De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voorn

Ik heb nu een week gespeeld met mijn nieuwe subwoofer en een klein verslag is wel de moeite waard. Het is een grote vooruitgang, de kef is een welkome toevoeging. In tegenstelling tot de rel laat deze sub effecten voelen die er eerder niet waren, dit kan niet anders als door het veel grotere formaat en vermogen komen. In elke film merk ik dat ie veel dieper gaat, dat beleef je wanneer er een ruimteschip voorbij komt en wanneer er een helikopter langs vliegt. Sommige effecten hoor je niet, maar voel je alleen, wanneer er een deur dicht slaat of wanneer er iets op de grond valt, daardoor is een film nu nog leuker geworden en komt er weer iets meer bioscoop in huis. De rel is erg goed, maar tov de grote speakers was het een toevoeging op het geluid, hetgeen wat de kef brengt is ook nog een stukje beleving, mijn servies staat te trillen in de kast en dat blijkt de kers op de taart te zijn voor mij. Lekker genieten weer en misschien weer een beetje spelen met  de crossover instellingen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

xander32

Een mooie toevoeging voor de ht dus  :yes:. Zet je de sub ook in bij muziek?

Voorn

Citaat van: xander32 op november 21, 2018, 06:17:37
Een mooie toevoeging voor de ht dus  :yes:. Zet je de sub ook in bij muziek?
Nee, dat heb ik eerder met de pm7001 wel gedaan, maar in mijn huidige opstelling vind ik het niet meer nodig. Alhoewel het misschien weleens de moeite waard kan zijn kan ik het weleens gaan proberen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

pameijer

Citaat van: Voorn op november 21, 2018, 07:38:46
Nee, dat heb ik eerder met de pm7001 wel gedaan, maar in mijn huidige opstelling vind ik het niet meer nodig. Alhoewel het misschien weleens de moeite waard kan zijn kan ik het weleens gaan proberen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Ik zou het zeker proberen, het brengt toch vaak wel een beetje grond in het laag, of hoe zeg je dat ook al weer....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Voorn

Citaat van: pameijer op november 21, 2018, 18:25:07
Ik zou het zeker proberen, het brengt toch vaak wel een beetje grond in het laag, of hoe zeg je dat ook al weer....
Het is zeker een goed idee, dus gisteren een signaal kabel gekocht en vanmorgen aangesloten, eerste ervaring is dat het erg prettig luisteren is. Het is wel zoeken voor de juiste afstelling, maar het lijkt tot dusver een blijver. Veelal luister ik op laag volume en daardoor is het wel prettig dat ik laag lekker kan bijsturen. Goede bijkomstigheid was een aanbieding voor luidsprekerkabel, was ook een wens van me, dus meteen aangeschaft... Ach ja, nu heb ik de kerstvakantie ook weer wat te doen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

xander32

... een hobby mag sons iets kosten, toch? Het goed afstellen van een sub is nog wel een dink. Wat al helpt is een goede opstelling.

Citaat van: Voorn op november 24, 2018, 20:41:34
Het is zeker een goed idee, dus gisteren een signaal kabel gekocht en vanmorgen aangesloten, eerste ervaring is dat het erg prettig luisteren is. Het is wel zoeken voor de juiste afstelling, maar het lijkt tot dusver een blijver. Veelal luister ik op laag volume en daardoor is het wel prettig dat ik laag lekker kan bijsturen. Goede bijkomstigheid was een aanbieding voor luidsprekerkabel, was ook een wens van me, dus meteen aangeschaft... Ach ja, nu heb ik de kerstvakantie ook weer wat te doen!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Rob46

Een sub kan inderdaad een fraaie toevoeging betekenen. Maar zoals eerder geschreven, afstelling en plaatsing vergt wel tijd en enige creativiteit. Maar als eenmaal de sub is ingeregeld en heeft zijn plaats gevonden, dan is het genieten.....

Voorn

Citaat van: Rob46 op november 25, 2018, 09:17:24
Een sub kan inderdaad een fraaie toevoeging betekenen. Maar zoals eerder geschreven, afstelling en plaatsing vergt wel tijd en enige creativiteit. Maar als eenmaal de sub is ingeregeld en heeft zijn plaats gevonden, dan is het genieten.....
Lekker weer weekend en ben weer lekker op dreef hier. Ja, het is toch wel een toevoeging met een lekker fundament door de hele woonkamer. De afstelling is redelijk ok nu vind ik, ben veel verschillende cd's aan het luisteren en het begon wel met een overheersende weergave bij verschillende nummers. Dat is helemaal weg dus denk ik dat hij goed geïntegreerd is in het systeem en ga voorlopig door met finetunen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Toch nog een foto van mijn aanwinst, zwart geverfde 50x50 betontegel eronder. Ik weet wel dat de meningen er over verdeeld zijn, maar eigen gehoor telt. Ik heb een houten vloer en hierdoor word mijn bas een stuk strakker.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Er zijn maar weinig luidsprekers die nog echt aanwezig zijn rond 40hz en lager.
Als je dat daaronder wel graag hoort en voelt, dan is een goeie subwoofer gewoon een must.
Ook wel een beetje afhankelijk van wat je luistert natuurlijk.
Hier staat vaak iets electronisch op, hebben ze tegenwoordig allemaal rare namen voor.
Hier noemen we het gewoon nog House, maar dan wel in allerlei verschillende stijlen. [emoji23]
Daar heb je eigenlijk geen sub voor nodig, als je hem maar hard genoeg zet begint het wel te wapperen.
Maar mét sub(s) is die beleving wel vele malen beter, en ook op lager volume beter waarneembaar.


xander32

Mooie aanvulling van de set  :yes:.

Citaat van: Voorn op december 08, 2018, 23:21:39
Toch nog een foto van mijn aanwinst, zwart geverfde 50x50 betontegel eronder. Ik weet wel dat de meningen er over verdeeld zijn, maar eigen gehoor telt. Ik heb een houten vloer en hierdoor word mijn bas een stuk strakker.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Voorn

Na lang wikken en wegen en vakantie geld in aantocht heb ik toch besloten om een bluesound vault 2 aan te schaffen. Ik vond het voor mezelf eens tijd worden om vooruit te kijken. Het is niet mijn bedoeling om van de cd's af te gaan, want ik heb veel te graag een cd in mijn handen, maar streamen is gewoon heel praktisch en bijkomend feit is dat er op dit forum veel mensen helemaal om naar streamen zijn vanwege de vele voordelen.
Het was eigenlijk de bedoeling om voor een streamer van Marantz te gaan, ik heb lang nagedacht over een NAS in combinatie met bijvoorbeeld een nd8006.
Een NAS goed organiseren is best lastig en tijdrovend, daardoor is de keuze voor een vault helemaal top denk ik.
Ik ben nog niet tevreden over de opstelling van de vault, dus dat kan nog veranderen, verder ga ik me verder verdiepen in de vault en ga over enkele weken zeker weer een verslagje schrijven over de bevindingen.


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

xander32

Mooie aankoop; een goed product betreft het presteren en diens afwerking, en de bediening middels app hebben ze ook prima voor elkaar. Ik ben benieuwd hoelang je nog cdtjes blijft spinnen.

Betreft het inrichten van een nas; dat valt echt heel erg mee, tenminste de basis om er muziek op te kunnen plaatsen en vanaf nas te kunnen streamen. Dat is zelfs mij gelukt. Waarschijnlijk maak ik er niet optimaal gebruik van, want er zijn echt veel instellingen mogelijk, maar het streamen van muziek gaat feilloos.

Voorn

Ik ben nu een paar weken op weg met de vault 2 en cd's rippen is tijdrovend, maar werkt erg goed.
Muziek luisteren vanaf de vault bevalt goed en de geluidskwaliteit is top.
Tot nog toe bevalt het streamen erg goed, maar een groot gedeelte van de hobby blijft voor mij toch ook lekker blijven zoeken naar cd's, want eenmaal gekocht en in de kast kom je af en toe toch dingen tegen die je weleens wil luisteren. De mensen die geen geen fysieke albums meer in huis hebben vergeten volgens mij veel muziek, dat vind ik gewoon jammer en wil ik denk ik ook voor waken voor mezelf.
Mooie bijkomstigheid is ook wel dat ik door het rippen weer lekker door mijn collectie cd's heen ga en ook weer eens andere dingen luister. De laatste weken ben ik constant in de weer met mijn set, ik ben gewend aan mijn speakers en die staan nu zo ongeveer een jaar. Ik heb het gevoel dat mijn set nu is zoals ik het hebben wil, de speakers brengen zoveel diepte in de bas en zo'n breed stereo beeld dat ik elke keer weer onder de indruk ben. De laatste weken draai ik vrijwel alles zonder de subwoofer, geen idee of het met de bluesound te maken heeft, maar mijn idee is dat de 8005 de muziek gewoon lekker neerzet het heeft lekkere bass, timing, diepte en plaatsing.
Mijn set bevalt goed voorlopig!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Cornelis1921

Citaat van: Voorn op juni 15, 2019, 00:12:11
Ik ben nu een paar weken op weg met de vault 2 en cd's rippen is tijdrovend, maar werkt erg goed.
Muziek luisteren vanaf de vault bevalt goed en de geluidskwaliteit is top.
Tot nog toe bevalt het streamen erg goed, maar een groot gedeelte van de hobby blijft voor mij toch ook lekker blijven zoeken naar cd's, want eenmaal gekocht en in de kast kom je af en toe toch dingen tegen die je weleens wil luisteren. De mensen die geen geen fysieke albums meer in huis hebben vergeten volgens mij veel muziek, dat vind ik gewoon jammer en wil ik denk ik ook voor waken voor mezelf.
Mooie bijkomstigheid is ook wel dat ik door het rippen weer lekker door mijn collectie cd's heen ga en ook weer eens andere dingen luister. De laatste weken ben ik constant in de weer met mijn set, ik ben gewend aan mijn speakers en die staan nu zo ongeveer een jaar. Ik heb het gevoel dat mijn set nu is zoals ik het hebben wil, de speakers brengen zoveel diepte in de bas en zo'n breed stereo beeld dat ik elke keer weer onder de indruk ben. De laatste weken draai ik vrijwel alles zonder de subwoofer, geen idee of het met de bluesound te maken heeft, maar mijn idee is dat de 8005 de muziek gewoon lekker neerzet het heeft lekkere bass, timing, diepte en plaatsing.
Mijn set bevalt goed voorlopig!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
:gp: Mooi en treffend verwoord, music mate Voorn. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *