Koelkast springt aan, beeld weg..

Gestart door geoffreyvanvugt, november 16, 2017, 11:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Na een film van pakmbeet 2 uur gekeken te hebben met "testkabel", lijkt alles oké. Dus ik denk opgelost.. :-D
Leuke film trouwens... Spider-Man Homecoming.. 8-)
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Dat klinkt goed. Hopen dat het zo blijft :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pdufrenne

Klinkt veelbelovend.
Weer een probleempje de wereld uit.
Veel plezier met kijken.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

geoffreyvanvugt

Wel een hele verbetering zo maar nog niet optimaal. Ik hoor geen tikken meer en beeld blijft wel aanwezig nu.
Maar als ik 3D kijk en koelkast springt aan dan is het net als of mijn 3D beeld andersom is. Ik zal een poging doen om uit te leggen wat ik bedoel.
Ik zat film te kijken, koelkast sprong aan en 3D beeld was anders.
Personage op de voorgrond leek nu op de achtergrond te zijn en personage achtergrond leek nu meer naar de voorgrond verschoven. Ook waren de ondertitels duizelend.
Schijfje opnieuw opgestart en alles was weer normaal.

Kan het ook zijn dat ik teveel apparatuur op 1 groep heb aangesloten en dat ik bijvoorbeeld de 7x MA500 blokjes naar een andere groep moet plaatsen behalve de groep waar de koelkast opzit natuurlijk.

Zou ik ook met zo'n stekkerdoos de perfecte oplossing kunnen krijgen?

https://www.bol.com/nl/p/monster-overspanningsbescherming-exp-800-usb/9200000075723644/?suggestionType=browse
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pdufrenne

Met 3D heb ik géén ervaring.

Met extra overspanningsbeveiliging ga je deze storing niet oplossen. Wel een goede investering overigens.

Ik vermoed dat het probleem zich concentreerde op en rond de HDMI kabel.
Hoe lang is deze? Hoe korter hoe beter!
Is deze kwalitatief voldoende? Met name de afscherming.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

geoffreyvanvugt

Citaat van: pdufrenne op november 18, 2017, 09:53:07
Met 3D heb ik géén ervaring.

Met extra overspanningsbeveiliging ga je deze storing niet oplossen. Wel een goede investering overigens.

Ik vermoed dat het probleem zich concentreerde op en rond de HDMI kabel.
Hoe lang is deze? Hoe korter hoe beter!
Is deze kwalitatief voldoende? Met name de afscherming.

Het is een merkloze 7mtr hdmi kabel. Misschien ligt het daar aan. Ik weet dat betere kabels wel effect hebben.
Tijdje terug mijn action kabels van 3 mtr vervangen voor RU Connected kabels. Beeld veel af en toe uit.
Met de duurdere kabels niet meer. Volgende maand maar een nieuwe HDMI kabel bestellen dus. Kan ook geen kwaad. Vrouw zal wel weer blij zijn met deze uitgave's. :roll:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Ik heb een platenspeler die maar blijft brommen, omdat de set niet geaard is (oud huis), ik heb dit opgelost door deugdelijke voedingskabels en stekkerblokken te maken (uit de podiumtechniek), snoer van 2.5mm, goede stekker en degelijk blok. Dit in plaats van de bouwmarkt rommel én Brennenstuhl, goedkope serie.

Die versterkers op een andere groep maakt niet uit.

Ik weet wel waar dit door komt, de contacten in de koelkast vonken iets bij aanspringen. Je zou daar eens een netfilter tussen moeten hangen..



Deze zijn er vast ook wel met stekker aansluiting.

geoffreyvanvugt

#25
Citaat van: Maus op november 18, 2017, 10:34:10
Ik heb een platenspeler die maar blijft brommen, omdat de set niet geaard is (oud huis), ik heb dit opgelost door deugdelijke voedingskabels en stekkerblokken te maken (uit de podiumtechniek), snoer van 2.5mm, goede stekker en degelijk blok. Dit in plaats van de bouwmarkt rommel én Brennenstuhl, goedkope serie.

Die versterkers op een andere groep maakt niet uit.

Ik weet wel waar dit door komt, de contacten in de koelkast vonken iets bij aanspringen. Je zou daar eens een netfilter tussen moeten hangen..





Deze zijn er vast ook wel met stekker aansluiting.

Een netfilter tussen koelkast en stopcontact bedoel je? Ik ben een leek op dit gebied..

Is het ook verstandig dat ik eens kijk naar polariteit van stekker in stopcontact?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Dat kun je kosteloos proberen natuurlijk.

Filter tussen stopcontact en koelkast ja

Maus

Even gegoogled voor je. Ik kan ze niet meer vinden met een stekker aansluiting waardoor je rechtstreeks de koelkast aan kan sluiten. Ik vind wel de (goedkope) kastjes zoals hierboven maar dan zul je die zelf even moeten bouwen in combinatie met een stekker en stopcontact.

al is het maar om te testen..

geoffreyvanvugt

Bedankt voor alle tips. Volgens mij is dit probleem opgelost. Heb de monsters aangesloten en kabel management aangepakt. Ook heb ik een Surge protection stekker in de koelkast gedaan en 1 apart voor de Beamer. Geen last meer gehad tot dusver.

Wel een klein volgend probleempje.. Na alles op nieuw aan gesloten te hebben ga ik alles testen of alles goed klinkt en vooral geen brommerij. Ik heb in het verleden al een ruis probleempje gehad met 1 van de MA500 blokjes. Dat was zo opgelost door stekker om te draaien. Nu heb ik in 1 van de blokjes een echte brom (rear-left). Dacht eerst dat het door de aansluitingen veranderings situatie kwam maar dat is niet zo. Uiteindelijk heb ik een de bekabeling van de brommende blok (rear-left) in een ander blok (center) gedaan en weg was de brom. De bekabeling van goede blok (center) in de brom blok gedaan en de brom zat nu in de center. Dus het ligt echt aan het blokje.

Wat kan dit zijn??
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

#29
Het gekke is ben ik achter gekomen, dat als ik de "probleem" blok zo'n 5 cm naar voren haal en ik haal de buurman blokje ook mee naar voren en ik ze op een alu profiel laat rusten ipv hun eigen pootjes dan is de brom weg. Dus ik ze weer op hun plek terug gezet en daar was de brom er weer.. :-o
Heel raarrr :?

Als dit zo door gaat met het gebrom en alle ellende dan haal ik ze eruit en gaan ze in de verkoop.
Dan koop ik zo'n 2 kanaals amp van Marantz MM7025 en laat ik alleen de fronts aansturen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360