De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

... en toch; ik ben benieuwd of je nog cd's blijft draaien, wanneer het rippen gedaan is.

Een goed teken dat de set lekker in balans speelt, dat je de sub niet nodig lijkt te hebben. Ik weet niet vanaf hoeveel hz die sub erbij komt, maar je zou dat nog verder omlaag kunnen brengen en hem nog wat zachter kunnen afstellen. Wellicht brengt dat toch nog wat extra's.

Rob46

#106
Ik heb zelf soms ook nog wel eens de behoefte om een cd'tje te luisteren. Op dit moment staat hier geen cd speler. Mis ik de speler? Het lijkt dat naarmate de tijd verstrijkt, de behoefte om een cd'tje te draaien minder wordt. Maar dit kan zo maar weer omslaan, kijk maar naar Robert. Na een lange tijd wil hij ook weer met een fraai loopwerk straks van cd's genieten.

De Vault van Bluesound is een mooi product. Hier ga je veel plezier van hebben. Ook fijn om te lezen dat de set nu voor jou mooi in balans is, en daar gaat het uiteindelijk ook om; dat jij er volop van kan genieten. Top!

pameijer

Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben door het streamen juist veel meer muziek gaan ontdekken. Het gemak waarmee je nieuwe muziek kunt luisteren vind ik heel gaaf. Niet meer beperkt door alleen maar de radio die je een zeer beperkt aanbod laat horen, sterk beïnvloed door pluggers. Mijn eigen CD's heb ik niet gedigitaliseerd, ik zou niet weten waarom. Ik kan nou niet zeggen dat een CD-tje in de lade leggen moeite kost. Maar goed, ik sta ook nog gewoon ouderwets op van de bank om een lamp aan te doen of de gordijnen te sluiten  redface
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Kan ik mij ook bij aansluiten. Streamen is leuk om snel nieuwe muziek te ontdekken.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Ik blijf streamen, dat is en zal bij mij de hoofdmoot blijven  :yes:. Een cdtje spinnen is af en toe wellicht leuk. Hare maje was iig enthousiast dat ze weer cdtjes kan gaan afspelen.

Voorn

Bedankt voor alle reacties. Zelf denk ik ook dat het gebruik van mijn cd's niet of nauwelijks meer zal gaan gebeuren na het rippen. Wat wel blijft is dat ik cd's blijf aanschaffen denk ik. Op dit moment maak ik nog geen gebruik van een online streaming dienst maar dat gaat zeker wel gebeuren en dan idd om nieuwe muziek te vinden.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een stukje geschreven heb, ik heb niet echt veel veranderingen meer, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik meer een dagelijkse gluurder op het forum ben omdat ik verhalen en ervaringen van iedereen erg leuk en leerzaam vind om te lezen.
Mijn laatste aanwinst was de bluesound en dat is alweer bijna 5 maanden geleden daarom is het nu wel tijd om mijn ervaringen te delen.
Wat een geweldig apparaat! Erg mooi geluid en wat een mooie app, ook had ik niet verwacht dat het rippen zo makkelijk en goed zou verlopen. Mijn hele collectie staat er inmiddels in en vanaf dat moment heb ik dan ook niet erg veel cd's meer geluisterd tegen mijn eigen verwachting in. Robert schreef nog "mij benieuwen hoeveel cd's je nog gaat draaien"
Op dit moment draai ik een enkele keer een sacd op mijn ud7007 gewoon om te luisteren of het meerwaarde heeft in geluidskwaliteit.
Wat echt wel blijft en wel leuk om te vermelden is dat ik nog steeds gek ben op cd's en dat ik heel regelmatig naar rommelmarkt of kringloop ga op zoek naar cd's, dit is voor mij net zo leuk als het luisteren naar muziek en mijn ruime cdkast op zolder begint ook echt vol te raken.
Alles wat ik koop word direct geript en op alfabetische volgorde in de kast gezet. Hierdoor is het erg leuk om op zolder lekker te "scheumen" naar muziek waar naar ik een avond ga luisteren, want door streamen is het wel zo dat je snel van de hak op de tak gaat en een stapel cd's vind ik in dat opzicht toch wel heel anders en meer gericht muziek luisteren. Verder vind ik het voordeel van een eigen archief dat je je eigen voorkeuren mooi in leven kan houden in tegen stelling tot bijvoorbeeld de "spotify jeugd"  die over 10 jaar hun eigen gouden oude platen niet meer weten terwijl ik alles keurig terug kan vinden.
Ik ben momenteel erg tevreden over mijn set, daardoor denk ik niet dat er snel iets veranderd.
Laatste wat ik gedaan heb, ondanks het mooie ontwerp, is dat ik de bluesound verborgen heb in de kast met een extra koelvin erop.
Nu alles naar mijn zin is ben ik aan het experimenteren met de akoestiek in de kamer. Het is best prima in orde hier, maar door de indeling staat mijn rechter speaker vrijwel tegen de muur en mijn linker bijna  30cm los van de muur. Daarom heb ik geluidsdempende panelen direct achter mijn speakers geplaatst om eens te kijken wat het brengt, vanaf het moment dat ze er staan vind ik het geweldig omdat ik ineens geluid los van mijn speakers heb, echt een grote vooruitgang!
Kortom het is in mijn beleving weer beter geworden en ben dan ook volop aan het genieten van alle aspecten van onze mooie hobby.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

xander32

Zo te lezen is het streamen een vast waarde geworden  :yes: En wat betreft die cd's, dat is heel herkenbaar voor mij. Ook ik koop iedere maand nog een paar van die schijfjes, om ze te rippen en voorts op te slaan, al verdwijnen ze tegenwoordig ook heel af en toe weer in het loopwerk.

Wat betreft de geluidskwaliteit, ervaar je daar verschillen tussen de cd en het streamen?

Voorn

De geluids kwaliteit tussen mijn cd speler en de bluesound is bijzonder klein, ik vind ze beiden erg goed. Het gemak van streamen zorgt er dan ook echt voor dat ik zelden voor een cd kies.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

SB_Marantz

Suggesties voor muziek misschien?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Voorn op oktober 14, 2019, 22:28:20
Het is alweer enige tijd geleden dat ik een stukje geschreven heb, ik heb niet echt veel veranderingen meer, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik meer een dagelijkse gluurder op het forum ben omdat ik verhalen en ervaringen van iedereen erg leuk en leerzaam vind om te lezen.
Mijn laatste aanwinst was de bluesound en dat is alweer bijna 5 maanden geleden daarom is het nu wel tijd om mijn ervaringen te delen.
Wat een geweldig apparaat! Erg mooi geluid en wat een mooie app, ook had ik niet verwacht dat het rippen zo makkelijk en goed zou verlopen. Mijn hele collectie staat er inmiddels in en vanaf dat moment heb ik dan ook niet erg veel cd's meer geluisterd tegen mijn eigen verwachting in. Robert schreef nog "mij benieuwen hoeveel cd's je nog gaat draaien"
Op dit moment draai ik een enkele keer een sacd op mijn ud7007 gewoon om te luisteren of het meerwaarde heeft in geluidskwaliteit.
Wat echt wel blijft en wel leuk om te vermelden is dat ik nog steeds gek ben op cd's en dat ik heel regelmatig naar rommelmarkt of kringloop ga op zoek naar cd's, dit is voor mij net zo leuk als het luisteren naar muziek en mijn ruime cdkast op zolder begint ook echt vol te raken.
Alles wat ik koop word direct geript en op alfabetische volgorde in de kast gezet. Hierdoor is het erg leuk om op zolder lekker te "scheumen" naar muziek waar naar ik een avond ga luisteren, want door streamen is het wel zo dat je snel van de hak op de tak gaat en een stapel cd's vind ik in dat opzicht toch wel heel anders en meer gericht muziek luisteren. Verder vind ik het voordeel van een eigen archief dat je je eigen voorkeuren mooi in leven kan houden in tegen stelling tot bijvoorbeeld de "spotify jeugd"  die over 10 jaar hun eigen gouden oude platen niet meer weten terwijl ik alles keurig terug kan vinden.
Ik ben momenteel erg tevreden over mijn set, daardoor denk ik niet dat er snel iets veranderd.
Laatste wat ik gedaan heb, ondanks het mooie ontwerp, is dat ik de bluesound verborgen heb in de kast met een extra koelvin erop.
Nu alles naar mijn zin is ben ik aan het experimenteren met de akoestiek in de kamer. Het is best prima in orde hier, maar door de indeling staat mijn rechter speaker vrijwel tegen de muur en mijn linker bijna  30cm los van de muur. Daarom heb ik geluidsdempende panelen direct achter mijn speakers geplaatst om eens te kijken wat het brengt, vanaf het moment dat ze er staan vind ik het geweldig omdat ik ineens geluid los van mijn speakers heb, echt een grote vooruitgang!
Kortom het is in mijn beleving weer beter geworden en ben dan ook volop aan het genieten van alle aspecten van onze mooie hobby.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
Kan je ervaringen volledig onderschrijven. Ik ben zeer content met de ND8006 en ik heb er zelfs nog niet eens een cd erin gedaan. Aanvankelijk anti-streaming, maar ben volledig om. Reden: gebruikersgemak en minder kosten. Rippen van cd's is mij te lastig en ik bezit die ook mogelijkheid niet. Van een externe drive of usb maak ik nog geen gebruik. Muziek luisteren is wel oppervlakkiger geworden.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Voorn

Ik ben al een hele tijd erg tevreden over mijn set en het geluid wat de set neerzet, dus eigenlijk valt er weinig te veranderen binnen mijn set. Toch blijft het leuk om iets te veranderen of te upgraden en ik sta al een tijdje stil natuurlijk dus het begint te jeuken.
Diep in mijn hart wil ik ooit wel over naar een premium Marantz versterker zoals een pm14se of een Ruby, maar mijn stereo is wel heel erg naar wens nu met mijn pm8005.
Ik vind het een hele goede versterker en het geluid klopt voor mij gewoon en daarom is het voor mij toch logischer om bijvoorbeeld eerst mijn oude plasma tv vervangen voor iets nieuws in plaats van mijn versterker.
Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en gaat het in eens een hele andere kant op.
Onlangs heeft een vriend van mij zijn 5.1 surround installatie geüpgraded naar 5.1.4 atmos en wat een geweldige soundbubble gaf dat!
Tja, dat wil ik ook wel en ik was meteen om toen ik het hoorde, maar ja het oog wil ook wat en ik wil niet mijn hele plafond vol bouwen met atmos speakers, daar komt bij dat ik mijn stereo versterker als eindversterker erbij moet inzetten om atmos te realiseren.
Maar ja, alles voor de hobby natuurlijk...

Ik ben op marktplaats gaan oriënteren en op zoek gegaan naar wat er allemaal te koop is en dat is erg veel.
Zelf heb ik een keurige kef set en ik wil mijn atmos daar zeker op aansluiten kwa sound, maar de kleinste luidspreker in de serie vind ik te groot om er 4 van op te hangen, dus ik ging op zoek naar iets anders.
Dan is de vraag ga ik ze inbouwen of niet, want kef heeft erg mooie inbouwspeakers, maar ik zie inbouwen gewoon niet zitten met mijn bestaande plafond dus die viel af.
Daarna viel mijn oog op mooie kef t301 speakers, die zijn mooi wit en erg plat, maar de meningen over deze speaker zijn erg verdeeld en ik vond hiervan een nadeel dat ik ze niet zou kunnen richten, daarom zocht ik door op marktplaats naar wat er nog meer te koop was.
Toen kwam ik op kef eitjes, kef eitjes zijn een soort van begrip in de homecinema wereld.
Hier had ik me nog niet eerder in verdiept en dacht altijd dat dit soort speakers instap modellen waren en daardoor niet geschikt waren voor mij.
Toen ik eenmaal op zoek ging kwam ik er achter dat kef de eitjes er in meerdere soorten en maten te koop zijn en na het een en ander onderzocht te hebben en hier en daar op YouTube gezocht te hebben was ik er wel van gecharmeerd.
Dus een kort verhaal lang....
Ik heb nu gekozen voor de hts3001se, ik hoop een goede keuze,  het geluid verbaasde mij toen ik ze ging beluisteren en denk ook dat dit goed aansluit op de rest van mijn set.
Ik zie er wel een beetje tegen op, maar morgen ga ik een begin maken om ze op te hangen en de kabels mooi weg te werken.

Ik blijf posten met de vooruitgang!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Die eitjes zullen het wel leuk doen als Atmos en dergelijke, succes met boren.  [emoji39]

geoffreyvanvugt

Ben benieuwd naar eindresultaat👍
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jowa

Zijn hele leuke speakers. [emoji1360]
Succes met monteren morgen. [emoji1363]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro