De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Een plasma tv kijkt gewoon prettiger omdat het geen tl-bak is, dit tov oled en dergelijke. Maar alles went natuurlijk. 
Vind een beamer ook relaxter beeld geven dan de nieuwere tv's.

xander32


Voorn

Ik draai nu een week met mijn nieuwe opstelling en het is echt helemaal top!
Het geluidsbeeld in gewone 5.1 surround is zoveel beter omdat de heights meespelen en dat is echt genieten.
Verder is het zo dat wanneer ik atmos weergave afspeel ik er ook echt ingezogen word, wat een film beleving.
Het was weer veel werk om hier te komen, maar het was het echt waard.


Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

geoffreyvanvugt

Ik weet precies wat je bedoeld met de Atmos ervaring. Het is geweldig..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Voorn

Wat een leuke hobby en ik ga er helemaal in op.
Laatst werd er gevraagd hoe goed ik de ud7007 vind en dat is een moeilijke vraag, omdat ik een oude plasma tv heb om films te kijken.
Om muziek te luisteren heb ik mijn bleusound en die is werkelijk (met mijn oren) op gelijke hoogte als mijn ud7007.... Beiden hebben dynamiek en stage waardoor ik het 'live' gevoel krijg wat ik graag wil beleven.
Wanneer ik naar films kijk is het zo dat ik na veel films  toch veel meer naar de marantz toe trek.
Over de techniek snap ik er misschien niet veel van, het lijkt mij dat de receiver het geluid door zijn dac heen haalt en dat de kleuren en contrast instelbaar zijn op de speler.
Ik ben nou eenmaal Marantz minded, maar het begint bij mij wel structureel in het voordeel van de 7007 te vallen. In mijn beleving is het geluid altijd beter uit de ud7007 terwijl ik weet dat het digitaal is en het eigenlijk niet uit zou kunnen maken, verder zijn de donkere beelden echt veel beter uit de Marantz  als de Sony.
Maar ik heb de Sony vanwege atmos gekozen en dat geluidsformaat kan de Marantz gewoon  niet.
Ik vind de Sony ook echt wel goed, want de beelden zijn mooi en atmos is top! Daarbij is ook het gebruik van het menu en daarmee het gebruikersgemak echt wel goed.
Het is lastig te zeggen, maar bij mij is het echte premium gevoel bij de marantz top en de Sony doet echt niks fout (Ik denk echt dat het door mijn scherm komt) maar mijn gevoel blijft bij de ud7007 dat blijft gewoon een mooie machine die niet snel te vervangen is.


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

geoffreyvanvugt

En jahoor. Weer een verslaafde aan het audiovirus.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 18, 2020, 00:25:37
En jahoor. Weer een verslaafde aan het audiovirus.
Is dat zo erg dan?! ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

geoffreyvanvugt

Natuurlijk niet. Hoe meer verslaafden, hoe gezelliger :yes:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Voorn

Nou idd, er gaat tegenwoordig wel eens door mijn hoofd om een SR uit de 7000 serie te kopen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

pameijer

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 18, 2020, 10:22:14
Natuurlijk niet. Hoe meer verslaafden, hoe gezelliger :yes:
En hoe groter weer de verkoopmarkt  :-P
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Voorn

Heel onverwachts toch weer iets anders...
Ik krijg een deze dagen een aparte groep in de meterkast voor mijn audio. Dit is al een tijdje een wens van mij vanwege dat ik de koelkast hoor in en uit schakelen over de speakers wanneer de SR aanstaat.
Omdat ik niet denk dat het schadelijk is voor mijn apparatuur, heb ik het tot nog toe op zijn beloop gelaten.
Het bedrijf van een vriend van mij ligt nu bijna helemaal stil, vandaar dat het nu ter sprake kwam en dat we het nu aan gaan pakken.
Het is niet zo dat het mij gaat om de audiokwaliteit op te beuren, omdat ik daar niet echt in geloof, maar ik hoop wel dat ik dan eindelijk van die vervelende tik af ben.
Heel speciaal gaat het niet echt worden.
Ik gebruik 2 Brennenshuhl stekkerblokken voor de apparatuur die ik heb.
Heeft er iemand ervaring met een apparte groep voor de audio installatie?
Of hebben jullie misschien tips?
Ik hoor het graag.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

geoffreyvanvugt

Als dat kan een aparte groep aansluiten, altijd doen. Ik had ook altijd last van de koelkast aan en uit springen. Sinds aparte groep, goede stekker dozen en filters tussen koelkast en beamer heb ik nergens meer last van. Ik had voornamelijk beamer problemen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

The Good Son

Ik heb mijn audio op een aparte groep gezet, maar alleen omdat ik thuis beschik over 25 groepen en er nog een paar ongebruikt had.
Geluidtechnisch geen enkel verschil gemerkt overigens.

Samro

Citaat van: Voorn op april 20, 2020, 16:29:14
Heel onverwachts toch weer iets anders...
Ik krijg een deze dagen een aparte groep in de meterkast voor mijn audio. Dit is al een tijdje een wens van mij vanwege dat ik de koelkast hoor in en uit schakelen over de speakers wanneer de SR aanstaat.
Omdat ik niet denk dat het schadelijk is voor mijn apparatuur, heb ik het tot nog toe op zijn beloop gelaten.
Het bedrijf van een vriend van mij ligt nu bijna helemaal stil, vandaar dat het nu ter sprake kwam en dat we het nu aan gaan pakken.
Het is niet zo dat het mij gaat om de audiokwaliteit op te beuren, omdat ik daar niet echt in geloof, maar ik hoop wel dat ik dan eindelijk van die vervelende tik af ben.
Heel speciaal gaat het niet echt worden.
Ik gebruik 2 Brennenshuhl stekkerblokken voor de apparatuur die ik heb.
Heeft er iemand ervaring met een apparte groep voor de audio installatie?
Of hebben jullie misschien tips?
Ik hoor het graag.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk
Een smeltzekering meterkast (ouderwetse stoppen kast) klinkt beter dan een automaat meterkast. We hadden in het verleden nl een ouderwetse stoppen meterkast  vandaar ik dat weet. Ik had daarom een z.g.n audiofiele smeltzekering houder laten plaatsen voor 1 groep van de audio met een buiszekering. Dit klonk op mijn vorige set met T+ A speakers beter maar met mijn huidige set vond ik het te helder (lees te schel) klinken. Heb de automaat zekering daarom toch weer teruggeplaatst. Dit klinkt rustiger maar ook minder spannend misschien. Anderen zullen dit onzin vinden en denken geen verschil te horen ..Tja je vraagt om ervaringen. Dit is dus mijn ervaring.

The Good Son

Samro, je hebt gewoonweg betere oren dan ik  :wink: