Hmdi porten ik kom er niet uit

Gestart door remco2706, november 26, 2017, 19:39:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Goedenavond iedereen,
Volgens mij heb ik een klap van de molen gehad ofzo want ik kom er niet uit hoe ik alles nou het beste kan aansluiten.
Ik kwam erachter dat via mijn samsung ks8000 tv de game ingang en de blueray ingang ophetzelfde kanaal zitten,dit vind ik storend omdat ik mijn game instellingen hierop heb staan.
Ik heb iets niet goed staan maar ik kom er niet uit wat.
Ik heb  een marantz 7005 en de ps4 aangesloten op hdmi gameport en de bd speler op de bd hdmi ingang.
1 hdmi kabel gaat van de reciever naar de tv,dit moet dan toch goed zijn?snap gewoon niet waarom ik dan geen aparte kanalen kan toewijzen via mijn tv,ik krijg pas beeld van de bd speler op hetzelfde kanaal waarop ik game.
Ook krijg ik geen kpn geluid over mijn boxen via hdmi arc,al die kabels raak ik het spoor bijster.
Ik kan me ook niet goed concentreren en raak gauw de weg kwijt.

Marvin

Nou dat laatste in acht genomen;
Ik zou elk apparaat apart op de tv aansluiten via HDMI, dus op de ingang van de tv die jij wilt. En elk apparaat enkel voor het geluid op de versterker aansluiten met een glasvezel spdif kabeltje. Gaat je een hoop gedonder schelen.

Rustig aan, we komen er hier met z'n allen wel uit.

Janver

Als je vanaf de receiver 1 kabel naar de tv hebt lopen dan is het logisch dat er op de tv maar 1 kanaal te selecteren is. De tv ziet alleen de SR7005 als bron en kan niet zien wat voor bron de receiver heeft.

Hoe heb je de KPN aangesloten?
Ik heb een Onkyo en ik gebruik de tuner van de TV voor digitale televisie van Ziggo. Ik heb ARC ingeschakeld. Dan moet de Onkyo in TV/CD modus staan om geluid te krijgen via Onkyo. Dat heeft Onkyo zo bepaalt. Ik neem aan dat Marantz hetzelfde heeft.
Hier kan uw reclame staan!

remco2706

Ik denk dat ik dan alles apart op de hdmi aansluit van de tv,vind het knap irritant zo eigenlijk.

Ik heb inderdaad ook arc op de marantz,dat had ik gedaan en het werkte ook wel maar niet naar tevreden heid,gekraak soms en lichte ruis,en het gekke was dat ik gewoon beeld had op mijn tv als ik de reciever uitzette,dan kreeg ik gewoon weer geluid via mijn tv.
Deed ik de receiver aan dan werd het scherm even zwart en kreeg ik weer beeld met het geluid uit de speakers,dat zou toch niet zo moeten zijn?
Ik deed de hdmi kabel van de kpn wat nu in mijn tv zit naar hdmi arc van de reciever,de hdmi wat nu op hdmi 3 zit van mijn tv deed ik ook in de arc aansluiting.
Zou toch goed moeten zijn,of zie ik nu iets over het hoofd?

Janver

Gekraak en ruis kan niet goed zijn. Dat zou mogelijk aan de HDMI kabel kunnen liggen die niet lekker in een HDMI poort zit. Weet ik niet zeker.

Voor de rest klopt het schakelen van geluid van tv naar receiver  en vice versa, ook het zwart worden van tv kan normaal zijn. Weet niet of het laatste aan de tv dan wel receiver kan liggen.

An sich hoeft KPN niet op een ARC aansluiting te zitten. Het moet gewoon op een HDMI in poort zitten.
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

"Ik heb inderdaad ook arc op de marantz,dat had ik gedaan en het werkte ook wel maar niet naar tevreden heid,gekraak soms en lichte ruis,en het gekke was dat ik gewoon beeld had op mijn tv als ik de reciever uitzette,dan kreeg ik gewoon weer geluid via mijn tv.
Deed ik de receiver aan dan werd het scherm even zwart en kreeg ik weer beeld met het geluid uit de speakers,dat zou toch niet zo moeten zijn?"

Volgens mij is dat precies zoals het hoort.
Voor het gekraak zou ik ook de HDMI kabel wisselen.
Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat alles op de tv aansluiten met een HDMI en het geluid apart naar de Marantz het handigst is. Scheelt je een hoop gerommel waar je niet op zit te wachten.

remco2706

Ik denk misschien dat dat beter is,keer even een goed moment zoeken om te rommelen.
Ik was juist in de veronderstelling dat je helemaal geen beeld meer hoort te krijgen als de kpn via hdmi naar je reciever loopt.


Bert Poelman

Misschien een heel stomme vraag; maar welke 7005 gaat het over? De SR?

remco2706