Koelkast springt aan, beeld weg..

Gestart door geoffreyvanvugt, november 16, 2017, 11:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Of je laat het in het geval van het laatste alleen bij de SR7011, die kan toch aardig surround geluid produceren, dacht ik?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

geoffreyvanvugt

#31
Citaat van: RHK op november 22, 2017, 06:58:44
Of je laat het in het geval van het laatste alleen bij de SR7011, die kan toch aardig surround geluid produceren, dacht ik?

Nee...
Ik heb zowiezo 2 extra kanalen nodig om naar 11.0 te gaan. De SR versterkt tot 9.0.
En alles werkt prima, behalve dus die ene blok. Naar aanleiding van dit topic ben ik even aan het prutsen geweest.

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5800.0.html?PHPSESSID=e23f866be6410ec9c8dc3602f48d9755

Ik heb even het blokje aangesloten los van de SR. Dus alleen blok plus een speaker. Verder niks. Duidelijke brom.
Toen heb ik even een koper draadje even aan de aarde gehangen van stopcontact en dit draadje tegen chassis van blokje gedaan. Nog steeds een brom. Ik denk gewoon dat er echt een defect in dit blok zit. Dit is de enige van de 7x blok die de brom heeft. Ik ga het weg brengen voor controle/reparatie.

Zo klinkt het. https://www.popschoolmaastricht.nl/media/storing_ratel_50hz.mp3
Alleen is dit dat veel harder vanuit mijn speaker. Wordt dus een "ratel" genoemd.

Beschrijving van ratel.
Is een aanhoudend geknetter op één toonhoogte. Ontstaat vaak door: dimmers, computers, beeldschermen, TL licht, digitale signalen. Leg geen audio kabels parallel aan kabels waar een digitaal signaal doorheen gaat. Als dimmers de oorzaak zijn, is het geknetter minder als je de lampen uit draait of juist voluit zet. Gebruik goed ontstoorde dimmers. Sluit dimmers op een andere stroomkring aan dan de audio. Kwalitatief betere dimmers storen ook minder. Gebruik goed afgeschermde kabels voor de audio, liefst symmetrische. Een kapotte microfoonkabel (aarde los) kan ook een oorzaak zijn. Een enkele keer helpt het om de netstekker van een audioversterker andersom in het stopcontact te steken. Ratel kan ook veroorzaakt worden door een defect in de voeding van bijvoorbeeld een mengpaneel, effectapparaat of versterker. Spoor de oorzaak op door systematische uitsluiting.









Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

RHK

Dat zou dan iig goedkoper zijn dan een aanschaf van en MM denk ik. Succes!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

geoffreyvanvugt

Citaat van: RHK op november 22, 2017, 09:22:08
Dat zou dan iig goedkoper zijn dan een aanschaf van en MM denk ik. Succes!

Gelukkig zijn ze niet zo duur op MP. Dus mocht het echt niet op te lossen zijn kan ik altijd kijken voor een vervanger..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Waar ik ook ben achter gekomen is dat de blokjes een Voltage Selector draaiknop hebben. Nou wist ik dit wel maar toen ik goed keek stonden ze allemaal op 120/240 volt. In Nederland hebben we toch 220/230 volt? Daarom heb ik ze allemaal op 115/230 volt gezet. Kan geen kwaad lijkt me. Ik ben alleen te laat met het checken van deze knop op de brom blok. Hij staat al ter controle bij een zaak hier in de buurt. Misschien was dat het euvel wel?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Nee, maakt niets uit. De spanning varieert door diverse dingen:
Hoe ver zit je van het trafo huis, hoe lang zijn je kabels, elektrische verbruikers die aan staan etc. Ik weet niet of je toevallig elektrisch kookt, meet maar eens spanning uit het stopcontact als het fornuis aan is. Is veel lager dan.

Maar over het algemeen 225-235 is mijn ervaring.

Whisper.nl

tip van de meester.  :zzz: zet de koelkast uit. heb je daar geen last meer van.  redface :no:

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

geoffreyvanvugt

Citaat van: Whisper.nl op november 22, 2017, 21:00:01
tip van de meester.  :zzz: zet de koelkast uit. heb je daar geen last meer van.  redface :no:

Dat probleem is al opgelost. Al een paar avonden film gekeken zonder problemen. Wel dankzij de aanpasingen die ik heb gemaakt. Het verhaal van hierboven gaat nu eigenlijk meer over een eindtrap.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

#38
Verdorie... :x :x

Ik zat film te kijken net en poef... Weer beeld even weg tijdens koelkast aan of uit gaan.
Ik heb alles op 1 groep gedaan betreft HT en overal van die Monster stekkerbakken geplaatst
en nog steeds dit probleem dus. Ik ben er helemaal klaar mee en ik bel morgen een elektricien.

Ik denk ook niet dat het aan de koelkast zelf ligt. Redelijk model van deze tijd..
Het is een Whirlpool ARC 5524 fridge. Klasse A.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Oeps, de ARC 5524  shutup.



:-D ... goed dat je er iemand met verstand van zaken naar laat kijken  :yes:.

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op december 04, 2017, 06:40:26
Oeps, de ARC 5524  shutup.

Is er iets met dit type waar ik niks van af weet dan?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

geoffreyvanvugt

Citaat van: pietjepc op december 04, 2017, 11:00:39
Grapje Geoffry, grapje :wink: :-D

Pff. Gelukkig. Ik schrok er van. Op een gegeven moment weet ik gewoon niet meer waar ik het zoeken moet..
En het rare is dat het ook alleen met beamer gebeurt terwijl dat nu op dezelfde groep als de rest van HT zit..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Net gebeld met met de lokale installatie bedrijf en ze nemen vandaag nog even contact met mij op om bij mij thuis de boel door te meten. Vandaar uit gaan we verder kijken als ze iets vinden.
Ik kom heel vaak aardlek probleem op diverse site's tegen dus vandaar dat ik ze ook ingeschakeld heb.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Ik weet het al, Geoffrey: Je hebt te maken met rasechte poltergeist, een zo in jouw stroomnet overgesprongen plaaggeest die het voorzien heeft op jouw kijkgenot. ;-) 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *