Hoe zijn jouw (huidige) luisteromstandigheden qua woning i.c.m. buren e.d.?

Gestart door Cornelis1921, november 23, 2017, 18:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Dat jullie in rust worden gelaten door de buren mag een godswonder heten 😄.

Citaat van: Stadium III op november 26, 2017, 15:23:02
Buren ? Ha knallen met die hap,nooit de buren aan de deur staan  :angel:

Voorn

Ik heb een jaren 60 midden woning en heb de mazzel dat de woningen gespiegeld aan elkaar zitten. Aan de ene zijde van mijn woning heb ik de gang, toilet en trap, keuken en de buren dus ook en daardoor ervaren hun weinig overlast in de woonkamer. Aan de andere zijde zit mijn woonkamer en die van de buurvrouw tegen elkaar, maar deze buurvrouw is doof, daardoor ben ik erg Blij!  Ik moet wel erkennen dat ik mijn speakers op spikes  en tegels heb staan waardoor volgens mij al veel minder overlast is als eerder. Mijn buurmeisje is niet doof en heeft al enkele keren aangegeven dat ze niks gehoord heeft van mijn luister sessies die niet altijd even zachtjes gaan.
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Spikes25

Wij wonen in een hoekwoning, eind begin jaren 80. Mijn wat oudere buurvrouw heeft last van de TV, ook al staat ie uit. Bij de buuf langs geweest, TV NIET te horen, ook haar zoon kon niets horen, zij wel. Via een app op mijn gsm, het volume opgeschroefd normaal standje 14 opgeschroefd naar 30, niet te horen. Toen kregen de andere buren de schuld. Inmiddels ligt de schuld weer bij ons. ze hield mij een tijdje geleden aan, of ik nogmaals wil komen luisteren, dit nu naar 3 pogingen afgekapt.
Misschien leeftijd gerelateerd.....maar ze praat niet meer met ons, lekker rustig..toch.
Dat ze mijn Marantz kan horen, kan ik me iets bij voorstellen, ondanks ik zoveel mogelijk rekening houd met de buren. Wat ik ook afspeelt, de boel staat niet te bonken, mede omwille van de Bueren, geen sub geplaatst. Vreemd is alleen, als ik naar de WC gaat ik de bas wel goed hoort, zelf de stoelgang komt dan automatch op gang
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

xander32

 :-D

Citaat van: Spikes25 op december 02, 2017, 12:54:26
...
Wat ik ook afspeelt, de boel staat niet te bonken, mede omwille van de Bueren, geen sub geplaatst. Vreemd is alleen, als ik naar de WC gaat ik de bas wel goed hoort, zelf de stoelgang komt dan automatch op gang

jowa


jowa

Wij wonen in een middenwoning uit 2007.
We horen de buren eigenlijk nooit.
Muziek draai ik meestal overdag via de set en 's avonds via een hoofdtelefoon op de set, maar meestal op de laptop.

De set staat op zolder in de lengte richting opgesteld met zo goed als geen interactie met de muren, want zeker 2,5m li en re van de muren vrij. Voordeel van een brede woning. :-)

Verbouwplannen zijn er om de zolder in tweeën te delen, met voor en achter een kamer.
Als dat voor elkaar is komt de set op de korte wand te staan van ongeveer 4m breed en bijna 7m lang.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

... 28m2 luisterplezier in het verschiet, verre van behelpen.

Citaat van: jowa op december 02, 2017, 15:56:08
Wij wonen in een middenwoning uit 2007.
We horen de buren eigenlijk nooit.
Muziek draai ik meestal overdag via de set en 's avonds via een hoofdtelefoon op de set, maar meestal op de laptop.

De set staat op zolder in de lengte richting opgesteld met zo goed als geen interactie met de muren, want zeker 2,5m li en re van de muren vrij. Voordeel van een brede woning. :-)

Verbouwplannen zijn er om de zolder in tweeën te delen, met voor en achter een kamer.
Als dat voor elkaar is komt de set op de korte wand te staan van ongeveer 4m breed en bijna 7m lang.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

erik62

Wij wonen in een vrijstaand oud boerderijtje in het bos dus overlast door de muziek veroorzaak Ik niet. De enige die er last van heeft is mijn echtgenote die tijdens mijn luistersessies demonstratief de deur tussen de woonkamer en keuken dichtgooid........
Mijn woonkamer is ongeveer 40m2 groot en is L vormig. Mijn luister plek is ongeveer 6 meter van de luidsprekers  vandaan.De luidsprekers staan de in lengte richting opgesteld en ongeveer 3 meter uit elkaar. Ze staan 50 centimeter van de achterwand en 60 centimeter van de zijwanden. Achter de luidsprekers zijn glasgordijnen tot op de grond en aan de zijde waar Ik luister zijn ongeveer 7 meter glasgordijnen en achtergordijnen tot op de grond. Op de grond hebben we hoogpolige wollen vloerbedekking.
Ik Ben ERG tevreden over de akoestiek.........

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op februari 03, 2018, 08:59:46
Wij wonen in een vrijstaand oud boerderijtje in het bos dus overlast door de muziek veroorzaak Ik niet. De enige die er last van heeft is mijn echtgenote die tijdens mijn luistersessies demonstratief de deur tussen de woonkamer en keuken dichtgooid........
Luister jij dan naar zulke slechte muziek, Erik? :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik62

 :schater: :schater: :schater:
Neen hoor. Mijn vrouw heeft helemaal niets met Mijn hobby en vindt het al erg snel " te luid".

geoffreyvanvugt

Citaat van: erik62 op februari 03, 2018, 09:15:41
:schater: :schater: :schater:
Neen hoor. Mijn vrouw heeft helemaal niets met Mijn hobby en vindt het al erg snel " te luid".

Hmmm... Herkenbaar.. :roll:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

... wanneer hare maje ook in de kamer zit, hou ik rekening met de muziekkeuze, dat werkt  :yes:.

sjoek

Citaat van: xander32 op februari 05, 2018, 06:38:21
... wanneer hare maje ook in de kamer zit, hou ik rekening met de muziekkeuze, dat werkt  :yes:.

Hier precies hetzelfde   :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op februari 05, 2018, 06:38:21
... wanneer hare maje ook in de kamer zit, hou ik rekening met de muziekkeuze, dat werkt  :yes:.
Als mijn maatje John over de vloer is idem dito. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *