Koelkast springt aan, beeld weg..

Gestart door geoffreyvanvugt, november 16, 2017, 11:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Nog steeds problemen. Ik heb mijn complete HT op een aparte groep staan. Ik had er nog 1 over in de meterkast. Groep aan laten leggen door een installatiebedrijf.
Alleen de beamer heb ik op de huiskamergroep aangesloten en de koelkast ook weer op een andere groep. Nog steeds als ik film kijk en de koelkast slaat aan dan verdwijnt het beeld van de beamer even. Duurt een paar seconden voordat het er weer is. Ook hoor ik een tik door mijn systeem. Heeft iemand hier echt verstand van om dit op te lossen? In Jip en Janneke taal aub..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Dat klinkt niet gezond. Hoe oud is de koelkast? Is het puur en alleen een probleem met de koelkast of heb je vaker problemen met stroom. (Als je andere apparaten aandrukt dat lichten gaan knipperen bijvoorbeeld). Anders zou ik zeggen laat de koelkast nachecken of schaf een nieuwe aan indien de koelkast heel oud is.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Koelkast is nu een jaartje of 8/9 oud. En verder nooit problemen met apparatuur.
Volgende week komt een installatie bedrijf langs die ook alles bij mij heeft aangelegd.
Hij wil alles grondig doormeten en vanaf meterkast nakijken.
Voorlopig heb ik even een piekspanning stekker tussen koelkast en 1 voor beamer geplaatst.
Dit voorkomt in ieder geval schade aan HT apparatuur.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pdufrenne

Je hebt zelf al oorzaak en gevolg aangegeven.
Probleem is de beamer die op een andere groep zit. Je hebt een inductielus gecreëerd.
Via de HDMI kabel, tussen beamer en receiver, verbind je twee groepen met elkaar.
Een inschakelpiek binnen in die inductielus zorgt voor een stoorsignaal over de HDMI kabel waardoor de receiver en de beamer opnieuw in onderhandeling gaan over de optimale video resolutie. En dat duurt een paar seconden.
Die piek komt nu van de koelkast, maar kan ook van de stofzuiger of mixer komen.
Advies is om de beamer op dezelfde groep als de receiver te zetten, waarbij je het voedingssnoer zoveel mogelijk langs dezelfde weg als de HDMI kabel laat lopen.

Succes.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

geoffreyvanvugt

Citaat van: pdufrenne op november 16, 2017, 16:47:27
Je hebt zelf al oorzaak en gevolg aangegeven.
Probleem is de beamer die op een andere groep zit. Je hebt een inductielus gecreëerd.
Via de HDMI kabel, tussen beamer en receiver, verbind je twee groepen met elkaar.
Een inschakelpiek binnen in die inductielus zorgt voor een stoorsignaal over de HDMI kabel waardoor de receiver en de beamer opnieuw in onderhandeling gaan over de optimale video resolutie. En dat duurt een paar seconden.
Die piek komt nu van de koelkast, maar kan ook van de stofzuiger of mixer komen.
Advies is om de beamer op dezelfde groep als de receiver te zetten, waarbij je het voedingssnoer zoveel mogelijk langs dezelfde weg als de HDMI kabel laat lopen.

Succes.

Heel erg bedankt voor de tip. Ik ga er morgen gelijk mee aan de slag...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Citaat van: geoffreyvanvugt op november 16, 2017, 17:54:09
Heel erg bedankt voor de tip. Ik ga er morgen gelijk mee aan de slag...
Geoffrey, succes! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Hier gaat het licht van de koelkast uit als ik de deur sluit. Tenminste zo lijkt het. Staat wel aan als ik hem open doen.

Paul

Citaat van: marvin op november 16, 2017, 18:47:12
Hier gaat het licht van de koelkast uit als ik de deur sluit. Tenminste zo lijkt het. Staat wel aan als ik hem open doen.

En dat is altijd ?    :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

geoffreyvanvugt

Citaat van: marvin op november 16, 2017, 18:47:12
Hier gaat het licht van de koelkast uit als ik de deur sluit. Tenminste zo lijkt het. Staat wel aan als ik hem open doen.

Haha.. very, very funny man are you..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Ik heb bij mijn ouders een probleem gehad met een versterker. Een bovengemiddeld groot huis (oud boerderij) met in de verste verte in de schuur een 2 tal dubbele TL buizen, en aan de andere kant van het huis mijn Proton eindversterker.

Op het moment dat de TL aangezet werd hoorde ik de schakelaar *pats* door de speakers, en gelijk met het aanknipperen van de TL's, klapperde het beveiligingsrelais van die versterker. Dus 4x knipperen was daadwerkelijk een 4 maal ratelende versterker.

Dit probleem nooit kunnen achterhalen, de versterker deed dit niet in een ander huis, de verlichting stoorde niet op andere versterkers.

Ik ben benieuwd naar de oplossing door de beamer op dezelfde groep te plaatsen. Probeer dit simpelweg door een (geaard) verlengsnoer te gebruiken.. Scheelt misschien onnodig verbouwen..

Marvin

Citaat van: Paul op november 16, 2017, 18:51:57
En dat is altijd ?    :roll:
Het afgelopen uur wel, ja. Weet je wat het rare is?! De vriezer heeft het niet. Daar staar het licht altijd aan.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op november 16, 2017, 19:56:52
Ik ben benieuwd naar de oplossing door de beamer op dezelfde groep te plaatsen. Probeer dit simpelweg door een (geaard) verlengsnoer te gebruiken.. Scheelt misschien onnodig verbouwen..

Voor mij is het simpel weg de huidige snoer vervangen voor een langere die naar de HT groep gaat.
En hier en daar een kabelgoot plaatsen voor de afwerking. Uurtje werk schat ik in..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus


geoffreyvanvugt

Heb in ieder geval even een verlengsnoer geplaatst om vanavond te testen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Zit er een geaarde stekker aan die beamer?