HDMI board

Gestart door sonsan, november 26, 2017, 21:24:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik ben een fervente bezoeker van de Audio en hifi topics van Tweakers. Ik lees daar zeer vaak met knikkende knieën de HDMI board problemen bij Onkyo. Het lijkt wel of nagenoeg elke Onkyo receiver daar vroeg of laat wel last van gaat krijgen met een kostbare reparatie als gevolg.
Aangezien ik nog maar pas twee jaar Marantz liefhebber ben vraag ik me af hoe de HDMI boardjes bij Marantz zich houden. Af en toe zie ik wel eens een melding voorbij komen van een defect board maar zeker niet zo vaak als bij Onkyo. Maakt Marantz nu zoveel betere HDMI boards waar Onkyo iets van kan leren?
Ik ben in het gelukkige bezit van een SR7007 en mag toch hopen dat dit HDMI boardje nog een paar jaartjes mee zal gaan.....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

sonsan

Niemand die hier ervaring mee heeft (positief of negatief)?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

geoffreyvanvugt

Met de Onkyo 3008 had ik dit probleem ook. Is wel kosteloos vervangen.
Ik heb nu een half jaar al de Marantz SR7011 en geen probleem gehad.
Ik ben er ook wel wat huiverig voor met mijn Marantz.

Mijn buurvrouw had wel problemen met haar SR5009. Wel bekende "Onkyo" probleem.
Waarschijnlijk had ze het zelf veroorzaakt door een HDMI kabel eruit/erin te doen terwijl de
receiver nog aan stond.

Net buiten de garantie natuurlijk maar ook kosteloos gerepareerd meen ik.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sonsan

Ik wist niet dat het verwijderen van een hdmi kabel de veroorzaker van al die problemen was....
Dat zou dan ook gemakkelijk bij een Marantz kunnen gebeuren dus? Wel even een puntje om te onthouden....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Stadium III

Naar mijn weten heeft marantz ook zijn problemen met HDMI borden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

Citaat van: Stadium III op november 29, 2017, 17:19:19
Naar mijn weten heeft marantz ook zijn problemen met HDMI borden

Wel in de *009 serie. Vanaf *010/11 niks meer van gehoord.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sonsan

En de 007 serie.......??
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Frits Denon

Eigenlijk toch slecht, dit. :no:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Spikes25

@sonsan ,

Ik ga roet in het eten gooien, ik heb ook de Sr 7007, en was bij aankoop al naar z'n kl...te
HDMI is een prachtige toevoeging maar de zwakke schakel in een receiver. Ongeacht merk en prijs.

Wat de oorzaak hier van is geen idee, misschien dat een technieker hier op het forum hier meer over kan vertellen.
Ik heb iets gehoord dat kleine retour stroompjes van aangesloten apparaten de oorzaak is, of dat waar is durf ik niet hard te maken.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Marvin

Bizarre is dat bij een tv van €100,- die HDMI poorten de tijd wél overleven.

RoGEK

Ik heb een NR1603 en een SR5007
ze zijn 5 en 4 jaar oud
Nu wordt de 1603 extreem veel gebruikt, zo ongeveer 10-12  uur per dag staat deze aan.

Nu begint deze sinds een paar weken na ongeveer 30 minuten na het aanzetten gewoon van zijn hdmi input af te vallen (voor de stb/iptv ontvanger) naar wat anders en neit meer aan de gang te krijgen zonder de receiver uit en aan te zetten..

Het lijkt ook het begin van het einde van het hdmi board ben ik bang...

Achja, na 5 jaar vol gebruikt te zijn is het een mooie om de 5007 door te schuiven naar de tuinkamer en iets nieuws te kopen voor in de woonkamer ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Maus

Leg er voor de gein eens een PC ventilator op, misschien duur het dan langer of blijft hij het doen.

pdufrenne

Citaat van: RoGEK op december 03, 2017, 22:26:29

Het lijkt ook het begin van het einde van het hdmi board ben ik bang...


Het begint een stokpaartje van me te worden, maar kijk eens naar de HDMI kabels.
Zeker als deze van de goedkope categorie zijn.
Alvorens nieuw te kopen zou je ook eerst de kabels kunnen omwisselen.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op december 03, 2017, 23:07:58
Leg er voor de gein eens een PC ventilator op, misschien duur het dan langer of blijft hij het doen.

Ik heb gewoon zelf een custom AV-cooler gemaakt voor mijn SR7011.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360