Geen internet verbinding SR 7007 HELP !!!

Gestart door Tsjoemusky, december 03, 2017, 16:11:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tsjoemusky

Beste mensen,

Ik heb hier al 5 jaar een SR 7007 staan en nooit verbinding kunnen maken met mijn router. Ja, ik weet het, ben af en toe wat langzaam.

Vandaag weer gegoogled en meerdere van dit soort problemen gevonden met bijpassende antwoorden om het op te lossen. Niets heeft het probleem kunnen verhelpen. Ik wwordt er langzaam maar zeker gek van.

Nu is mijn vraag of er iemand in de buurt van Uithoorn woont die mij kan helpen de receiver aan mijn moden goed werkend te krijgen? Ik vermoed dat diegene vooral verstand van netwerken en routers moet hebben, want daar ontbreekt het mij aan  :-( :-( violent1

Groet,
Pim

Maus


Tsjoemusky

Reset van modem en SR. DHCP op automatisch en handmatig. Laptop aangesloten op router en naar instellingen gekeken en geprobeerd een vast adres te geven. Maar dat laatste weet ik niet zeker daar ik van routers niets weet en alles er als abracadabra uit ziet.

Via de Marantzapp is alles te bedienen overigens. Maar connectie maken via lan lukt niet.

Maus

Lastig. Zonder te zien weet ik er ook niet alles van af..

Tsjoemusky

Precies.....daarom hoopte ik ook op een 'kenner' die in de buurt woont.....

Spikes25

Misschien trap ik een open deur in, maar in de handleiding pagina 27 en 135 staan precies de stappen beschreven.
Erg moeilijk is het niet.

Kabeltje vanaf je router erin, en dan is het bijna gebeurt. Kijk even of de leds knipperen bij de UTP aansluiting achterop je SR 7007. Lijkt mij dat het dan moet werken. Bijinstellingen IP -besturing, deze op ALTIJD AAN zetten.

Zie ook pagina 56.
Mijn ervaringen met internet radio is wisselend. Sommige zender vallen soms na een half uur uit, moet ik deze opnieuw activeren. de app is leuk, maar werkt klote traag.

Maar misschien bij werkt het perfect. Laat even weten of alles werkt, wissel ook het UTP kabeltje.

Suc6
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Tsjoemusky

Geen open deur hoor. Ik stel het alleen maar heel erg op prijs dat je met me meedenkt!

Kabeltje heb ik al verwisseld. Zelfs van poort op de router ben ik gewijzigd. Ik doe alles precies volgens het boekje en volgens mij moet het een ook een fluitje van een cent zijn.

Ik vermoed dus dat er ergens een instelling in mijn SR of router niet helemaal lekker met elkaar communiceert. Want het wil dus niet werken.

Het gaat mij gedeeltelijk om de Internet radio. Maar vooral ook om updates van de SR. Want ook die kan ik al 5 jaar niet binnen halen.

Marvin

Alle internet kabels uit je router trekken. Stekker uit de router en opnieuw laten opstarten. Als die router er weer is stop je je sr als eerste er weer in. En probeert deze nu werkend te krijgen. Zo zou je storende factoren van andere apparaten moeten kunnen elimineren. Als die sr werkt ga je aan het volgende apparaat werken.

Ron_Z

Citaat van: Tsjoemusky op december 13, 2017, 08:43:43
Maar vooral ook om updates van de SR. Want ook die kan ik al 5 jaar niet binnen halen.

Dat kan ook gewoon via een usb stick via http://firmware.marantz.eu/index.php

geoffreyvanvugt

Is het niet een HDMI board fout? Bij Onkyo's zat HDMI en LAN ingangen bij elkaar.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Bert Poelman

Heb je een modem en router ineen? Of losse router achter modem? Dat was hier het probleem. Sinds ik ziggo box heb is verbinding met marantz goed

Whisper.nl

Ben een leek op gebied wat modems betreft.
Echter hoe oud is dat modem ?

Is het niet tijd voor een andere. Bij de KPN winkel kun je, onder inlevering van de oude" zo een nieuwe halen.
In de paar jaar dat ik een modem gebruik is dit, volgens mij, al de zesde.
Als er een heel nieuw model uitkomt pak ik de oude in ga na de winkel en wordt ie zonder vragen omgeruild.

m.i zijn de instellingen, fabrieksaf, al ruim voldoende voor een leek om prettig mee te werken.

Groet Whisper.

ps mijn tip altijd alles bij een modem middels snoer aansluiten. Dus geen wifi enz. (yep jongens ik weet wifi kan best werken maar een bedraad modem is ideaal)
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin


NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Whisper.nl

Citaat van: marvin op december 14, 2017, 16:59:20
En dat voor een leek.

Klopt. ik heb geen verstand welke poort of vast ip adres je moet gebruiken of hoe je dat moet instellen.  pompom

Hoe ie aangesloten moet worden snap ik nog wel
en de aan en uit knop weet ik ook nog te vinden.

gr
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet