil veranderen is de 7012 zo veel beter dan de 7011? Want......heb ik überhaupt iets aan dolby atmos , DTS-X en de af fabriek geïntegreerde  Auro 3D in de 7012 icm mijn 5.1 speaker opstelling?
En de Cambridge cxr 200 lonkt stiekem ook nog maar heeft geen aanvullende  software mbt ruimtecorrectie  zoals bv audyssey van marantz.    Ik hoop dat jullie me ietsje wijzer kunnen maken.

Keuzes keuzes keuzes.......

thx




Kamidioblitz

Er zit nauwelijks verschil tussen de 7011 en de 7012. De 7012 heeft de Auro Update a 150 euro standaard. Dingen om op te letten: hdmi versie (je wilt minimaal 2.0a ivm HDR). Waarom zou je nog investeren in een ud7007? Je kan beter een uhd speler kopen.

Camebridge is ook mooi, is volgens mij wat mooier dan de Marantz maar geen Atmos, mocht je dat willen. Camebridge heeft wel een UHD speler die mooi past erbij als je dat belangrijk vind.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

insomniac

En het is geworden........ de  8012  HB pompom pompom HB  Zie bijlage ;-)  icm ud7007.
ietwat laat maar toch nog bedankt voor je input Kamidioblitz!

pameijer

Mooi apparaat die 8012! Hamvraag is natuurlijk hoe het klinkt.

Maar, op de foto lijkt er toch echt een beschadiging op de nieuwe SR te zitten. Links van de tekst "input selector". Was je je daar bewust van? En ook de lade van je speler lijkt een beetje scheef te zitten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

insomniac

Het klinkt eigenlijk na een korte inspeelduur (geleverd de 27e) al super.

Qua instellingen zijn er nogal wat mogelijkheden dus daar experimenteer ik nog even mee lol, maar hij klinkt een stuk muzikaler dan mijn sony str-da 5200es. Een warmere klank. Voorts wil ik nog gaan experimenteren met BI-AMPEN. Heb  vd hul tea-track speaker kabel liggen. Kijken hoe dat klinkt ipv de nu aangesloten MIT.

Ik denk dat hetgeen je ziet een afwijking van mijn gsm camera is....lol voor zekerheid nog ff gechecked, wil je dat nooit meer doen  :schater: