De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Voorn

Geen verandering in de set, maar wel een mooie nieuwe kast er omheen waar alles precies in past... Zelfs als de set niet speelt geniet ik hiervan!
De laatste tijd heb ik erg veel plezier in muziek luisteren en dat geeft wel stof tot nadenken om de stereo verder omhoog te tillen.
Ik ben meer een lezer op het forum als een poster en daardoor stap voor stap elke keer vooruit gegaan, dankzij tips op het forum heb ik een grote slag geslagen met de akoestiek in  mijn kamer tijdens een nieuwe audyssey meting. Nu begint het weer te jeuken en heb onlangs contact gehad over evt aanschaf van een pm14se, ik had werkelijk een top aanbod, maar de kleur schijnt iets af te wijken. Misschien zeur ik, maar baal daar een beetje van omdat ik nu zo'n mooi geheel heb die top presteert, maar mijn achterhoofd voel ik zeker wel dat  zo'n versterker me gaat bevallen... Ach ik overweeg die keuze nog even, maar ondertussen lekker verder genieten hier.


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

RHK

Ziet er strak uit! Mooi meubel hiervoor.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Citaat van: RHK op oktober 26, 2018, 21:47:42
Ziet er strak uit! Mooi meubel hiervoor.


:gp:


Ziet er zeer fraai uit zo. En tja, zo'n PM-14s1 SE is wel smullen  :wink:.

Voorn

Citaat van: RHK op oktober 26, 2018, 21:47:42
Ziet er strak uit! Mooi meubel hiervoor.
Dank je wel, past nu ook bij de rest van het meubilair.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Citaat van: xander32 op oktober 26, 2018, 22:08:28

:gp:


Ziet er zeer fraai uit zo. En tja, zo'n PM-14s1 SE is wel smullen  :wink:.
Ik denk ook dat premium een grote stap brengt... En het verschil wat de 8005 tov de 7001 heeft gebracht is ook erg groot. Ook ben ik ooit van een cd5001naar een sa7001 gegaan wat een enorm verschil bracht, emotie in de muziek... Onlangs de sa7001 verkocht, omdat ik vol overtuigd ben van de ud7007.  Het gekke is dat ik de sa7001 een zeer goede speler vond, maar de combinatie pm8006 en ud7007 gewoon veel beter is... Ook weer emotie en als ik muziek opzet, zelfs tijdens huishoudwerkzaamheden, begin ik te zwingen, vingers, voeten, heerlijk komt het naar je toe. Ook speelt in het achterhoofd ook streamen nog, maar ik zie zo op tegen het aanleggen van een goed netwerk met een mooie NAS en dan nog maar te zwijgen hoe ik alles digitaal goed op de rit zet.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Nette kast zo hoor..!
Vind ik ook wel belangrijk voor het luister plezier, dat het er allemaal netjes bij staat. Niet al te veel zichtbare kabels, liever helemaal niet. Kan makkelijk hoor mannen! [emoji57]
Beetje symmetrie ben ik ook wel gevoelig voor.
Maar het ziet er dus goed uit!!

Zie dat je aquarellen ook vooruit gaan, vooral doorgaan!!

Voorn

Citaat van: marvin op oktober 26, 2018, 22:40:30
Nette kast zo hoor..!
Vind ik ook wel belangrijk voor het luister plezier, dat het er allemaal netjes bij staat. Niet al te veel zichtbare kabels, liever helemaal niet. Kan makkelijk hoor mannen! [emoji57]
Beetje symmetrie ben ik ook wel gevoelig voor.
Maar het ziet er dus goed uit!!

Zie dat je aquarellen ook vooruit gaan, vooral doorgaan!!
Haha, dank je wel... ik geef het door aan mijn dochter

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Ik denk dat velen opzien tegen een NAS netwerk opzetten, maar dat is zo ingewikkeld niet. De apparatuur die het afspeelt maakt er vaak een rommeltje van, helemaal die dingen van Marantz. 
Het netwerk zelf met de snelheden die we nu thuis hebben is gewoon snel en stabiel genoeg, zonder extra fratsen.

Voorn

Citaat van: marvin op oktober 26, 2018, 22:49:45
Ik denk dat velen opzien tegen een NAS netwerk opzetten, maar dat is zo ingewikkeld niet. De apparatuur die het afspeelt maakt er vaak een rommeltje van, helemaal die dingen van Marantz. 
Het netwerk zelf met de snelheden die we nu thuis hebben is gewoon snel en stabiel genoeg, zonder extra fratsen.
Dat geloof ik zeker en daarom heb ik mezelf voorgenomen dat ik graag de kunst af kijk bij iemand anders. Aangezien ik nog geen meet en greet heb meegemaakt met forum genoten wil ik graag eens bij iemand langs om de kneepjes te leren. Stiekem nog veel plezier in cd's draaien, maar heb ook mensen om me heen met een mooie muziek collectie die ik mag digitaliseren en denk dat ik eens stappen moet maken. 

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Niks mis met cd's, platen, bandjes, minidisc, dcc, noem maar op.
Allemaal manieren om van muziek te genieten, daar gaat het uiteindelijk om.
Maar het netwerk zou je niet moeten weerhouden om het streamen te proberen.
Al begin je simpel met je telefoon en een Chromecast....
Het hoeft niet alles te vervangen, zie het gewoon als een extra bron.

agr64

 :-) zelf sinds een paar weken het streamen gaan waarderen. Toch wel makkelijk als je op 
2 plekken in huis de muziekbronnen hebt staan. Nog geen NAS maar al wel een NA7004 erbij gekocht hier zit nu een dikke USB in met wat flac bestanden van mijn eigen cd's en heb een 2de USB met al onze vakantie mp3's in ons modem gestopt en dit werkt volautomatisch als media Server voor diverse afspelende media van alle gezinsleden.

2de voordeel NA7004 is dat deze nu als DAC voor m'n SA7001 dient als ik Cd's draai geeft toch een warmer geluid en SACD's in stereo gewoon analoog met de SA7001.

Volgende stap modem middels externe usb hardeschijf inrichten als NAS en media Server.

xander32

... 'praat' eens me Lo en/of jrm, die zijn ook redelijk recent gaan streamen en zijn nu om (dankzij Bluesound).
Streamen kan op verschillende manieren, dat hoeft niet vanaf een nas.

Wellicht is een ND8006 uit de Marantz stal wel dé oplossing voor jou? Daarover zou je Rob46 of Drees62 kunnen benaderen.

Citaat van: Voorn op oktober 26, 2018, 23:04:44
Dat geloof ik zeker en daarom heb ik mezelf voorgenomen dat ik graag de kunst af kijk bij iemand anders. Aangezien ik nog geen meet en greet heb meegemaakt met forum genoten wil ik graag eens bij iemand langs om de kneepjes te leren. Stiekem nog veel plezier in cd's draaien, maar heb ook mensen om me heen met een mooie muziek collectie die ik mag digitaliseren en denk dat ik eens stappen moet maken. 

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

xander32

Hier sla je de plank mis Marvin, die dingen van Marantz maken er zeker geen rommeltje van. Enkel de app van Marantz is rudimentair, is zeer sober in vergelijk met die van de concurrentie. Daarom stapt Marantz voor nieuwe componenten ook langzaam over naar Heos intergratie.

Citaat van: marvin op oktober 26, 2018, 22:49:45
Ik denk dat velen opzien tegen een NAS netwerk opzetten, maar dat is zo ingewikkeld niet. De apparatuur die het afspeelt maakt er vaak een rommeltje van, helemaal die dingen van Marantz. 
Het netwerk zelf met de snelheden die we nu thuis hebben is gewoon snel en stabiel genoeg, zonder extra fratsen.

AkTeVox

Strak meubel en mooie set maar vind de ademruimte voor de SR & PM toch wel vrij krap....