Streaming TIDAL Masters bedraag via laptop

Gestart door Edwinwindsurf, november 18, 2017, 21:09:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwinwindsurf

Ik heb een Marantz SR 5006. Ik wil graag TIDAL Masters streamen vanaf de laptop. Ik heb de Marantz bedraad aangesloten op de laptop met een netwerkkabel en/of HDMI. In het scherm van TIDAL was deze 1x zichtbaar om te selecteren om masterkwaliteit te streamen. Daarna lukte dat niet meer.

Hoe doen jullie dat? Via de ingebouwde AirPlay lukt het niet. Ik heb geen Bluetooth dongle.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AkTeVox

#1
Heb je de mogelijkheid om de SR5006 via USB met de laptop te verbinden?

Edwinwindsurf

Citaat van: AkTeVox op november 19, 2017, 12:25:44
Heb je de mogelijkheid om de SR5006 via USB met de laptop te verbinden?

Ja, dat is mogelijk. Volgens mij kan ik daarmee alleen bestanden afspelen op de laptop afspelen en geen TIDAL streamen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AkTeVox

Of het een bestand of Tidal is maakt in principe niet uit....  :wink:

Edwinwindsurf

Ik zal het nog eens gaan proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maus

Kun je zomaar een netwerkkabel tussen een laptop en een apparaat hangen, of moet daar een router of switch tussen?

Er komt uit een ver verleden iets bovendrijven met speciale cross kabels, maar hoe dat zat?

AkTeVox

Via de instellingen van de laptop de SR als geluidskaart selecteren hé :wink:.

AkTeVox

Citaat van: Maus op november 19, 2017, 12:51:58
Kun je zomaar een netwerkkabel tussen een laptop en een apparaat hangen, of moet daar een router of switch tussen?

Er komt uit een ver verleden iets bovendrijven met speciale cross kabels, maar hoe dat zat?

Was dat niet iets om 2 pc's direct met elkaar te verbinden?

Maus

PC of SR gedragen zich toch gelijk naar een router, dus wellicht ook naar elkaar?

pdufrenne

Makkelijkste oplossing is om de PC en de SR met een HDMI kabel met elkaar te verbinden. Op de PC moet je dan de SR als geluidskaart selecteren.

De twee over het LAN of WiFi netwerk met elkaar verbinden is mogelijk, maar dan moet de PC zich als muziek server (DLNA) gedragen. ik betwijfel of dit in combinatie met de Tidal app werkt.

Een cross cabel stamt nog uit de oude seriële tijd van RS 232. Is hier niet meer mogelijk.

Een netwerk kabel tussen de twee, zonder switch of router is in princiepe mogelijk, maar dan moet je handmatig alle IP adressen invoeren en heb je geen verbinding meer met internet (Tidal). Raad ik dus af!

De SR als USB geluidskaart kan ook niet. Deze functie is niet aanwezig op de SR.
Hij zou dan een vierkante USB connector aansluiting moeten hebben.

Ik adviseer dan ook om de eerste optie te gebruiken (HDMI).
Heeft jou PC géén HDMI aansluiting, dan kun je het beste een externe geluidskaart op de PC aansluiten (over USB) met een S/PDIF output, en deze met Toslink kabel met de SR verbinden.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Edwinwindsurf

Ik zal straks eens gaan testen. Ik heb HDMI op de laptop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Edwinwindsurf

Het is gelukt[emoji1303]. Bedankt voor jullie tips en adviezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pdufrenne

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Edwinwindsurf

Dank je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maus

Citaat van: pdufrenne op november 19, 2017, 16:03:06

Een cross cabel stamt nog uit de oude seriële tijd van RS 232. Is hier niet meer mogelijk.

Ja dat wist ik wel, dat het van 'ver verledentijd' kwam maar ik volg de ontwikkelingen op dat gebied al heel lang niet.