De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voorn

Citaat van: AkTeVox op oktober 27, 2018, 11:50:58
Strak meubel en mooie set maar vind de ademruimte voor de SR & PM toch wel vrij krap....
Ik heb deze op een master/slave stekkerdoos achter de centerspeaker. Werkt super.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

AkTeVox

Als het de set voldoende koel houd en geen herrie maakt is het een prima oplossing.  :wink:

Marvin

Crappy app vind ik gelijk staan aan crappy apparaat, zeker als die robijnen-plakkers geen betere app ontwikkelen.   
Maar je hebt gelijk meneer de Buisonjé, het apparaat zal het vast aardig doen.
Wel lees ik veel dat bestandsindeling nogal eens een irritatie is.

AkTeVox

Citaat van: marvin op oktober 27, 2018, 20:39:18
Crappy app vind ik gelijk staan aan crappy apparaat, zeker als die robijnen-plakkers geen betere app ontwikkelen.   
Maar je hebt gelijk meneer de Buisonjé, het apparaat zal het vast aardig doen.
Wel lees ik veel dat bestandsindeling nogal eens een irritatie is.

Ervaring met een NA?

Marvin

Niet thuis, maar ik heb ze weleens aan het werk gezien hoor.

xander32

... op een foto?

Citaat van: marvin op oktober 27, 2018, 21:40:08
Niet thuis, maar ik heb ze weleens aan het werk gezien hoor.

Marvin

Op z'n minst weleens een foto gezien ja, net een cd-speler zonder lade. [emoji2957]

Voorn

Vanavond eens zin om een stukje te schrijven in plaats van alleen te lezen op dit forum, puur uit enthousiasme naar mijn set toe en omdat ik ook altijd met plezier verhalen van anderen lees.
Naarmate de dagen langer worden lijkt het wel of de stereo naar me lacht en speelt de 8005 bijna dagelijks en heb ik weer zoveel cd's verslonden met een brede grijns. Sinds ik de bank 50cm van de wand weg heb gehaald is het veel prettiger luisteren.
Voor mij is het ooit begonnen met een stereo versterker van Philips, het type weet ik niet meer, maar hij leek sterk op mijn pm7001, daarbij had ik na lang sparen een cd614 van Philips aangeschaft en langere tijd gespeeld met boekenplank speakers van Sony en later vloerstaanders van magnat.
Na verhuizing leerde ik mijn nieuwe buurman kennen met een sr9600! icm vloerstaande Jbl speakers, tjonge wat knalde dat! Alsof het lot mij tarte kwam ik thuis bij mijn schoonouders... die mensen hadden een pm80 staan met elektrostaten(hoop dat ik het goed schrijf)  speakers. Wat een mooie set, dat wou ik ook!
Op mijn weg naar mijn huidige set heb ik na mijn Philips een mooie Sansui versterker gehad met Jamo s506 vloerstaanders. De Sansui wou ik met een sr7200  vervangen omdat ik de klasse van de sr9600 nog  niet vergeten was en wel wou uitbreiden naar surround, dat heeft niet lang geduurd want de 7200 kon bij lange na niet tippen aan mijn Sansui, dus op zoek naar verbetering heb ik de Sansui laten reviseren en dat was als de welbekende deken die van mijn speakers af werd gehaald... zo mooi geluid! .... Toen kwam een verhuizing en ik heb mijn versterker laten vallen, beschadigd en kapot, wat was ik van slag.
Vervolgens moest er toch iets anders komen en hoe onverwacht is dat een sr6200 geworden. De set speelde toen erg goed met 4 Jamo s506, bijpassende center van jamo en rel stampede in mijn woonkamer.
Toch wou ik ook stereo, dus in mijn hobby(dart)kamer heb ik later een (voor mezelf) eerste serieuze stereo aangeschaft, dat was de pm7001, cd 5001, dv4001 en st6001 met Kef Q5 speakers, wat een niveau had ik toen ineens!
Daarna is alles snel veranderd, ik had weer een verhuizing waardoor mijn hobbykamer verviel en ik stereo en surround in de woonkamer heb samengevoegd.  De volgende stap was de set upgraden naar 4 keer kef Q5 en center Q10c en de rel, dat klonk top... Totdat mijn sr6200 de geest gaf, ik baalde als een stekker totdat ik mijn nieuwe sr6010 had aangeschaft, wat een topper! Mijn cd5001 ingeruild voor een sa7001, wat een verschil! Maar ja.... Nu had ik twee modellen,  wat was de sr mooi!
Dus na lang zoeken gekozen voor de pm8005 en wat een topper, geen moment spijt van gehad! Even snel de dv4001 ingeruild voor een dv4003. Maar later een ud7007 aangeschaft. Ik was nog niet overtuigd van de geluidskwaliteit en heb de sa7001 enkele maanden nog achter de deur verstopt om af te wisselen met cd's draaien tussen de sa en de ud. Ik ben tijden lang verliefd geweest op de sa7001, maar nu heeft de ud7007 mijn hart gewonnen. Mijn wens was ook ooit naar kef "reference" gaan en aangezien ik een lichte marktplaats verslaving heb en er te vaak aan het zoeken ben vond ik een surround set kef xq serie, dit brengt zoveel meer als de kef q serie!
Dit is zo'n beetje mijn traject geweest naar wat ik nu aan apparatuur heb.
In de jaren is er voor mij wel veel veranderd, maar nog niet eerder heb ik zoveel en ook zoveel uren genoten van mijn set.
Ongetwijfeld ga ik de set nog verder omhoog tillen, maar terug kijkend naar de sr9600 en de pm80 waarvan ik nog steeds onder de indruk ben, heb ik nu een set die voor mij voldoet aan mijn verwachting van geluidskwaliteit.


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Leuk verhaal hoor!
Ja het begint vaak met mooi speelgoed bij een ander thuis.
Was vroeger met de Transformers of GI-Joe niet anders.... [emoji23]

Ja die 9600 was ook wel een beest.
Heb zelf een 8300 en een 9200 gehad en nu een sr14.
Daarvoor een instap Denon en daarvoor een hoog model van Sony.
Ja grappig als je daar aan terug denkt, de weg naar is eigenlijk best leuk...
Ben minder verhuist en heb ook nog niets laten vallen. [emoji23]

xander32

Leuk om jouw 'audio historie' en jouw enthousiasme over de huidige set te lezen  :yes:.
Stel, als je 15 mille te besteden had aan hifi gear, wat zou je er dan neer zetten?

Rob46

Dat is een mooie beschrijving van een audio ontdekkingsreis. Fijn om te lezen dat de set nu -voorlopig- voldoet aan jouw wensen. Nu met de steeds langer wordende dagen inderdaad genieten van de muziek 👍

Voorn

Citaat van: marvin op november 09, 2018, 23:55:59
Leuk verhaal hoor!
Ja het begint vaak met mooi speelgoed bij een ander thuis.
Was vroeger met de Transformers of GI-Joe niet anders.... [emoji23]

Ja die 9600 was ook wel een beest.
Heb zelf een 8300 en een 9200 gehad en nu een sr14.
Daarvoor een instap Denon en daarvoor een hoog model van Sony.
Ja grappig als je daar aan terug denkt, de weg naar is eigenlijk best leuk...
Ben minder verhuist en heb ook nog niets laten vallen. [emoji23]
Dank je wel voor de opmerking van het vallen, het is een zwarte dag voor mij geweest! [emoji17] Jouw set is dus ook om te smullen!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Citaat van: xander32 op november 10, 2018, 07:55:49
Leuk om jouw 'audio historie' en jouw enthousiasme over de huidige set te lezen  :yes:.
Stel, als je 15 mille te besteden had aan hifi gear, wat zou je er dan neer zetten?
Ik heb over de vraag nagedacht. Mijn woonkamer is klein en ik heb een oogje op de pm14se... deze heeft meer dan genoeg vermogen voor mijn woonkamer en veel meer klasse, dus als ik dat geld had koos ik voor de pm14se, sa14 en de na11. Als speakers weet ik niet echt wat ik wil, ik denk dat deze speakers geschikt zijn voor mij, maar een pre is een gesloten achterzijde vanwege mijn asymmetrische woonkamer, dit heeft in  mijn huidige set een groot verschil gebracht.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Ja, ik ben erg blij, niet eerder vermeld, maar een paar maanden geleden mijn set xq gekocht en daarbij  zat een psw4000 subwoofer die kapot was, de oude eigenaar wou deze weg gooien en ik mocht hem meenemen. Nooit verwacht dat deze het ooit weer zou doen, maar ik heb een handige kennis en die heeft na een zware zoektocht het voor elkaar gekregen deze te repareren! Nooit verwacht dat het zou lukken, maar morgen haal ik deze op en mij benieuwen wat ie gaat brengen in de homecinema... De rel heb ik erg hoog staan en nogmaals, dit had ik niet verwacht, maar aankomende week schrijf ik een post over de subwoofer.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.